Inlägg från: Hallonbrus |Visa alla inlägg
  • Hallonbrus

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej!
    Får jag joina er i denna tråden...
    Har försökt att bli gravid snart ett år nu (vilket kanske inte är så länge i detta sammanhanget men det känns som en hel evighet) VI trodde i vår enfald att det inte skulle ta mer än några månader så vi har väntat tre år med att börja. Det visade sig att jag har svårt att bli gravid och nu har jag nyss ätit min första pergo kur. KÄnns skönt att veta att man inte är ensam när ingen i ens omgivning verkligen förstår vilket helvete det är..
    Kram på er alla tjejer

• Hallonbrus

Jag gjorde mitt första VUL på dag 10 och då hade inget hänt...var helt förkrossad eftersom en yngre släkting fick barn samma dag (en sån där person som allt bara går på räls för)...men på dag 14 hade en blåsa kommit upp i 11mm och på dag 18 i 18mm så min gynläkare tyckte att vi skulle klara oss på egen hand....*hoppas hoppas*

Men en sak är säker....när den här ÄL perioden är över så kommer det dröja lääänge innan vi ska ha sex igen...I alla fall måste-sex.... Det tar ju lite udden av upplevelsen att sätta klockan på 04.15 och vakna för att få till det innan jobbet väntar... Men men bara det blir nåt så....

• Hallonbrus

Ja jag vet precis vad ni menar... Jag ahde alltid jätteexakt mens innan kunde nästan säg på kockslaget när det satte igång... Å så försöker man bli med barn, brösten gör så ont så man vill ha en meters skyddsradie runt dem, man är kissenödig stup i kvarten, man mår illa på morgonen och är sugen på mat man aldrig varit speciellt intresserad av innan....så tar man ett test och det blir negativt...ja ja men det är nog ändå nåt och man känner sig så supergravid....Å så kommer den förbaskade mensen! Det är så sjukt orättvist.

Men jag har bestämmt mig att känna mig gravid nu fram tills min mens (förhoppningsvis inte) kommer....JAg blir ju besviken i vilket fall som helst om den kommer så då kan jag lika gärna få må bra och ¨"låtsas" vara gravid så där lite för mig själv io smyg...=)

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    Jag är så impad att ni kan hålla er så positiva och känner att det smittar av sig lite....
    Jag kämpar på med min kroniska depression som jag just nu inte behandlar....det ör inte kampen lättare direkt... Om bara inte tiden gick så långsamt....Den har ju alltid så brått om annars så då kan den väl snabba på nu oxå så att man får veta om man lyckats!
    Har precis varit och hjälpt till på ett barnkalas och det piggade upp mig. MEn lite hugger det i magen när alla glada mammor kommer och hämtar sina barn och har en liten en på armen...Jag vill oxå!

• Hallonbrus

Fiji- vilken kärring... jag hejar på dig, Du verkar vara en mycket go tjej!
    De säger att jag iofs kan äta antidepressiva de första månaderna av graviditeten men att jag måste sluta sen... Och jag mådde ruskigt dåligt när jag slutade i höstas så jag hoppas att jag klarar mig utan dem... Men bra mår jag ju inte. Bara det kunde hända något i min mage så vet jag att jag hade mått bättre. Jag jobbar även på Barnhabiliteringen med funktionshindrade barn och ungdomar och vet för mycket om hur det kan bli så jag vågar inte ta några risker även om man aldrig kan gradera sig. Det skulle ju inte vara världens ende att få ett barn med funktionshinder men man hoppas ju ändå på en frisk liten krabat.

• Hallonbrus

Kram på er alla.
    Jag har vart i bortsrest utan dator ett tag nu så jag får väl ta mig tid att läsa igenom era inlägg och se vad som hänt...
    Jag har varit på minisemester med maken min och det har varit ljuvligt. Jag har inte alls haft lika mycket ångest som annars och lyckats tänka bort min babystress en stor del av tiden. SKÖNT!

• Hallonbrus

Så fick jag mens...Nu vill jag inte finnas mer =`C

• Hallonbrus

Vi har försökt på egen hand sedan vi gifte oss i Augusti och detta var första omgången med Pergon, Så i detta sammanhanget är vi ju nya i gamet. MEn vi har verkligen väntat och väntat med att starta försöka för jag ville ha allt i livet ordnat först med hus å jobb å så... Gu vad jag ångrar mig, om man bara vetat...
    Det som gör det så tokjobbigt är min kroniska depression som jag inte behandlat sen i augusti. Ska träffa en läkare på måndag angående det för det funkar inte alls länre. Jag har aldrig varit så dålig som nu.

Fyller år i morgon ( nu igen känns det som) och skulle ju varit mamma för länge sen då.... Sen reviderat till åtminstone gravid.
    HÅller tummarna för alla er andra! Som sagt så hjälper det att läsa era inlägg när alla runt omkring mig bara sprutar ut bebisar till höger å vänster och tycker att det är bara för oss att vänta...

