• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!

Jag och min make har försökt få barn i snart 1,5 år utan att lyckas. Utredningen visar på oförklarligt barnlösa På fredag ska jag börja med clomid i 5 dagar. Finns det någon annan som också ska börja med pergo i dagarna eller som kanske precis börjat? Vill du dela tankar och erfarenheter med mig?

Nu måste det vara vår tur...
  • Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
  • Grisen71

Fiji & Bliglin: Jaaa ni, detta är så skumt. Jag använder cb-testet, har använt det många gånger senaste året och det har alltid funkat klockrent. Jag har alltid testat direkt på morgonen, vilket de också rekommenderar i bipacksedeln. Men jag har också hört det där med att stegringen kan ske på eftermiddagen.

Jag har kollat varje dag nu från dag 12 denna vända. Givetvis kan ju äl varit redan på dag 11. Eller ännu tidigare?! Men det har inte alls känts så. Jag brukar ju få lite äl-känningar, inte jätteont men lite grann sådär. Men ingenting - förutom den där grymsmärtiga fredagen förra veckan. Jag får väl låtsas att det var äl då, så att det inte känns att vi slängde insempengarna i sjön helt...

Hjärnan spelar en spratt hela tiden - man är för tidigt ute, för sent ute, inte ute alls... brööööl!

Gud, vad skönt det lät med stranden, kubb och bada!

• Grisen71

Tråkigt, Hallonbrus! Ledsen Hur många gånger har du försökt nu?

• Bliglin

Vad tråkigt Hallonbrus Hoppas du hittar lite nya krafter snart så ni kan försöka igen...

Grisen: Jag det är skumt... *kliar mig i huvvet*... jag har ju ingen aning, men skulle nog gissa på att du hade äl då när du hade så ont. Vilken Cd var det? Om du struntar i äl, när borde du ha BiM om du räknar som en vanlig cykel? Hoppas det reder upp sig... men kan ju bli snurrig för mindre än att äl bara "försvinner".

Fiji: Tummar för att du får stegring imorgon nu, hoppas verkligen att inseminationen blir av denna gång!

Jag och sambon har tillbringat över en timme på akuten i väntan på att någon vänlig sköterska skulle ge mig pregnylsprutan. Men det var många sjuka ikväll, så vi fick vänta. Och samtidigt är man ju glad att man inte var där av något mer "akut" skäl än sprutan. En lite kille blödde rejält från hakan, under hela timmen vi satt där genom plåstret och allt. Gissar att han cyklat omkull, stackarn.

Men 21.45 fick jag min spruta så skinkan knorrade ihop sig så nu ser vi fram emot insemination på lördag morgon... hoppas äggen håller sig i skinnet (blåsan) tills dess...

• Hallonbrus

Vi har försökt på egen hand sedan vi gifte oss i Augusti och detta var första omgången med Pergon, Så i detta sammanhanget är vi ju nya i gamet. MEn vi har verkligen väntat och väntat med att starta försöka för jag ville ha allt i livet ordnat först med hus å jobb å så... Gu vad jag ångrar mig, om man bara vetat...
    Det som gör det så tokjobbigt är min kroniska depression som jag inte behandlat sen i augusti. Ska träffa en läkare på måndag angående det för det funkar inte alls länre. Jag har aldrig varit så dålig som nu.

Fyller år i morgon ( nu igen känns det som) och skulle ju varit mamma för länge sen då.... Sen reviderat till åtminstone gravid.
    HÅller tummarna för alla er andra! Som sagt så hjälper det att läsa era inlägg när alla runt omkring mig bara sprutar ut bebisar till höger å vänster och tycker att det är bara för oss att vänta...

• Bliglin

Hallonbrus: Vad kobbigt att gå med en depression så länge . Hoppas du kan få hjälp på måndag, det måste väl finnas något som man kan göra/medicinera/behandla trots att ni försöker skaffa barn!?

Grattis i förskott! Hur mycket fyller du? (om man får vara nyfiken och fråga)

Själv har jag börjat avsky att fylla år eftersom jag redan tycker att jag är alldeles för gammal för att vara "barnlös"... Usch!

Och du, ångra inte att ni väntat med att börja verkstaden... det är ju ingen mening att gråta över spilld mjölk. Upp med hakan! Själv har jag ångrat MASSOR att vi försökte själva i tre år innan vi sökte hjälp. (Why, liksom?) Men gjort är gjort och det finns ingen mening med att ångra sig och skuldbelägga sig själv.

Kram B

• Hallonbrus

Tack Biglin!
    I morgon blir jag 26 år... Alla skrattar åt mig när jag säger att jag tycker det är jobbigt....Men det är verkligen det!

Har precis pratat med IVF kliniken och de är så söta. Jag ska på Pergon igen och fått tid till VUL igen.

HA en bra helg! Det ska jag försöka ha!
    Kram

• Sniik

God förmiddag!

Jiipiiie jag är ledig idag. Håller på och tvättar och städar. Sen ska jag till frisören fixa håret sommarfint. Ikväll ska maken, jag och några vänner dra och se Pirates of the Caribbean 3

Grisen- Jag fick min äl på kvällen och då hade jag testat neg på morgonen. Iofs så kollade jag inte dagen efter.

Fiji- Hoppas äl kommer idag. Jag hade jätteont precis innan och morgonen efter denna gången.

