• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

He he, kul å vara utställningsobjekt för hela grannskapet (not) ... tur att man som vuxen kan välja vem man klär av sig inför

• Bliglin

Oj, ja det låter ju onekligen som att det finns en risk! Obs att det INTE är farligt iaf. Bara äckligt!
    Byt lakan varje dag och undvik att ryggkramas med mannen Fast jag och älsklingen gjorde både det ena och det andra innan vi visste vad jag hade, och han klarade sig helskinnad ändå (träffande uttryck ).

Jag försökte "dräpa" dem med Clearasil Anti Spot tvätt-vatten 3-4 ggr7dag ... det var ganska lyckosamt.

• Bliglin

Går säkert bra att sova i t-shirt och byta den ... jag bytte bara örngott eftersom jag hade nästan "bara" i ansiktet. Usch, folk glodde på mig på stan...

Och det kanske inte ens är svinkoppor!?

Skoj med lite ruljans på inläggen! Jag sitter och väntar på att bli uppringd av ett "intervjuobjekt"... och har allmänt trist, så det var himla skoj att ni också var/är här

• Bliglin

Men hu för malignt melanom . Är han "botad" nu? *hoppas*
    Låter otäckt!

Min sambo har lätt för att få prickar och leverfläckar, så vi pratade om det senast igår kväll... och ska boka tid för prick-kontroll. Hu, läskigt!

Sniik: är det din första kur? Har för mig att jag läst i någon tråd att du ätit enkel innan (fast jag kan minnas fel)... Men konstigt att de isf ökar till dubbel om du redan svarade bra på enkel .

Men jag slutar aldrig förvånas över läkare, de verkar följa ngt slags "Protokoll 1 A" och går därefter, inte efter vad som verkar rimligt alla gånger...

I mitt fall var det ju rena "turen" att jag är en sådan fegis att jag bara vågade ta enkelkur trots den ordinerade dubbelkuren... och sedan sänkte jag till halv dos (ännu en gång på eget bevåg) vilket doktorn "berömde" ännu en gång i efterskott... så jag tycker det var märkligt att han inte själv sa till mig att halvera dosen... även om jag ju nu gjorde det av mig själv.
    men men, det hade kanske gått bra ändå, man vet ju aldrig... man kanske inte alltid får dubbelt så många blåsor av dubbelkur!?

• Bliglin

Oj oj oj Fiji Vilken pärs ni gått igenom... och den är ju inte helt över med tanke på att ni måste fortsätta vara så uppmärksamma . Men vilken salig TUR att han hann få bort den i tid och att han har en fru som är duktig och står på sig. BRAVO!

Hu, jag vill bara gråta när jag tänker på det . Nu är kanske inte min sambo i "samma riskzon"... men han har definitivt mer leverfläckar och prickar än vad som är "normalt" och jag har tjatat länge om att han borde kolla upp sig. Men han är tyvärr inte den som vill gå till läkaren i onödan... varför han knappt går dit ens i "nödan", tyvärr. Men nu ska jag ta och ringa en dermatolog. NU! och boka en tid åt honom... blyertspennetricket låter smart... tyvärr vet jag redan nu (från minnet) att han har ett par stycken som är större än sudd-cirkeln

Ja, visst är det nervöst Grisen *kramar dig*. Jag var skitskraj för flerbörd första ggn... och jag antar att "risken" är lika stor varje gång, äevn om jag nu lugnat mig lite då vi inte plussade.
    Jag har ju tyvärr dessutom delad livmoder så för mig vore det extra olyckligt om det så bara vore tvillingar... för det skulle innebära mycket stor risk för missfall...

Sniik: Kanske doktorn har helt rätt i sin ordination i ditt fall... så du behöver kanske inte oroa dig alls *hoppas*...
    (men som den fegis jag är så tycker jag ändå att de BORDE kolla oss ALLA med vul efter VARJE kur)
    .

• Bliglin

Halloj tjejer!
    Läget?

Mitt humör pendlar upp och ned och jag har svårt att hålla mig härifrån fastän jag har jobb som ligger och väntar

Ska börja med clomiden idag... men eftersom jag inte var hemma vid dagens lunch (dvs och inte hade tabletterna tillhands) så tänker jag ta första pillerhalvan efter middagsmaten... då jag vill ta dem i samband med mat för magens skull.

