• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Japp! Här brinner hoppets låga (märkligt nog!?).

Men tror att jag haft mycket konstig ägglossning, känns som jag ägglossar än!?, inne på andra dagen nu... kan verkligen äggen släppa i "otakt"?

Sköt om er!

• Bliglin

Det låter hoppingivande Fiji!

Låter som att våra makar (sambo i mitt fall) är på samma "våglängd" här. Min vill inte heller höra talas om symptom eller börja spekulera i förväg... han vill att vi tyst och lugnt ska vänta tills mensen kommer - och om inte - så kan vi börja fundera på att testa. (tycker han alltså )

Tja, vem vet vad det är som spökar i min mage... men det känns som att jag ägglossade igår från den högra sidan men att det inte "släppt färdigt" från den vänstra... Är hård och gasig i "tarmmagen" som jag brukar vid äl, och det brukar alltid släppa när äggen släpper (inbillar jag mig iaf)... men det har inte släppt än, och vä äggstock smygvärker lite fortfarande. Så kanske sitter det ngn liten äggblåse-rackare där och hänger sig kvar och jäklas?

men strunt samma, det är så ingen smärta som jag lider av så att säga...

Kramar tillbaks och håller tummarna!

• Bliglin

*S* Ja, kanske är det plusspaket som saknas här också!? jag har inte heller köpt något...

Låter sannerligen som att våra makar är lika som bär i detta fallet, så jag försöker också "tona ned mig" lite... och hänger desto mer på FL i stället. (vilket han också kan bli less på mellan varven).

men jag tror inte att de någonsin kan förstå vad som händer i våra kroppar, och att vårt humör (tyvärr) följer med hormontoppar och dalar... Jag har alltid svårt att hålla mig till bim, och testar också ofta i förväg, bara för att få se det förbaskade minuset. Men det känns på ngt sätt lite bättre, precis som du beskriver.

fast på sistone har mensen behagat komma både 1 och 2 dagar i förväg... så det är inte alltid jag ens hinner testa... (men det blir ju billigare så )

Hoppas pluspaketet gör susen nu!

• Bliglin

Hallåj! Här är det bra! Jag är en slöfock utan dess like och har tvingat mig att jobba en hel del... men stup i kvarten så kikar jag in här, fastän jag bestämt mig för att låta bli (hur hopplös kan man bli!?).

Solen steker in genom fönstren trots gardinerna så jag vill inte jobba jag vill bara äta glass

Låter ju superspännande att du har sådana symptom! Fniss, skönt att höra att det finns någon fler som inte kan somna om utan att gå upp och äta frukost... Det händer att jag kokar gröt kl 05 på morgonen bara för att kunna somna om .

Jag är ju ganska säker på att jag ägglossade igårkväll, så jag känner ingenting alls. Ja, förutom de typiska efter-äl-symptomen... dvs varm av tempstegringen och lite "plufsig".
    Räknar med BiM på måndag den 14 maj. (kommer kanske att bli en rekordlång cykel för mig)
    Ska ju dessutom ta en pregnylspruta igen på lördag... så den kommer väl att "bota" mig från tjuvtestande i förväg, hoppas jag.

När har du BiM Fiji?

Kramar tebax!

• Bliglin

Pust, vad tiden går långsaaaamt.
    Men, när mensen kommer som vanligt om drygt 1,5 vecka så kommer jag väl att ångra att jag önskade att tiden skulle skynda på sig...

Ska tumma för att din BiM blir en beräknad INTE mens den 10:e Fiji

Jag vet inte hur länge man måste vänta, tror att det sägs att sprutan sitter i max 10 dagar... fast jag tror iof den försvinner redan efter 5-6 dagar . Fast jag ska försöka att INTE testa innan måndag den 14:e ,dvs om inte mensen redan kommit då alltså. (Måndag den 14:e är 9 dagar efter den sista pregnylen (som jag ska ta på lördag)).

Önskar dig en trevlig dag!
    Och dig med Jenny... wherever you are

• Bliglin

Hej Noor!
    Vad skoj med ännu en utlandssvenska . Härligt med södra Medelhavskusten, varmt nu gissar jag? Trist att höra om dina cystor, fasen vad jobbigt att tvingas till ännu mera väntan . Känns som att man blir galen på detta eviga väntande...

Fast jag borde väl peppa dig istället, kanske... inte komma dragandes med mitt eget dåliga tålamod .

Jag har aldrig haft någon cysta (vad jag vet), så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor. Undersöktes du med vul även under 1:a och 2:a månaden med clomid... eller kan cystan ha uppkommit redan då? Jag hoppas verkligen att progesteronkuren fungerar och tar bort cystorna så att du kan komma igång snart igen!

Kram B

• Bliglin

Äsch, du ska inte känna dig dum Jenny!

Jag förstår att det måste var skitjobbigt att inte mensen kommer . Så oerhört frustrerande.

Förvisso så hjälper ju inte min regelbundna mens mig att bli gravid men den är ju ändå på ngt sätt en förutsättning. Finns det inget som gyn kan hjälpa dig med? *hoppas*

Fiji: Näe vad jobbigt att både hoppa in som barnflicka och dessutom för att barnflickan är gravid . Förstår dig precis. jag menar, det finns ju ingen att vara arg på annat än livets orättvisa... (men det räcker ju iof).

Jag är själv tokless på att höra att "men du kan väl ta den kortare julledigheten, ni har ju inga barn" eller "du ska vara glad du att ni inte har några barn, du kan ju sova ut etc". Nä usch!