• Hallonbrus

Tack Biglin!
    I morgon blir jag 26 år... Alla skrattar åt mig när jag säger att jag tycker det är jobbigt....Men det är verkligen det!

Har precis pratat med IVF kliniken och de är så söta. Jag ska på Pergon igen och fått tid till VUL igen.

HA en bra helg! Det ska jag försöka ha!
    Kram

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    NÅgra dagar sen jag tittade in så jag har inte hunnit läsa allt ni skrivit. Jag har bestämt mig för att ta nya tag nu och inte deppa ihop så jag började på en ny omgång pergo i tisdags.
    Kanske en dum fråga-...MEn det är väl ingen fara att ta några cider medans man tar pergo...Jag menar man försämrar väl inte effekten eller nåt...!?

Fiji, låter jobbigt med allt regn. Vi har haft kanon väder här idag men folk verkar fortfarande inte viljka släppa vinterjackan!

Biglin: Gu vad duktig du är... Jag avskr verkligen flyttstädningen men det är kanske för att vi har flyttat så ofta. Men det börjar krisa här snart för vi har bott i samma hus i två år snart så fönsterna börjar bli väldigt skitiga. Traditionellt sätt är fönsterputsning något vi bara gör vid flyttstädning så jag vet inte hur vi ska lösa det =)

Grisen: HÅller tummarna allt jag kan...

• Hallonbrus

Hej Flickor!
    Tack för svaren... Jag läste i bipacksedeln på Pergon och där stod inget om att man inte borde dricka så då ska jag misann ta och festa loss en aning ikväll och slappna av!

Krya på dig Grisen!

Fortsätter hålla tummarna för oss alla här!
    Trevlig helg!

• Hallonbrus

=( FY vad tråkigt grisen!!!! Lider med dig men vi får fortsätta kämpa!

• Hallonbrus

Sniik; Fy attans vad tråkigt!!!

JAg var på VUL igår, dag 11 och där var ingen äggblåsasom var större än någong annan...MEn en attans massa kandidater som fabror doktorn uttryckte det. Förra månaden så var där inte heller någon som börjat växa vid den tidpunkten så jag håller tummarna på att någon rackare har pumpat upp sig till på torsdag när det är dax för nytt VUL.

KRam på er i sommarvärmen!

• Hallonbrus

=`C SÅ himla ledsen... Var på VUL idag ochhade förväntat mig att en stackars blåsa skulle växt lite nu när det är dag 14 (det hade den förra gången när de inte såg något på dag 11) Men nä minsann inte det minsta och slemhinnan var hur tunn som helst....Så det bidde inte ens något försök denna månaden. JAg är så himla knäckt och arg på allt!!!

Tog mod till mig och frågade om detta var något medfött eller något som jag själv ställt till med....Det var som tur var det första så nu känns det lite bättre men jag fick även bekräftat att det var PCO... Vill bara skrika å gråta men det hjälper ju inte...

Half; Fy så tråkigt, det måste vara jättejobbigt att berabeta sig igenom en sådan händelse.

KRAM på er alla

• Hallonbrus

HEj Flickor!
    Gu vad tråkigt med all mens...=( Det är hur orättvist som helst och absolut vår tur nu!
    Jag satt och mös med en liten 3 månaders tös idag. Jag har haft svårt att vara kring nyblivna föräldrar för jag mår bara så dåligt. Men denna tösen är en liten provrörsbebis och jag vet att föräldrarna gått igneom samma helvete som vi...Å då kan man ju inte annat än att vara jätteglad för deras skull.

Som jag förstod det så var det svårt att bli gravid på pergon men däremot så brukade det bli många ägg inför IVF så jag hoppas på det!

Njut nu riktigt av sommaren! Det blir vår tur snart...!

• Hallonbrus

Bliglin
    Jag vet precis hur du känner. Det är så svårt att vara glad åt andras graviditeter när man själv inte kommer någon vart. Men det är bara till att deppa ett tag å sen rätt som det är så orkar man ta nya krafter. Så fungerar ialla fall jag. Men man måste få vara ledsen och deppig och känna att allt är hopplöst. Och det spelar ingen roll hur mycket andra försöker muntra upp en...så småningom så går det uppåt igen.
    Jag tycker oxå det är jobbigt att gå in här ibland men det känns som ett väldigt stöd att ha er alla.

Fiji; Det är inte bara guld och gröna skogar med små bebisar inte... =)
    Jag brukar ta hand om mina syskonbarn en massa. Ibland kan man till och med tycka att det är rätt skönt att bara ha sig själv att se efter... Men självklart skulle jag gjort allt för att få vara mamma på riktigt i alla fall

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?