Innebär det att jag måste ta samma tid alla 5 dagarna? (eller kan jag ta vid kl 19.00 ikväll och sedan ta dem vid 13-tiden resterande dagar?) Hur har ni gjort?

Känns inget skoj alls att börja om en tredje vända... men vi sitter ju i samma båt härinne, så jag ska väl inte klaga. Men är redan nu nervös för att det ska bli "dålig tajming" även denna gången... usch, finns ju eg ingen anledning att gruva sig i förväg. Blir ju bara värre av det...

Nåja, imorgon kanske blir en bättre dag!?

Hur känns det för dig Fiji, du är väl på dag 3-4 idag?
    Kram B

• Bliglin

Huvva Fiji

Vi känner tydligen likadant

jag är trött och seg och less och allmänt depressiv (och lite bitter ovanpå det)... och även om jag (tack o lov) inte lagt på mig 2 kilo per behandling som jag var rädd för efter 1:a ggn så har de 1-2 kilon vätska som jag samlade på mig då inte släppt ännu, dvs jag känner mig konstant plufsig och "vätske-stinn-seg"... alla jeans stramar över magen... vilket sannerligen inte gör mig på bättre humör. Morr!

Tack för infon om tidpkt. Antar jag får ta den efter middagen då hela kuren... nåja, kanske inte blir så illa. Då slipper jag kanske eftermiddags-yrseln som jag haft de två första kurerna som gjort att det blivit segt att jobba efter lunchen. Alltid ngt positivt, kanske

Hoppas vi mår bättre snart!

Hur mår du Sniik som käkat hela 3 kurer?
    Kram B

• Bliglin

Sniik: Förlåt, 4 kurer har du ju satt i dig

Hur har du gjort med tidpunkter?

• Bliglin

Fiji: Du har säkert helt rätt!

Och det är (iaf för mig) alltid värst när mensen är över mig och jag, ännu en gång, tvingas acceptera att det inte funkade. Känner att jag tappar livsglädjen en aning... och empatin med andra... kommer på mig med att negligera deras "problem" i mina tankar... och blir arg på mig själv för jag inser ju att allas problem är lika jobbiga för den som upplever dem.

Och när jag försöker leva i "nuet" så går det ganska bra. Men när jag tänker på mina "planer och förhoppningar" och hur jag redan förra sommaren hoppades att det skulle bli den absolut sista utan barn så går det nästan inte att hejda gråten.

Svägerskan blev sjukskriven i veckan för högt blodtryck, hon är i v 35. Och jag hoppas naturligtvis av hela mitt hjärta att det ska gå bra. Det gjorde det förra gången och då satte förlossningen igång en vecka efter hennes sjukskrivning. kanske blir dte förlossning för nr 2 till veckan då!? *spännande*. Samtidigt är det nästan mer än jag står ut med, dvs jag förstår inte hur jag ska palla att spendera några veckor med dem i sommar med splitterny bebis och 3-åring... och hela tiden påminnas om att jag INTE är gravid fastän vi började försöka bli gravida samtidigt som de började försöka för nr 1. Dvs vi kund eockså ha haft en 3-åring och en bebis nu

Näe, fy faaaan för denna avundsjuka. . Bäst att återgå till att leva i nuet... och sluta gå in på "graviditetsuträkningen" här på FL för att ta reda på när förlossningen skulle äga rum OM jag blev gravid då eller då elle då . fastän jag aldrig haft missfall så har jag ändå passerat otaliga "mentala BF-datum" redan nu.

Hur knäpp får man bli egentligen?

• Bliglin

Ja precis, inte nog med att det är orättvist, det är konstigt också *s*

Min syrra som är ett år äldre än mig har två barn och har varit gravid 4 ggr. Dvs ett x mellan barnen och en abort därefter... hon både röker och snusar och lever ohälsosamt i största allmänhet, (dvs tränar inte och tänker inte särskilt mycket på vad hon stoppar i sig). Hon har dessutom reumatisk värk vilket ju ytterligare borde försvåra!? Men icke då.

Naturligtvis missunnar jag henne inte alls, och jag älskar mina syskonbarn . Tycker bara att det är lite konstigt...

Nåja, snart ska vi också få. Så det så :-P

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?