• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Hallonbrus: Vad kobbigt att gå med en depression så länge . Hoppas du kan få hjälp på måndag, det måste väl finnas något som man kan göra/medicinera/behandla trots att ni försöker skaffa barn!?

Grattis i förskott! Hur mycket fyller du? (om man får vara nyfiken och fråga)

Själv har jag börjat avsky att fylla år eftersom jag redan tycker att jag är alldeles för gammal för att vara "barnlös"... Usch!

Och du, ångra inte att ni väntat med att börja verkstaden... det är ju ingen mening att gråta över spilld mjölk. Upp med hakan! Själv har jag ångrat MASSOR att vi försökte själva i tre år innan vi sökte hjälp. (Why, liksom?) Men gjort är gjort och det finns ingen mening med att ångra sig och skuldbelägga sig själv.

Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!

Tja, med flytten går det väl ganska bra, tror jag... Jag sliter så svetten lackar och har nu bara två fönster i sovrummet och två fönster i badrummet kvar att tvätta. Pust! Men det innebär att jag redan tvättat 12 fönster, vara några är gigantiska .

Packar kläder och böcker i lådor och har monterat ned en garderob... och tvättat alla gardiner som jag plockat ned. Så nu har jag en vätskepaus. Ska bli så oerhört SKÖNT att lämna detta gigantiska åbäke till lägenhet. Älsklingen jobbar ju så han slipper den värsta städningen och packningen... men han ska minsann få bära och släpa kartonger ikväll

Oroar mig lite för att mina ägg ska lossna i förväg, särskilt som jag stökar omkring så mycket... men det kanske inte spelar ngn roll!?

Fy vad jobbigt att ni har så många nygravida runt omkring Fiji
    Lite lurigt för dig denna gång... tempar du också? Eftersom du har så ont så borde ju äl vara i antågande, tycker man... hoppas det blir av nu på söndag!

Grattis i efterskott Sniik

Nu ska jag städa vidare...

Kram och

• Bliglin

Ho ho på fredagskvällen!

Vet du Grisen, jag tycker det låter som en klockren ägglossnings-smärta för dig förra fredagen, stegring eller ej. Iaf är det precis så det känns för mig, det tar ont att gå, det tar ont att sitta... i synnerhet efter pergostimuleringen... Så jag håller tummarna stenhårt för dig tills på torsdag fredag om en vecka. Tjohoo vad spännande

Och vg städningen... PRECIIIS! Jag städar som en besatt och är alltid livrädd att de ska hitta ngn fläck som jag missat vid kontrollen... (det har hittills aldrig hänt ) men jag flyttar ALLTID in i svinstior (no offense ) själv, tyvärr

Jag hoppas på minst två mogna blåsor, en på vänster såg jag ju t o m själv, den var klotrund. Men jag har lika mycket äl-smärta på höger sida, så jag är nästan säker på att det är minst en mogen där med... *hoppas* (på tisdagsvulet såg vi ju två blåsor på höger, på torsdagsvulet hittade han inte riktigt äggstocken ). Men har så pass ont nu ikväll så jag är lite skraj att de ska hinna släppa innan imorgon vid 10-tiden. (har också funderat lite på varför vi bara gör en insemination per cykel medan ni och många andra gör flera...)

Fiji: Ingen fara, du lät inte bitter och elak... eller kanske Men isåfall är jag lika bitter och elak själv (om det nu är ngn tröst). Toktummar för en stegring för dig imorgon.

Kram och gonatt!

• Bliglin

Vad mysigt att ni har så fint väder i Stovkholm Sniik och Grisen! *avis* Här är det ganska kallt idag och regnet hänger i luften... Men det är iof skönt för vi packar lådor och bär grejer så vi hade inte kunnat njuta av solen iaf (surt sa räven ).

Nu är jag inseminerad färdigt för denna cykel. Det gick bra, men jag hade en annan läkare än den jag vanligtvis har... som var btydligt oskickligare och det kändes som det tog en evig tid och ont gjorde det . Men jag tror iaf att tajmingen blev bra nu .

Grisen: Det kostar 220 ? per insemination, dvs snett under 2 200 kr.
    (Då är det 2 vul á 50 ?, en insemination á 50 ? och spermatvätt 70 ?)

Så till de 220 ? tillkommer kostnader för blodprov och medicin (pregnyl) samt kostnader för att ta pregnylsprutan eftersom jag åker in på akuten och får den given till mig... så totalt landar en "insemination inkl allt" på drygt 3000 kr för oss.

