• jennyHI

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

hejsan, får jag vara med här också?
    jag är just nu på dag 3 av min clomid kur. Vi har försökt sedan i juni 2006, men haft mycket problem med en mens som inte alls vill infinna sig efter piller stopp! har nu blivit igångstartad 2 ggr, och skall in på en kontrast röntgen på onsdag(nervös!!!). Läkarn min trodde att ta clomid kan hjölpa mig att få äl och sedan troligtvis riktig, normal mens utan hjälp av progesteron.

• jennyHI

Fiji, tack vad gulligt! ville bara tilägga detta är min första ur med clomid. Hoppas bara jag får ordning på kroppen nu och att kontrast röntgen visar att allting ser bra ut.

sitter allihopa härinne utomlands?:)

• jennyHI

hehehhe, ingen fara! jag skrev nog som en kratta som vanligt:)

jo, jag bor i USA. min man är dock inte svensk. men vad gör det, lite kultur krockar får man väl dras lite med nu och då:)

• jennyHI

ingen fara alls!

jag kom hit för at plugga. jag träffade han i skolan, och sedan har jag stannat tills han är klar då vi skall flytta hem till sverige. men han är lite segdragen just nu med skolan. han vet inte riktigt vad han vill! men men, han skall börja en ny skola nu i höst, så förhoppningsvis bara 2 år till:)

ville bara tillägga jag har varit här sedan 1999 så det är ett tag nu...

hur kommer det sig att ni själva bosatte er utanför sverige?

• jennyHI

jadu...efter att ha varit borta så länge så längtar jag faktiskt hem. saknar familj plus att man har ju sett sverige på ett annat sätt, och man inser ju att det inte är så dåligt därhemma trots allt.

Jag har redan pluggat klart. tog min examen 2002. Min man studerar 3d animering. Han gick på ett universitet där programmet var helt online, men nu har han sett ett program här på hawaii som han skall göra istället. bra är det, för den andra skolan höll hela tiden på att ändra kurserna, så då skulle det ta 5 år till att bli klar!

• jennyHI

visst ja, glömde fråga hur ni känner er när ni tar pergo eller clomid? själv har jag blivit jättetrött och svettig hela tiden av det. och ett pissigt humör. är det vanligt?

• jennyHI

ja, men då låter ju mitt nästan likadant, då kan jag känna mig lite lugnare:)

jadu, sverige verkar mer och mer lockande ju mer jag tänker på det. men måste vänta tills han är klar. men jag tror att denna skola blir annorlunda för just som du säger, han träffar riktiga klasskompisar etc. pluss, han skall göra denna utbildning med en av mina jobbarkompisar, så han känner någon redan nu innan skolan har börjat. skall bli kul att se hur det blir!
    Jag tror att sverige har sina nackdelar men också fördelar. särskilt när jag jämför med här i USA. Visst får man högre lön här, men mammaledighet är bara 3 månader i företaget jagjobbar på och det klassas som väldigt generöst! vanligtvis är det bara 2 veckor! sedan har du ju sjukvården som man inte behöver betala själv så mycket som här, mer semester, billig dagis och skolor...

• jennyHI

jag har min sista dag med clomid imorron. bara singel kur ännu. men sidoeffekterna har tagit på krafterna idag. Svettningarna kan jag hantera men huvudvärken...herregud vad jobbig den är. Tar alvedon då går den över i ungefär 5 minuter och sedan kommer tillbaka 10 ggr värre!

Bliglin, jag hoppas verkligen du har bättre tur med pergon/clomid och att du inte känner av dessa saker så mycket.

• jennyHI

har du ¨fått den igångstartad eller?
    jag fick du det denna gång, men mensen var jättekonstig och jättelång! nästan 8 dagar snart. verkar nu som om att vi är på slutkampen där som tur är!
    Jag har läst runt en del, angående biverkningarna. verkar som många inte får någon känsla av det förrän efter kuren är över...det gör mig lite rädd, skall det bli värre än så här??? ja ni tjejer, vad gör man inte för att få en liten bebis!

• jennyHI

fiji, när var din sista dag på kuren? min är idag, jag hoppas svettningarna och huvudvärken kommer släppa lite efter jag är klar. även börjat få lite ont vid äggstockarna, men det kan ju vara ett bra tecken:)

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?