• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Beckah82

Här är några citat ur tråden som UPPMANAR till rökning:

"Så fortsätt göra det ni mår bra av i måttliga mängder så mår nog er lilla bebbe bra oxå.  Lycka till m allt!!!"

"Du ska ju vara supernöjd om du röker 1 cigg om dan...tror inte ens det kan vara skadligt!!! "

"Det är så sällan det händer nåt vid rökning o grav så man behöver inte bry sig"

"jag var nyss ute på en rök, oh guuu så underbar känsla de va när man drog in de där blåsset...mmmmmm marlbro =)=) "

"jag håller mig till balkongen =)=) men de pyr ju in ändå..hehehe.. o imorn fyller jag kärring, suck, då måste jag röka mycket så jag orkar...hehhe "

"En kopp kaffe och en cigg på altanen låter redigt skönt"

"men gå ut o ta ett bloss då. :D man ska inte skämmas för man röker, vill man inte så kommer man inte sluta. jag tex säger att jag vill men jag vet innerst inne att jag inte vill "

Allt detta är heeelt förkastligt att skriva i en tråd med gravida rökare som försöker sluta hur kan man INTE förstå det??!

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Sessan87

men att man säger att "En kopp kaffe och en cigg på altanen låter redigt skönt", det är väl ändå inte att uppmana till rökning? men visst, det ger jag dig rätt för, vissa låter som om de uppmanar till rökning.
    när jag läste det först så tyckte jag inte det, men när man sedan ANALYSERAR SÖNDER det, då låter det som om de gör det.

• Sessan87

Har de anmält ett av dina inlägg?? Grr...

• Beckah82
    vilmutt skrev 2007-04-04 20:51:12 följande:
    TÄNK Beckah82....att du bara orkar med dig själv!!!kan du inte bara lämna oss ifred?????
    Tänk att nej, det kan jag inte...

jag har helt vänligt bjudit in er till en RIKTIG peppytråd. En tråd där man faktiskt vill sluta och vill hjälpa varandra och stötta varandra att sluta.

Ändå väljer ni att sitta här och klappa varandra på axeln, buda på en cigg och  stötta i fortsatt rökning.

Ofattbart...
  • Voluptueuse

Något problem måste man ju ha om man är inloggad hela dagen och besvarar varje inlägg (trots upprepade mer eller mindre artiga önskemål om att bli lämnade i fred). Om det nu inte är nikotinabstinens så förefaller hon ha ersatt ett beroende med ett annat...

• Beckah82
    Voluptueuse skrev 2007-04-05 00:03:41 följande:
    Något problem måste man ju ha om man är inloggad hela dagen och besvarar varje inlägg (trots upprepade mer eller mindre artiga önskemål om att bli lämnade i fred). Om det nu inte är nikotinabstinens så förefaller hon ha ersatt ett beroende med ett annat...
    Eller så är det så enkelt att hon har foglossning och tycker att det är alldeles ypperligt att sitta vid datorn

Inloggad hela dagen är inte samma sak som att sitta vid datorn hela dagen heller men det kanske du visste hehe.

Jag satt inget på morgonen och sedan har jag tvättat och städat, varit med min son, lagat mat, haft besök, sett på TV och en massa annat smått också

Tänk vad man hinner med va jag måste skriva väldigt fort, tror du inte

Varför vill du få det till att jag har abstinens eller är beroende av något? Varför är det så svårt att ta in att jag kanske bara rent av bryr mig om andras ofödda barn, är det en så omöjligtanke?

Ha det gott i påhoppsvärlden. Jag är glad att jag slipper ta till sådant
Svar på tråden Tråd för oss rökare