Inlägg från: Madelene87 |Visa alla inlägg
  • Madelene87

Tråd för oss rökare

Hej!
    Gud va skönt att jag hittade denna tråden...
    Jag är/var rökare jag slutade men sen så började jag må lite dåligt på grund av personliga problem och självklart blev ciggaretterna min tröst igen =)
    Jag har inte rökt varje dag men nästan igår rökte jag bara 3 cigaretter och idag har jag gett mej tusan på att inte röka en enda hoppas att det funkar....

Nu är det stora problemet det att jag känner mej så himla dålig på grund av att jag rökt, Och jag är så orolig att allt inte ska vara bra med min lilla plutt... Ska på ultraljud på måndag och jag är så nervös vet inte vart jag ska ta vägen...
    Hade en period när jag inte kunde äta så bra heller men hoppas att bebisen fick all den näring den behövde ändå...

• Madelene87

ja jo och det känns väldigt skönt att det inte varit det hehe
    det sista man behöver är påhopp då blir det ännu svårare...

Har fortfarande inte rökt ngt idag visst jag har inga cigaretter hemma men jag hade kunnat gå o köpa affären e ju bara fem minuter bort men tycker inte att jag är tillräckligt röksugen =) Känns skönt....

Hoppas nu bara att allt står rätt till med den lilla e ju fortfarande så orolig

• Madelene87

Hallå!
    Hur har det gått för alla? Några som lyckats sluta?
    Det har jag gjort iaf, trodde aldrig att det skulle gå...
    Lycka till alla

• Madelene87

SofiaD: Nej det e sant Att det inte e okej att säga att sin egen mamma rökte... Men jag gjorde det och jag tror att det vara bara för att övertyga mej själv om att det inte är jättefarligt...

Jag beundrar dom som lyckas sluta direkt, Jag slutade ett par ggr och började igen trots att jag visste att det inte är bra... Jag har haft det väldigt jobbigt det e inte heller ngn vidare bra ursäkt men jag har det och det har gjort att ciggaretterna vatt min ända tröst då jag inte haft ngn att prata med...

Ge inte upp tjejer Ni klarar det till slut men ta den tid ni behöver...

• Madelene87

SofiaD: Okej okej... Det var ju bra Jag tycker att det blir svårare efter ett par veckor att hålla sej borta ifrån dom, Men denna gången har jag gett mej tusan på att inte börja igen...
    Har du nårra tips hur man ska förbli rökfri?

• Madelene87

SofiaD:
    Det e ett tag nu kommer inte riktigt ihåg eftersom man tagit en cigg då och då men nu e det iaf ett par veckor sen och nu känner jag att röksuget börjar komma tillbaka... Riktigt jobbigt är det.

Fast när man tänker efter så e man nog inte röksugen utan det är vanan som är vår att bryta, så mest röksugen är jag när det e folk här eller när man pratar i telefon, och speciellt när man är arg eller ledsen då e det som svårast att hålla sej borta...

• Madelene87

pjuuh: det ska jag allt prova då kanske röksuget försvinner helt me

BFaugusti: JA det e roligare såhär, fast å andra sidan skulle det ju vatt såhär hela tiden men men vissa vill bara klanka ner på andra...

• Madelene87

glitterkorn: Va bra, Det spelar ingen roll vilken anledning det e det bevisar ju i vilket fall som helst att du kan vara utan cigg om du måste

• Madelene87

Jag har med fått höra att det är bättre att röka än att ta ngt hjälpmedel... Det beror nog helt och hållet på vem man pratar med verkar det som... Fick posten nyss och då kom min bok äntligen icke-rökare av Allen Carr, Även om det var ett tag sen jag sluta nu tänkte jag att den kanske hjälper att bli av med suget med....

Lycka till tjejer Kämpa vidare

Svar på tråden Tråd för oss rökare