Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?
Japp, jag
Vi har kämpat i 3 år och 8 månader, inte tillstymmelse till graviditet
Hittills har de inte hittat ngt fertilitets"fel" på mig och vi har precis fått svar på sambons spermaprov som är nedsatt vg kvalitén, dock "tvistar de lärde" om hur mycket hans nedsättning påverkar. Så i dagsläget vet vi inte om orsaken till vår ofrivilliga barnlöshet beror på sambons spermier eller på en kombination av saker (min ålder kanske?) eller fertilitetsåkomma som de inte hittat.
Nu ska vi göra insemination, så jag ska äta clomid dag 3-7 i nästa cykel och ta pregnylspruta inför äl. Sambons spermier ska tvättas också innan inseminationen... Jag är mycket förhoppningsfull, även om jag har förstått att chanserna vid insemination inte är i närheten av lika goda som vid ivf.
Och är det inga fel på din mans spermier så borde ni ju öka era chanser rejält med hormonstimulering, även fast du har ok äl redan nu
Jag oroar mig alltid mycket för att ta medicin Men det känns ok med clomiden eftersom jag bara är så tacksam att jag får mjukstarta och testa det innan det blir dags för ivf (som jag hoppas slippa gm att bli gravid innan )