Hallonbrus- Vad tråkiigt med mensen. Ingen rolig födelsedagspresent

Bliglin- Jag har som du också avsky att fylla år. Fyllde tyvärr för några veckor sen. Hoppas det går bra imorgon. * Håller tummarna* Hur går det med flytten och husmusen?

Kram S

• Resande

Hallonbrus- massor med kramar till dig! Tråkigt med mens Tycker det låter klokt att prata med läkaren om du kan ta något mot depressionen trots att ni försöker eftersom det är viktigt att du känner dig i balans och mår bättre. Den här kampen för barn kan ju få vem som helst att må dåligt och om du dessutom redan lider av depression så måste det ju bli sju resor värre. Hoppas du ändå kan få en mysig födelsedag imorgon, grattis i förskott till dig! Håller förresten med B att det inte är någon mening med att gräma sig över spilld mjölk. Alla önskar vi ju att vi vetat vilken tid det skulle ta men huvudsaken är ju att vi gör något åt saken nu, ingen ide att skuldbelägga sig mer- allt det här är jobbigt nog som det är och nu försöker vi i alla fall.

Sniik- vad skönt att vara ledig. Det är jag med Du får säga hur filmen var sen, hoppas ni får en trevlig kväll och att håret blev fint

Jag är riktigt frustrerad för ovanlighetens skull Ni blir väl trötta på mig snart Jag fick inte stegring i morse! Jag som alltid haft på dag 13-14 utan clomid och på dag 15 med clomid!! Förmodligen för att jag drog ned på dosen- är ändå glad att jag gjorde det för jag har så grymt ont i äggstockar redan trots att jag inte får stegring. Ringde till labbet för att höra om jag kan få göra tvätt på söndag eftersom det förmodligen blir då vi behöver IUI så nu väntar jag på att chefen ska ringa tillbaka och meddela om han vill jobba då. Annars blir det inget denna gång heller! Jag kan ju meddela att jag i princip gett upp hoppet redan. Allt vill gå emot oss och ingen riktig hjälp får vi heller- hoppas verkligen vi kan få komma till fertilitetsklinik i höst och att de är bättre på att hjälpa och följa upp!

Vi var på stranden igår men fy vad blåsigt och kallt det var. Det blev inget kubb-spelande men vi hittade lite lä bakom några klippor så när solen var framme var det rätt skönt ändå Vi ska ev åka på båtsemester med våra vänner nästa år, dvs hyra en båt i den karibiska ö-världen och segla runt mellan öarna. Jätte mysigt! Vi berättade för dem om våra försök också, jag var tvungen eftersom jag var så grymt nere efter att ytterligare en vän skickat mess om att hon är gravid. Den här tjejen har riktigt kraftig övervikt, rör aldrig på sig, äter jätte onyttigt om alls och nu har de lyckats bli gravida! Hon klagade på hur trött hon är och jag fick lust att skrika på henne och säga att om hon började äta annat än kaffebröd till frukost och rörde sig mer än bara gå till bilen så kanske hon också skulle må bättre Elak känner jag mig men det känns så himla orättvist!

B jobbigt att sitta på akuten så länge men huvudsaken är att det blev gjort. Undrar som S hur det går med flytten?

• Bliglin

Hej tjejer!

Tja, med flytten går det väl ganska bra, tror jag... Jag sliter så svetten lackar och har nu bara två fönster i sovrummet och två fönster i badrummet kvar att tvätta. Pust! Men det innebär att jag redan tvättat 12 fönster, vara några är gigantiska .

Packar kläder och böcker i lådor och har monterat ned en garderob... och tvättat alla gardiner som jag plockat ned. Så nu har jag en vätskepaus. Ska bli så oerhört SKÖNT att lämna detta gigantiska åbäke till lägenhet. Älsklingen jobbar ju så han slipper den värsta städningen och packningen... men han ska minsann få bära och släpa kartonger ikväll

Oroar mig lite för att mina ägg ska lossna i förväg, särskilt som jag stökar omkring så mycket... men det kanske inte spelar ngn roll!?

Fy vad jobbigt att ni har så många nygravida runt omkring Fiji
    Lite lurigt för dig denna gång... tempar du också? Eftersom du har så ont så borde ju äl vara i antågande, tycker man... hoppas det blir av nu på söndag!

Grattis i efterskott Sniik

Nu ska jag städa vidare...

Kram och

• Resande

Duktig du är B som kämpar så Fönstertvätt är verkligen inte roligt, speciellt så många! Underbart sen när man är i den nya bostaden, då är det värt allt besvär Jag tror inte det är någon fara att äggen skulle släppa för tidigt för att du stökar runt Så lättpåverkade får vi väl hoppas de inte är! Med tanke på att man t.o.m efter ivf kan vara precis som normalt så ska väl våra kroppar tåla en hel del.

Jag inser att jag lät riktigt elak i mitt förra inlägg, jag är glad för mina vänner så klart men kan känna mig lite bitter när t.o.m kompisen som inte tar hand om sig själv alls och väger säkert runt 130+ kg kan bli gravid. Varför ska man då fortsätta äta hälsosamt, röra på sig, undvika rökning och alkohol, minska intag av kaffe mm?! Anyway, jag får fokusera på allt roligt vi har att se fram emot. Snart få jag äta svensk mat och godis

Kram!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?