Jag hoppas också innerligt att du ska plussa nu, 2:a gången gilt!
    Kram tjejer!

• Bliglin

Hej tjejer!
    Skoj att vi är flera i tråden nu

Noor: Jag förstår att ni funderar på att köra igång med IVF på en gång, chanserna är ju onekligen större då. Så jag håller med Fiji i den frågan. Beroende på ev kö så kanske ni kan testa ostimulerade inseminationer, som sagt.

Anledningen till att VI gör inseminationer innan IVF är egentligen vår IVF-läkares "fel". Då vår utredning var klar så bokade jag tid för ett första "IVF-möte". På mötet fick vi också vårt första besked om spermaprovet som inte var så skoj . Nå, i vilket fall så var det läkaren som föreslog detta med stimulerade inseminationer... han kallade det för en "Liten ivf" *s*.

Och vi accepterade av två skäl, dels hade min tidigare gynekolog (felaktigt!) sagt att det inte skulle fungera me dinsemination för oss pga min delade livmoder - och när ivf-läkaren föreslog det så blev vi jätteglada, dels är jag nästan "medicin-fobiker" så jag tyckte att det skulle vara skönt att "mjukstarta" med clomid (pergo) och insemination. Nu avvaktar vi ju fortfarande resultatet av försök nr 2. Men visst, jag funderar också mycket på om detta bara är slöseri med tid (och dessutom att utsätta kroppen för hormoner i onödan?).

Nu senaste sa min läkare att han vill testa YTTERLIGARE tre inseminationsförsök (efter de tre försöken med clomiden) och då testa Menopur i stället. Och till viss del känner jag mig glad och lättad att han tror att det finns en bra chans med insemination , å andra sidan så funderar jag som sagt om det bara är slöseri med tid... ?

Vi har ju klarlagt att vi har spermaproblematik... och jag kan inte låta bli att fundera om min mans spermier kanske har "penetrationsproblem"? Isf så kanske vi är dömda att misslyckas med insemination... och kommer inte att få reda på att det är det som är problemet förrän vid IVF... och då inse att det kommer krävas IVF/icsi . Men, jag vet inte, så just nu snurrar tankarna omkring och jag vet varken ut eller in... samtidigt som jag hoppas att mensen uteblir för första ggn i mitt liv just denna månaden

Fiji: Ja, jag hoppas du kan få till ett vul snart, det skulle kännas tryggare. jag förstår precis hur du tänker och tycker att det låter som att ni har en bra plan . fast mest hoppas jag ju att du nu ska plussa den 10.e

Jag känner inte så mycket, har faktiskt haft lite ont i "vänstra äggstockregionen" idag, men det kanske bara var "tarm-magen"... borde hur som helst knappast känna ngt ännu, ens OM det har befruktats något ägg .

har varit och kollat på en ny lgh idag som vi förhoppningsvis får hyra det närmsta 1,5 åren. *hoppas*. Skönt att få tänka på annat också... Den var jätteFIN!

Jag ska tumma både för cystor som ska försvinna och för pluss i antågande... Trevlig helg!
    Kram B

• Bliglin

Fiji skrev: "Noor- en dum fråga. Hur kommer det sig att du har ä och ö men inte å?"

jag tänkte precis detsamma *nyfiken*

Jenny: Vad jobbigt det låter . Jag har läst här på FL att metformin kan hjälpa till vid pco, med både vg att sätta fart på viktminskning och äl. Kanske är det något värt att testa?
    Tummar för att din kontraströntgen ska gå bra nu nästa försök!

Noor och Fiji: jag tror att vi har stora möjligheter att påverka, vår läkare är öppen för samtal och alla mina frågeställningar. Men, trots att jag är den "läkar-skeptiker" jag är, så har jag sådant fötroende för den läkare som vi nu går till så jag känner mig på ngt sätt tryggare i att låta honom bestämma... för han skulle säkert låta oss få börja med IVF hyfsat snabbt om jag propsade på det... (Vi går ju också privat och här finns ingen kö mer än vanlig "tidsbokningsväntan")... men jag vågar inte propsa då läkaren verkar tro på insemination för oss .

Och jag förstår också att det känns svårt att fatta beslutet för er, bland annat med alla de resor som krävs *jobbigt*.

Nu har jag varit och fått min andra pregnyl i denna cykel (slemhinnestärkande). Känns knäppt på ett sätt. Dvs OM inget ägg ens blivit befruktat, så är ju sprutan verkligen att proppa i sig hormoner i onödan . Men jag vågade inte strunta i den, utifall att.

Jag är idag på dag 19 i min cykel, så jag antar att jag nu, i en ostimulerad cykel skulle kunna börja leta "symptom". Men med all denna pregnyl så kommer jag bara att känna en massa pregnylsymptom i stället .
    Så jag antar att det bara är att "sitta still i båten" nu och vänta och se...

Lördagskramar!

• Bliglin

Fiji: Duktig du är som gymmar så mycket! *impad*

jag vet inte... spekulerar... men 10 dagar efter äl borde det ju teoretiskt gå att få pluss på morgonurin, dvs om ägget fäst på dag 6 e äl och det sägs ju att hcg (genomsnittligen) tar ca 4 dagar på sig att stiga till mätbar nivå.

Men lova att du inte deppar ihop om det blir minus, det kan ju vara för tidigt!
    Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?