• Grisen71

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Sniik: Ja, det är verkligen superväder idag! Nu ska jag gå ner på gården och slabba med blomjord och plantera i blomlådorna.

Ahaaa, jag använder cb. Brukar alltid funka perfekt. Kanske missade jag helt denna gång. Får förhoppningsvis nån typ av svar på måndag = blodprov.

Välkommen till SH då! Vart ska du gå någonstans? Jag går på Andrologen där vi gör vår utredning. Vi har en SH-tråd under inseminationsrubriken, ifall du vill joina.
    www.familjeliv.se/Forum-7-129/m19930258.html

• Grisen71

Bliglin: Oh, då kostar det betydligt mer där du bor. Det vill ju verkligen till att man tajmar extra bra då. Förstår din tajmarnoja! Men du ska ju bli så där cool och laid back nu, eller hur?!

Fiji: Såååå frustrerande att det inte blir något för er denna gång! Bröööl! Ja, det måste vara Pergon som gör att smärtan blir rätt grym. För SÅ DÄR ont vid äl brukar jag då rakt inte ha.

Hej half! Håller alla tummar för dig! Lycka till med sprutan idag.

• Grisen71

Tack, Bliglin! Rapporterar om kärringen kommit eller inte framåt torsdag. Känner ingen skillnad nu mot andra månader då hon dykt upp. Lycka till med flytten!

Sniik: Låter toppen att komma in på ivf-gruppen direkt. Det blir säkert väldigt bra! Visst kan du testa några insemineringar där först om du vill. Det bestämmer säkert dem och du tillsammans, beroende på vilket infertproblem du/ni har.

• Grisen71

Tack snälla ni! Glad Jag skulle inte sagt att det inte känns någon skillnad... För rackarns vad uppsvällt jag känt mig i magen efter det att jag skrev inlägget ovan i eftermiddags! Det molar riktigt ordentligt sen tre-fyra timmar. Kärringjäveln är aningens tidig! Jag är på dag 25 idag. Hon borde vänta typ två dagar till, tycker jag. Trött jag blir! Ledsen

• Grisen71

Tack, Fiji! Jag neggar nog för mycket, för tidigt - för säkerhets skull, typ...  Fundersam

• Grisen71

Här har det inte hänt nåt än. Förutom att jag är febrig och har lite ont i halsen. Har inte varit uppsvullen i magen på två dagar nu, där känns det helt normalt. Är snustorr i munnen när jag vaknar på morgonen sedan ett tag tillbaka. Konstiga symptom va?! Om ens några normala symptom alls?! Glad

• Grisen71

Good morning, hoppas ni har sussat gott! Jag väntar med att testa några dagar till. Eftersom tanten under alla år varit punktlig så känns det liksom lite spännande att hon inte dykt upp på minuten nu. Jag vill inte bli besviken genom att testa idag eller imorrn, vill rida på vågen en stund till. Oddsen säger mig att hålla utkik efter tanten istället för att hoppas för mycket. Trist - jag vet. Pessovarning!

• Grisen71

Jag kör samma taktik som när jag har en godispåse. Den räcker hur lääääääänge som helst! Kastar mig inte över den och äter upp allt i ett naft - således kastar jag mig inte över testet heller...

Intet nytt här, förutom att jag är mer förkyld nu. Det har brytit ut, snorig nu och fortfarande lite feber och killig i halsen.

• Grisen71

Tack tjejer! Jag kryar på mig så smått, I hope!

Fiji: He, he, ja vi verkar vara lite motsatser dä'ra!  Skrattande 
    Torr mun har jag haft den här månaden något överjävligt. När jag vaknar på morgonen är det snustorrt. Det är okej på dagen. Tycker att det borde stå nåt om muntorrhet i Pergos biverkningslista, men jag har inte sett nån sån text där.

Hallonbrus: Helt rätt! Jag skulle också festa loss! Det kan inte vara nån som helst fara.

• Grisen71

Hej Tuplan: Jag hade lite yrsel som dök upp ett par timmar efter att jag tagit tabletten (50 mg) och sen tror jag att den extrema nattliga muntorrheten kommer från Pergon också. Muntorrheten har hållit i sig från början av kuren. Men inget illamående eller nåt annat.

Lyckades inte få något utslag på äl-stickan när jag åt Pergo. Har bara ätit det en gång (nu i maj). Ska inte göra det mer. Fick alldeles förmånga äggblåsor, fem st! Väntar just nu, inte, på mensen. Är på dag 28 idag. Pergon har ju rykte om sig att kunna förskjuta hela cykeln mer eller mindre.

Hoppas ditt illamående blir lindrigare!

• Grisen71

Hade ju tänkt att testa före onsdag. Det ser ut som om jag inte behöver det... Börjar ana en skiftning i brunt här nu ikväll! Skrikandes

• Grisen71

Bliglin: Så sant! Tack för att du håller modet uppe! Glad Men, vettu,' jag har ju så svårt att tänka mig att jag skulle må som vanligt - när jag brukar känna av allt annat inom och utom så jäkla väl. Men, men, konstigare saker har väl hänt i universum! Flört

• Grisen71

Sjäääälvklart betyder symptomfri = gravid! 

• Grisen71

Näpp, gick inte bra denna gången heller. Tanten är här idag. Apballe. På torsdag ska jag kolla upp cystan som jag fick den här omgången och se hur den har betett sig. Förhoppningsvis är den mycket mindre eller helt borta. Vet inte riktigt hur planerna ser ut för resten av cykeln. Kan ju vara knepigt att veta när äl inträffar eftersom Pergon spelar lite spratt. Men jag får väl köpa på mig några äl-stickor och börja prova kring dag 11 iaf. Pergo ska jag i alla fall inte äta mer. Möjligtvis blir det Puregon för att boosta, men jag har inte fått något recept ännu. Kanske jag kan rida på Pergo-boosten från denna gång. Det räcker så bra om jag "bara" får tre äggblåsor denna gång!

Fiji: Åååååh, afternoon tea! Det är ju såååå gott! Just nu känner jag för att moffa i mig allt som har socker, transfetter och andra typer av fibrer i sig!!

Sniik: Jösses, vad spännande! När kommer du vilja testa tror du?

Bliglin: Känner du fortfarande ingenting?

• Grisen71

Fiji: Fina bilder! :o)  Här är det minst 25 grader och jättesoligt! Hur går det för dig?

half: Ohh, jag beklagar. Måste varit / vara jobbigt.

Min status: Inte nog med att tanten var fyra dagar sen. Jag har helt slutat blöda efter endast två dagar! Jahapp? Pergospöket som förstör? Testade ett fetminus för en stund sedan. Var tvungen att kolla, jag tycker att jag har befunnit mig tillräckligt i ovisshetens land nu.

Hej, hej Bliglin! Jag håller min tummar för dig!

• Grisen71

Hallonbrus: Nääääeee! Jag förstår dig! *kramar*

Bliglin & Fiji: Täta rapporter önskas!  Glad

Var på vul igår och min cysta hade inte krympt så himla mycket, tycker jag. Den var nu 31x28 mm (mot 39x39 för snart tre veckor sen).

Samma här, Sniik. Jag/vi har nu bestämt att vi tar semester från detta. Igår kväll kom min reaktion/frustration - många stora krokodiltårar! Jag orkar INTE göra en eventuell insem i slutet nästa vecka. Jag vill vila mentalt nu. Efter sommaren kan jag ta nya tag igen och i så fall köra igång med Puregon istället.

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?