Hej tjejer!
Skoj att vi är flera i tråden nu
Noor: Jag förstår att ni funderar på att köra igång med IVF på en gång, chanserna är ju onekligen större då. Så jag håller med Fiji i den frågan. Beroende på ev kö så kanske ni kan testa ostimulerade inseminationer, som sagt.
Anledningen till att VI gör inseminationer innan IVF är egentligen vår IVF-läkares "fel". Då vår utredning var klar så bokade jag tid för ett första "IVF-möte". På mötet fick vi också vårt första besked om spermaprovet som inte var så skoj . Nå, i vilket fall så var det läkaren som föreslog detta med stimulerade inseminationer... han kallade det för en "Liten ivf" *s*.
Och vi accepterade av två skäl, dels hade min tidigare gynekolog (felaktigt!) sagt att det inte skulle fungera me dinsemination för oss pga min delade livmoder - och när ivf-läkaren föreslog det så blev vi jätteglada, dels är jag nästan "medicin-fobiker" så jag tyckte att det skulle vara skönt att "mjukstarta" med clomid (pergo) och insemination. Nu avvaktar vi ju fortfarande resultatet av försök nr 2. Men visst, jag funderar också mycket på om detta bara är slöseri med tid (och dessutom att utsätta kroppen för hormoner i onödan?).
Nu senaste sa min läkare att han vill testa YTTERLIGARE tre inseminationsförsök (efter de tre försöken med clomiden) och då testa Menopur i stället. Och till viss del känner jag mig glad och lättad att han tror att det finns en bra chans med insemination , å andra sidan så funderar jag som sagt om det bara är slöseri med tid... ?
Vi har ju klarlagt att vi har spermaproblematik... och jag kan inte låta bli att fundera om min mans spermier kanske har "penetrationsproblem"? Isf så kanske vi är dömda att misslyckas med insemination... och kommer inte att få reda på att det är det som är problemet förrän vid IVF... och då inse att det kommer krävas IVF/icsi . Men, jag vet inte, så just nu snurrar tankarna omkring och jag vet varken ut eller in... samtidigt som jag hoppas att mensen uteblir för första ggn i mitt liv just denna månaden
Fiji: Ja, jag hoppas du kan få till ett vul snart, det skulle kännas tryggare. jag förstår precis hur du tänker och tycker att det låter som att ni har en bra plan . fast mest hoppas jag ju att du nu ska plussa den 10.e
Jag känner inte så mycket, har faktiskt haft lite ont i "vänstra äggstockregionen" idag, men det kanske bara var "tarm-magen"... borde hur som helst knappast känna ngt ännu, ens OM det har befruktats något ägg .
har varit och kollat på en ny lgh idag som vi förhoppningsvis får hyra det närmsta 1,5 åren. *hoppas*. Skönt att få tänka på annat också... Den var jätteFIN!
Jag ska tumma både för cystor som ska försvinna och för pluss i antågande... Trevlig helg!
Kram B