• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • vilmutt

om inte viljan finns så är det i princip omöjligt!!
    tyvärr finns inte så mycket vilja här...

• glitterkorn

Rökt endast en ciggraet i dag faktiskt men det beror på att jag mått illa..

• pjuuh

Vilmutt, självklart är det så! Om du verkligen vill röka så är det ju självklart att du ska fortsätta med det. Men det är ganska ovanligt med rökare som verkligen vill röka. Därmed inte sagt att du inte kunde vara en av dem.

Om du däremot syftar på att du inte skulle ha viljeSTYRKA nog att sluta röka så kan jag berätta att du har fel. Du behöver nämligen ingen viljestyrka med boken. Du behöver bara läsa boken och följa instruktionerna noggrant
    Men som sagt, det finns ju ingen anledning att ens läsa boken om man vill röka.

• Madelene87

glitterkorn: Va bra, Det spelar ingen roll vilken anledning det e det bevisar ju i vilket fall som helst att du kan vara utan cigg om du måste

• Tessisen

Ville bara kika in och säga: Hejja Hejja tjejer!
    Lycka till nu med att bli rökfria, ni är JÄTTE DUKTIGA!!!!

Lämna det bakomflutna före dig
  • 4 Före 30

konstiga råd man får av BM...min förra grav var det fritt fram med plåster o tuggummi för att sluta...så 17 dar innan sonen föddes slutade jag...började dock när han var 3,5 månader igen..dumma mig jag vet...men tröstar mig med att han slapp under 4 mån i alla fall de första två barnen höll jag aldrig upp alls..

Nu väntar jag fjärde o då får man inte anv plåster o tugg...?? Märkligt att råden ändras så fort...

Vill sluta utan ersättning men HUR!?! Jag är ingen trevlig mamma utan plåster kan jag säga...

• muminmaman

fick rådet av min bm att prova micro tab. Såna du lägger under tungan... Var ju bara nikotin i dem. vad hände jo jag fick världens migräanfall,v trode inte det berodde på dem men efter ett försök och ett anfall till tror jag det... inget vidare här står jag med svansen mellan benen. Vill sluta tog upp det med min bm jag lovar att hon skällde ut mig efter noter._har du inte slutat som jag sa till dig . Nlev ledsen och började röka som en galning. Där var det ingen stöttning. Har nu minskat igen, har ljugit och sagt att jag slutat. skäms på mig

• vilmutt

usch,det var onödigt av din bm!!
    min bm har frågat mig en gång om jag röker,sen har hon inte tagit upp det,det är det för det mesta jag som gör.

• LISALISA

nu har jag varit inne på bokus.com och beställt Allen carr´s bok
    "äntligen icke rökare" kanske det kan ge en stöttning i denna process?? 58:-, kan det ju helt klart vara värt! Lycka till alla! kram på er!

• NearliG

vill peppa lite jag också. har vart rökfri sen oktober. för varje dag som jag klarat mej utan nikotin så tänker jag att jag är så duktig och att om jag klarade den här dagen utan så klarar jag en dag till. sparade en cigg som jag tänkte att jag skulle röka efter att ha vart rökfri i en vecka. och då smakade den så illa att jag slängde den efter ett bloss. kände mej ännu duktigare då. så kom igen och håll ut! jag vet att ni klarar det. = ) ta en dag i taget. många styrkekramar!

Svar på tråden Tråd för oss rökare