• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • vilmutt

vi njuter inte med gott samvete!!!!
    Jag tror inte att det finns någon gravid,rökande kvinna som har gott samvete.
    Anledningen till inlägg om "underbart att röka o dricka kaffe" kom av att det finns vissa här inne som inte kan tänka sig att respektera vad som står i ts.
    Vi sitter inte och peppar varann att röka mera,vi vill bara prata med andra i samma situation utan att bli attackerade!! Kan ni inte respektera detta???

Beckah82:
    Anmälde du mitt inlägg??

Brist på respekt för andra borde ju vara en anledning till att anmäla tycker jag.
    Dessutom tycker jag att det är jävligt respektlöst och taskigt att skapa en ny "antitråd" där man dessutom länkar till den här tråden så att alla andra ickerökande förmanande moralkärringar hittar hit.
    Förstå ni inte att ni inte alls hjälper till?
    Ni gör det snarare värre,eller tycker ni verkligen att man ska gå en hel graviditet och må psykiskt dåligt,ha ångest för att man inte lyckats sluta?
    Hur bra är det för bebis??

• vilmutt

Bra,jag bara undrade för mitt inlägg blev bortplockat

• FannyJakobochJulius

sandramalmö - folk bryr sig inte om vad du gör för att dem bryr sig om dig. dem bryr sig om ditt barn. Psykisk instabilitet är anledningen till att de e svårt att röka, men ja, går man verkligen in för ngt kan man göra de. finns viljan, finns det möjligheter. hoppas för ditt samvete  och din egoism att allt går fint med graviditet o bebis. ska tillägga att en vän till en vän rökte under sin graviditet och barnet är nu 6 år och lider av grav ADHD, kanske kunde ha undvikits!!!

majspuree - starta inte en sånn här tråd om ni inte vill ha några viktigpettrar här... ring slutarökalinjen!!! skulle jag starta en tråd där jag talar om att supa med redlöst full dagligen skulle du nog tycka de hela vore absurt. att skaffa barn innebär uppoffringar, klarar man inte med de är man nog inte redo för vad som komma skall rent mentalt. rökberoenden grundar sig i ngt annat problem man har. endast  och hela personer kan sluta röka!!

• FannyJakobochJulius

vilmutt - får du kalla folk som är emot rökande havande för moralkärring, får nog vi moralkärringar även dela våra åsikter. vänd dig till en terapeut eller dylikt om du inte vill höra andras åsikter, vänd dig inte till en öppen tråd. dem har tystnadsplikt. att du mår psykiskt dåligt är MYCKET bättre för bebis en cigaretter.

• FannyJakobochJulius

vilmutt - under graviditeten får man skjuta sig själ åt sidan... jag är själv rökare... men rökte inte ett bloss under min graviditet, skitjobbigt, men skulle inte kunna leva med mig själv om min älskade son blev sjuk pga en sånn pinsam sak som at jag föll för nikotin när jag va 15.. ösch!!

• Bei Bei

Vilmutt: Varför så elak i tonen? Vi kan väl diskutera som vuxna mogna människor?

♥ Ronja ♥
  • Beckah82

Vilmutt; lugna ner dig, det är är typiskt ett sådant inlägg som blir anmält.

Anyway:

Klart du hellre lyssnar på BM som säger vad du vill höra än på andra som säger vad du INTE vill höra

Vissa BM är inte riktigt kloka. Finns mängder av exempel på sådana. Självklart är det värre för bebisen med cigarettrök än att mamman mår dåligt. Dessutom verkar det ju som (och detta vet ju inte jag men det VERKAR så) att din bebis BÅDE får cigarettrök och en mamma som sitter och mår dåligt.

I vilket fall bör du ju må dåligt av att du röker, minst lika dåligt psykiskt att veta att man skadar barnet som man mår dåligt psykiskt av att inte få röka i så fall...om man ska dra upp sådant.

Vore det inte bärre om en bebis åtminstone fick slippa en utav de två grejerna?

Men som sagt. jag vet ju inte. Du kanske mår jättebra och är jättelugn när du röker och inte ens är orolig för att ciggen ska skada...för OM du är orolig över ciggen så mår du ju dåligt och då får bebisen både rök och oro, eller hur? Hänger du med vad jag menar? jag säger inte att jag VET hur det är i ditt fall...det var bara en tanke.

Sen föreslår jag att du skiter i vad din BM säger ch söker rätt på lite logisk fakta istället.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • vilmutt

beibei:
    det är inte bara jag som är elak i tonen här...det är inte lika lätt för ALLA...men de som lyckats direkt kan inte förstå det,ni andra vet väl inte vad jag går igenom??hur jag känner??den här tråden har varit bra för mig och många andra,men det har ni sabbat nu,folket har flytt. tänk att man inte kan respektera vad som står i ts...det finns tusen såna här röktrådar att sitta och skälla i,så varför just denna??
    jävla häxjakt är vad det är!!!

Svar på tråden Tråd för oss rökare