Sniik: Låter som du beskriver mig vg din stegring Jag känner nästan alltid av lätt äggstockssmärta först, inser att jag bör kolla med Lh-test... och vips har jag stegring. Jag tror jag ägglossar ca 12 timmar efter stegringen... men man har ju inget facit, så man kan ju innte veta med säkerhet. Fast nu har jag ju inte kollat på länge då jag får pregnyl innan inseminationen...

Skoj att ni fått tid på SH, det verkar ju vara ett bra och trevligt ställe

Fiji: Hur har det gått? Stegring idag hoppas jag

Lördagskramar!

• Bliglin

Hej och välkommen hit half!

Usch, du verkar ha haft din beskärda del av missfall . Hoppas det är slut med det nu då du både ska äta pergo och få progesteron. Bra att du är en ungdom inuti, inte illa . Kanske är det denna månad som det ska bita sig kvar ett litet frö hos dig. *hoppas*

Fiji: Nä fy fasen vad otur du har med din stegring . Hoppas ni lyckas på egen hand så ni kan "ge fingret" åt den där kliniken helt och hållet . Jag tycker att du låter strong och stark! Och skam den som ger sig!
    Jag har så lätt för att jaga upp mig över att "det kanske är fel tid" eller "nu kanske inte slemhinnan blir bra"... eller vad som helst. Så jag ska försöka anamma lite av din coola attityd. Men jag hoppas också att ni ska få mer hjälp och er klinik ska visa lite bättre god vilja. Basta!

Jag sitter med en öl och försöker slappna av. Vi har burit lådor som besatta och har nu flyttat över en hel massa till nya lgh. Alla blommor, både inomhusväxter och balkongblommor och den nya terassen är så underbar (även fast det regnat idag). Vi har också flyttat en massa kläder och två garderober flera stora lampor och mattor och lite annat jox, så det återstår inte så himla mycket längre, mer än möbler då. Men det ska en flyttfirma komma och hämta på tisdag. Pust!

Jag frågade särskilt på kliniken om det var okej att flytta grejer och springa i trappor och bära tungt efter inseminationen... och de log bara. Så jag antar att det är lugnt. Ölen frågade jag iof inte om den tar jag ändå.

Kram tjejer!

• Bliglin

Hej tjejer!
    Nu är vi mitt i flytten så jag gör en sista check av FL och er innan jag kopplar ned och upp igen i nya lgh... kanske imorgon

Fiji: Det låter lovande med dina ömma bröst. *hoppas*

Jag känner ingenting i brösten av clomiden, det har jag inte gjort tidigare heller... så kanske är det inte clomidsymptom för dig heller Fiji
    ... men sist kände jag ju av den andra pregnylsprutan och blev inbillningsgravid, så jag ska försöka igonerera de symptomen denna gång när de nu dyker upp. (Ska ta den andra på torsdag).

Tänker på er! Och tummar för dig denna vecka Grisen!
    Kram B

• Bliglin

Hur går det för er tjejer?

Jag är mitt i flyttstädningen nu, hoppas att jag ska städa färdigt tills sent ikväll. Pust! Har nästan nött upp fingertopparna trots att jag fejar på med gummihandskar...

Hur känns det Grisen? Jag tummar järnet, (lite försiktigt då de nu är helt skinnflådda;)

Kram

• Bliglin

Ho ho på kvällskvisten. Jag är så trött så jag orkar inte skriva något... ville bara säga hej och att jag tänker på er!

Hallnobrus: Jag tror absolut att du kan dricka cider... (jag har iaf druckit vin flera ggr under clomid-dagarna utan problem) Vad jag vet...

Nu är det spännande Grisen

Kram!

• Bliglin

Oj så spännande Grisen!

Är impad att du kan hålla dig från att testa ... men det låter smart. Själv har jag tyvärr alldeles för dåligt med tålamod i dylika situationer...

• Bliglin

Hej tjejer! Välkommen till tråden tuplan!

Nä, jag mådde inte direkt illa av clomiden, fick faslig yrsel timmarna efter tablettintaget och svettades på nätterna samt samlar vätska i kroppen. Senaste vändan (dvs tredje ggn) blev jag dessutom väldigt deppig ... men det gick över snabbt efter att jag tagit den sista tabletten.

Jag har pms-känningar och tror det gick åt fanders även denna gången... Men tänker inte ge upp hoppet förrän tanten kommer. Basta!

Fast denna ggn har jag inte ens fått ömma bröst av pregnylspruta nr 2 som jag fick sist... så kroppen reagerar sannerligen olika från månad till månad. Känner mig dock rejält degig och svullen i allmänhet, men det kan iof också bero på det kvava vädret!?

Nåja, kanske inte ska gnälla så mycket
    Kram B

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?