• Grisen71

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hej Bliglin! Och hej alla ni andra tappra! Jag hälsar på här inne, hoppas det är OK?! Har läst hela er tråd nu, pust - det var många sidor. Men mycket intressant läsning! Känner igen mig i många av alla era funderingar och våndor och hoppfullhet.

Jag är inne på min andra Pergodag ever och jag har också börjat få lite flerbördsnoja. Kollar med vul och blodprov på tisdag = dag 11. Ja, du vet kanske från andra tråden (SH-tråden). Har för övrigt skrivit några hormonfrågor där, de kanske är nåt för dig?!

I nästa vecka blir det väl så dags för den fjärde inseminationen. Har hämtat ut ett stycke Ovitrelle också. Vet inte om jag behöver ta den på mig själv, eller om de gör det på mig när jag är där på tisdag (beror väl på vad vulet visar för resultat). Asläbbigt att ta spruta på sig själv!

Läste att din cykel blir kortare ibland. Min med. Senast var den nere på 25 dagar. Normaltillståndet är 28 dagar. Och de sista två menstruationerna blödde jag bara tre dagar, mot normalt sex dagar. Så jäkla skumt. Kan det vara hormonrubbning i kvadrat? Jag väntar i och för sig på att få höra resultaten av mitt dag-3-blodprov.

Oj, det blev lite många rader! För att bara var här och hälsa på, liksom!

PS. Jag bor i Sweden...

• Grisen71

Tack för välkomnandet! Glad

Flerbördsnoja är tydligen bara en nybörjarnoja. Kan förstå er! Låter ju rimligt. Jag ska väl också bli luttrad inom en snar framtid...

Håller jättetummen Berra nu för att din cykel blir skitlång nu, Bliglin!

Inte roligt, Fiji! Lider med dig. Ledsen

Får se hur cykeln börjar bete sig nu med Pergon. Innan har den varit punktlig, om än blivit lite kortare.

Mina biverkningar från Pergon är sex timmars (räknade igår) yrsel efter jag tagit tabletten och diffus huvudvärk hela tiden. Ska ta tabletten lite senare ikväll så att jag kan sova bort det mesta.

Sniik: Jag tror inte det är lång väntetid alls på Sophiahemmets IVF, en månad max.  http://www.ivf-gruppen.se/ Ett annat privat alternativ kan vara St Göran, troligen samma korta väntetid: http://www.ivfstockholm.se/ivfsthlm/index.htm Huddinge har väl 1-1½ års kötid.

Vad hette det sa du, Fiji? Frivilligt sex?!    Den var rolig!

Det ska ju vara avhållsamhet hit och dit heeeeela tiden. Det går ju i ett! Men det blir ju paus för det nu under sommaren. I alla fall i juli då Sophiahemmet där jag går har stängt.

• Grisen71

Förresten, Sniik: Ja, du vet väl redan att Huddinge är gratis. Det är INTE de andra två alternativen.

• Grisen71

Så lite så! Nä, jag håller med - den väntetiden är inget alternativ.
    Ja, jag trivs! Eller vad man säger... Skrattande Jag går på Andrologen. Är helnöjd. Det är snabba puckar, tjoff, tjoff så var vi igång. Inget byråkratiskt med en massa onödiga papper och väntetider. Och väldigt sympatiska läkare, de jag har träffat. Tre-fyra olika vul-röntgensnubbar plus min "huvudläkare" och hans barnmorska. Super!

På måndag förmiddag ska jag kontraströnta livmoder och äggledarna. Min kompis gjorde det för ett par månader sedan och hon fick hem smärtstillande tablett i förväg. I mitt kuvert fanns ingenting, bara kallelsen där det bland all annan info stod "Inga förberedelser behövs". Nähäääänänä, det ska vi nog bli två om! Jag ska nog se till att peta i mig två Alvedon innan jag går dit.

• Grisen71

Hej Hallonbrus! Har du fått nåt besked om effekterna av pergokuren än? Några feta äggblåsor? Jag är inne på min första kur, tredje dagen. Så jag vet inte förrän på tisdag hur det blivit då jag ska på vul och blodprov.

Man har verkligen fått en "slap in the face" - trodde ju inte att det skulle vara SÅ HÄR svårt att bli gravid. Nästan så man blir lite småförbannad när man möter magar på stan, har lust att säga "Hörrödu, vet du hur jävla mycket som har klaffat för att du ska ha kunnat få den där kulan, basattduvet så är det ett unikuuuuum...". Jag tänker i alla fall i de termerna.

Ja, det är bra att kunna älta och fråga här inne! Mycket bra!

• Grisen71

Tack Fiji! Jag avlägger en rapport sen om hur det var.

Wow, en sövning. He, he, ja det var väl tur då...

Ja, här hemma är det verkligen ont om gott om frivillig sex kan jag säga. Det blir mest närhet, man killar på varandra eller masserar eller ligger och sover tätt.

Nattliga svettningar förstår jag att du väljer bort. Jobbigt med matlusten också! Hua!

Här är det kväller, sambon har precis varit till kiosken och köpte lite chips till oss. Det ska bli gott, det var länge sen jag åt.

• Grisen71

Litet tillägg till min "slap in the face-teori": Även fast jag vet, de KAN ju ha gått igenom samma sak som vi. Men inte just den JAG möter... Fundersam

• Grisen71

Jag var på kontraströntgen i förmiddags - allt såg bra ut. Det kändes inte ett dugg, trodde nog att det skulle kännas liiiite, men icke.

Imorrn vul + blodprov. Då får jag se om min pergobehandling har ökat på äggblåsorna i antal/storlek.

Fiji, mina två senaste mensperioder har jag slutat blöda efter bara tre dagar. Brukar hålla på i sex dagar. Och detta UTAN pergostimulering. Skumt.

• Grisen71

Tack snälla! Ja, det ska bli spännande att se om det är nåt som puttrar i stockarna imorrn. 

Vilken bitter kärring i köket, Fiji! Och inget konstruktivt hade hon att komma med heller när hon väl spytt ur sig. En energislukare. Det är inget du behöver just nu. Inte annars heller! Hon kanske har stött sig med fler än du där?

• Grisen71

Det är tanten som har problem, Fiji. Tänk dig att du är som en gås = det mesta rinner av. Det är svårt, jag vet - men prova. Lite. Kram, kram!

Holy smoke! Jag har svarat ordentligt på pergokuren. Fast det kanske inte är så konstigt när jag har egen äggproduktion och lossning. Hade totalt fem äggblåsor idag, dag 11! Känns många/stora?! Vad tror ni om måtten, höger: 17x12, 14x13 (känns ofarlig...). Vänster var desto större: 20x17, 22x14, 19x15. Ska få reda på östradiolvärdet under dagen och om vi ska gå vidare och insem i veckan.

Hallonbrus: Jag äter också medicin sedan några år. Jag har också våndats och forskat en del kring detta dilemma. Jag har inga planer på att sluta, bestämde det förra året tillsammans med den läkaren. Jag har redan haft två kraftiga depressionsåterfall förutom utbrottet av själva sjukdomen. Så tre gånger alltså. Men det som känns rätt för mig behöver ju absolut inte kännas rätt för dig eller någon annan.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?