Inlägg från: Maddelicious |Visa alla inlägg
  • Maddelicious

Tråd för oss rökare

Kan säga att jag till 100% skäms ögonen ur mig över att jag röker. Har försökt sluta men jag klarar det inte. Tanken finns hos mig varje dag hur förbannat egoistisk jag är och hur illa jag "kanske" gör mitt barn. Tycker själv inte att det finns en bra anlednig till att röka under graviditet, amning eller rentav överhuvetaget!

Beckah: Förstår att du bjöd in till "peppningstråden" i all välmening *tackar* men måste säga att det i väldigt få fall hjälper en person med ett så starkt beroende. Visst kan man stötta & hjälpa varandra men tror inte det håller i långa loppet.

Att vara en rökande gravid är ett helt sjukt val man gör. JAG sätter inte mig själv framför mitt barn och skulle aldrig BLÅSA rök på mitt barn när det fötts. Så varför i hel***e jag röker nu har jag ingen aning om.

Jag är den jag är och kan inte mer än vara riktigt arg på mig själv över de val jag gör dagligen, dvs att tända en cigarett. Trots att jag röker, kan jag blir duktigt irriterad och rentav förbannad på er som kommer in och säger saker som de ovan tex:

"jag var nyss ute på en rök, oh guuu så underbar känsla de va när man drog in de där blåsset...mmmmmm marlbro =)=) "

"jag håller mig till balkongen =)=) men de pyr ju in ändå..hehehe.. o imorn fyller jag kärring, suck, då måste jag röka mycket så jag orkar...hehhe "

"En kopp kaffe och en cigg på altanen låter redigt skönt"

"men gå ut o ta ett bloss då. :D man ska inte skämmas för man röker, vill man inte så kommer man inte sluta. jag tex säger att jag vill men jag vet innerst inne att jag inte vill  "

att man inte skäms över det och att man tom känner sig så glad över det är för mig sinnessjukt. Så jag dömmer ingen rökare/icke rökare - men att skryta om det är äckligt!
    Bättre kan vi än att vara stolta över vad vi utsätter våra små liv i magen för!

Jag skäms men kommer förmodligen inte sluta röka, kan inte och det gör mig SÅ JÄVLA ARG PÅ MIG SJÄLV!

Tack för ordet! / Madde

Sov gott mormor! Älskar dig något enormt! 1926-01-14 * 2007-03-22
Svar på tråden Tråd för oss rökare