• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • FannyJakobochJulius

complicata - att man inte ska utsätta sig för onödig stress innebär inte att de e lika farligt som rökning!!stress som kommer av rökning är inte bra, men inte lika farligt som rökning!!

• Complicata

FannyJakobochJulius, har du någon källa på den informationen?
    Den stämmer nämligen inte helt med mina erfarenheter och den information jag fått från bla. rökande kompisar, MVC-personal och div. graviditesböcker. Men ju fler olika källor man får, desto klarare brukar man ju kunna se på saken, så jag vill gärna läsa mer om ämnet om det är så att jag misstar mig.

• vilmutt

asså...är det proffs vi pratar med???
    man skulle ju nästan kunna tro det...ni vet ju ALLT!!!!
    Nä,jag har rökt alldeles för mycket den senaste timmen,brukar bli så när man blir upprörd.
    Så jag lämnar tråden nu för min bebis skull!!

Adjö!

• Complicata

*smiter iväg å lagar mat, men vill gärna läsa mer en annan dag*

• Beckah82
    vilmutt skrev 2007-04-05 16:47:21 följande:
    asså...är det proffs vi pratar med???man skulle ju nästan kunna tro det...ni vet ju ALLT!!!!Nä,jag har rökt alldeles för mycket den senaste timmen,brukar bli så när man blir upprörd.Så jag lämnar tråden nu för min bebis skull!!Adjö!
    Ja skyll gärna på OSS för att din bebis får rök...jösses!

vasså experter? Alltså om du inte varit förblindad av ditt beroende hade du hållt med. Cigaretterna ger oss en massa argument FÖR rökning...de är onda...små jävlar.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • ElinMaria

Svara gärna på min fråga om vad du har för källor till dina påståenden, mer än kompisar och MVC dvs. Jag är speciellt intresserad av källor som visar på att ångest och andra psykiska problem är så farligt som du påstår.

Complicata skrev 2007-04-05 16:45:49 följande:
    FannyJakobochJulius, har du någon källa på den informationen? Den stämmer nämligen inte helt med mina erfarenheter och den information jag fått från bla. rökande kompisar, MVC-personal och div. graviditesböcker. Men ju fler olika källor man får, desto klarare brukar man ju kunna se på saken, så jag vill gärna läsa mer om ämnet om det är så att jag misstar mig.
  • FannyJakobochJulius

har böckerna nerpackade nu; har även varit på olika seminarier där dem talat om de här: stress går att bota med medicin som inte skadar fostret och även med massage; spa; en semester kanske etc: för mig är de helt innesjukt att man får röka med foster i magen så de är olagligt inne på tex krogar för andra individers skull:

• malin808

Ingen av er icke rökare som förstod vad det stod i TS??
    Kanske ska ta det en gång till...

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

Vad är det då ni håller på med??

• LyckaJones

Malin808- kanske just tonen i ordet viktigpetter gör att man inte har lust att hålla sig borta?

• FannyJakobochJulius

malin808 - håller med lyckajones... ingen känner empati för otrevligt folk... gyllene regeln

Svar på tråden Tråd för oss rökare