• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Madelene87

SofiaD: Okej okej... Det var ju bra Jag tycker att det blir svårare efter ett par veckor att hålla sej borta ifrån dom, Men denna gången har jag gett mej tusan på att inte börja igen...
    Har du nårra tips hur man ska förbli rökfri?

• SofiaD

Madelene
    Jag tycker man får en kick när man slutat röka, lite känslan av att man klarar vad som helst. Men just att man slipper lukta apa och ständigt tänka på att man har cigg hemma, var man kan röka och när man kan röka och alla de här "tvångsgrejerna" man har när man röker är SÅ skönt att slippa. Men det viktigaste är ändå att man ger sin bebis de bästa förutsättningarna i magen samt att jag är en bättre förebild för mina barn.

Hur länge har du varit rökfri?

♥♥♥Älskar mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean! BF 21/7 -07♥♥♥
  • Z4R4H

Okej idag har jag fimpat, jag har ställt bort askfatet och jag har inga cigg hemma ens. Tog sista cigaretten vid 8 i morse, är grymt röksugen, men försöker stå ut. Jag gör det för mitt och bebisens bästa.

Nåt tips om vad man kan göra när man är riktigt röksugen?

• martiina86

ät morötter, drick läsk, the eller oboy. vatten kan funka oxå.
    grönsaker eller frukt.
    sov middag.
    ta ett bad.
    gå en promenad.

undvik allt som du parar ihop med rökning

Du är duktig, lycka till

kram

ég vil segja að ég elska þig Gylfi ástin mín, Takk fyrir að vera þú!
  • Z4R4H

Hum... jag brukar ta en cigg efter jag har ätit. Tar alltid en cigg när jag är ute o går osv haha men jag ska , jag har gett mig fan på det här nu! Min mamma röker med och vi brukar röka vid fläkten när hon är här. Men idag fick hon int!

• Madelene87

SofiaD:
    Det e ett tag nu kommer inte riktigt ihåg eftersom man tagit en cigg då och då men nu e det iaf ett par veckor sen och nu känner jag att röksuget börjar komma tillbaka... Riktigt jobbigt är det.

Fast när man tänker efter så e man nog inte röksugen utan det är vanan som är vår att bryta, så mest röksugen är jag när det e folk här eller när man pratar i telefon, och speciellt när man är arg eller ledsen då e det som svårast att hålla sej borta...

• Mira29

Dom senaste inläggen i denna rökartråd tycker jag har varit roliga att läsa, inga på hopp ,utan peppning , det är så här det ska låta.

• pjuuh

Det behöver inte vara urjobbigt att sluta röka. Det kan vara jätteenkelt. Jag var övertygad om att jag var den sista människan på jorden som skulle kunna sluta röka. Jag förvånade mig själv faktiskt. Hur jag gjorde? Jag läste boken Äntligen icke-rökare av Allen Carr. Jag kommer aldrig mer röka igen! Läs den, ni har ju inget att förlora, eller hur?

• Madelene87

pjuuh: det ska jag allt prova då kanske röksuget försvinner helt me

BFaugusti: JA det e roligare såhär, fast å andra sidan skulle det ju vatt såhär hela tiden men men vissa vill bara klanka ner på andra...

• pjuuh

Ja prova den Madelene! Vill du diskutera det som står i den kan du inboxa mig så hjälper jag dig gärna med det!

Svar på tråden Tråd för oss rökare