• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Voluptueuse

"Varför vill du få det till att jag har abstinens eller är beroende av något?"

Det är ju ingen annan som beter sig som du. Du retar upp andra och ignorerar deras önskemål om att slippa den typen av inlägg.

• sandra malmö

Jag skämms för att jag röker nu när jag är gravid... men det är f*n inte enkelt att sluta... jag hör varje dag hur dålig jag är som röker, tänker jag inte på mitt barn....! det är väl klart men röker man inte själv så fattar man inte... jag hade viljat sluta men jag kan inte!!!

• Maddelicious

Kan säga att jag till 100% skäms ögonen ur mig över att jag röker. Har försökt sluta men jag klarar det inte. Tanken finns hos mig varje dag hur förbannat egoistisk jag är och hur illa jag "kanske" gör mitt barn. Tycker själv inte att det finns en bra anlednig till att röka under graviditet, amning eller rentav överhuvetaget!

Beckah: Förstår att du bjöd in till "peppningstråden" i all välmening *tackar* men måste säga att det i väldigt få fall hjälper en person med ett så starkt beroende. Visst kan man stötta & hjälpa varandra men tror inte det håller i långa loppet.

Att vara en rökande gravid är ett helt sjukt val man gör. JAG sätter inte mig själv framför mitt barn och skulle aldrig BLÅSA rök på mitt barn när det fötts. Så varför i hel***e jag röker nu har jag ingen aning om.

Jag är den jag är och kan inte mer än vara riktigt arg på mig själv över de val jag gör dagligen, dvs att tända en cigarett. Trots att jag röker, kan jag blir duktigt irriterad och rentav förbannad på er som kommer in och säger saker som de ovan tex:

"jag var nyss ute på en rök, oh guuu så underbar känsla de va när man drog in de där blåsset...mmmmmm marlbro =)=) "

"jag håller mig till balkongen =)=) men de pyr ju in ändå..hehehe.. o imorn fyller jag kärring, suck, då måste jag röka mycket så jag orkar...hehhe "

"En kopp kaffe och en cigg på altanen låter redigt skönt"

"men gå ut o ta ett bloss då. :D man ska inte skämmas för man röker, vill man inte så kommer man inte sluta. jag tex säger att jag vill men jag vet innerst inne att jag inte vill  "

att man inte skäms över det och att man tom känner sig så glad över det är för mig sinnessjukt. Så jag dömmer ingen rökare/icke rökare - men att skryta om det är äckligt!
    Bättre kan vi än att vara stolta över vad vi utsätter våra små liv i magen för!

Jag skäms men kommer förmodligen inte sluta röka, kan inte och det gör mig SÅ JÄVLA ARG PÅ MIG SJÄLV!

Tack för ordet! / Madde

Sov gott mormor! Älskar dig något enormt! 1926-01-14 * 2007-03-22
  • sandra malmö

Det var ett bra inlägg jag håller med dig... det är verkeligen äckligt att skryta om ett bloss är gott... jag har skit svårt att röka bland folk som ser att jag är gravid... inte för dom ska bryr sig vad jag gör men... jag skämms så mycket att jag försöker gömma magen för ingen ska se att jag är gravid...
    att man är stolt för man röker med en bebis i magen kan jag tycka är riktigt räligt

• Beckah82
    Madde och Sandra; heder åt er...ni vet vad ni gör och kommer inte med bortförklaringar, det får ni tummen upp för! Absolut! Det är första steget. Jättebra! Blir nästan lite lycklig mitt i hopplösheten som rådit i denna tråd innan

Kom in i tråden med rökslutar tips...tillsammans kan ni två peppa varandra och även andra som hittar dit.

Jag hjälper gärna till för jag vet hur fucking jobbigt det kan vara när suget sätter in.

Här är tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m19171664.html

Kram till er!
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Zsarah

jag måste säga ärligt att jag inte förstår såna som röker under graviditeten, är ni villiga att eventuelt skada ert barns liv?
    För man vet inte vad bieffekterna är idag..
    Men men... ert liv, era val... ooops det är inte bara ert liv...

Håller tummarna för er att ni har styrka och ork att sluta röka..

Lycka till alla!!

• Paw Print

Vill bara medela att jag lämnar tråden nu. Anledningen till detta är för att den inte är vad den varit, nu är det bara hetsiga diskutioner hit och dit som inte leder någon stans ändå, orkar inte med det helt enkelt.

När jag gick med i tråden var det för att jag ville sluta för att öka min fertilitet (har alltså aldrig varit gravid rökare), men kände att jag inte klarade det, och det var skönt att prata med folk i liknande situation, dvs folk som hade ångest över att de inte klarade att sluta röka. Men nu är det bara tjafs.

• Cinderellla

Säger precis som precious alva...

Lämnar oxå tråden, jäkla tråkit att det blivit så här. Jag vart så himla glad när jag äntligen hade andra att prata med o lätta mitt hjärta inför och få tips att sluta.

Lycka till ni andra!

Kram //Madde

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
  • Mira29

Håller med alla ni som värkligen skäms för att vi röker, jag har 2 grav bakom mig vilket bidrog med att jag slutade röka, men sedan efter amning börgade i gen, nu väntas nr 3 och jag kan inte sluta helt denna gång,, kan bero på att jag blev sjuk i en sjukdom som får håret att resa sig, som gjorde att jag för ett tag sedan inte visste om jag skulle kunna fullfölja denna grav ,,, ciggen har för mig tråkigt nog blivit ett nervlugnande medel för mig att ta till,, så fel, visst, jag röker knappt offentligt heller i vanliga fall.. Men jag trodde faktiskt att alla rökare mådde dåligt av sitt rökande i alla fall under sin grav ,, hemskt att se att ni njuter med gått samvete.

Svar på tråden Tråd för oss rökare