• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • vilmutt

beckah82:
    så du tycker att jag hellre ska lyssna på vad FannyJakobochJulius säger än en erfaren bm??

jag mår inte dåligt så länge jag får mina cigg,självklart tänker jag på vad som kan hända osv,men jag har gett upp nu och då är det väl bättre att försöka att må bra eller????

• FannyJakobochJulius

vilmutt - haha, jag sitter vid en gammal lap top och har en sovande sweety på min ena arm. dyslektiker får man tydligen inte va, om de nu skulle va så, men röka under graviditet är okey!! går du hos en terapeut är de bra för dig, och de finns inte en suck att din barnmorska säger att du likväl kan röka eftersom nojja efter cigaretter när man försöker sluta är lika farligt. isf får du gärna ge mig hennes namn o nummer så ska ja ringa henne. är själv mitt uppe i en barnmorskeutbildning, allt vi lär oss strider emot de du just sa att hon hade sagt!!

• Bei Bei

"alla andra gör så" Varför vara som "alla andra"? Varför kan vi inte diskutera på en bra nivå?
    Att de flyr är väl för att de inte klarar av sanningen. Sanningen är att rökning dödar/skadar.
    Röker du så skadar du ditt barn, svart på vitt!

vilmutt skrev 2007-04-05 15:38:18 följande:
    beibei:det är inte bara jag som är elak i tonen här...det är inte lika lätt för ALLA...men de som lyckats direkt kan inte förstå det,ni andra vet väl inte vad jag går igenom??hur jag känner??den här tråden har varit bra för mig och många andra,men det har ni sabbat nu,folket har flytt. tänk att man inte kan respektera vad som står i ts...det finns tusen såna här röktrådar att sitta och skälla i,så varför just denna??jävla häxjakt är vad det är!!!
    ♥ Ronja ♥
  • FannyJakobochJulius

vilmutt - ja sa att om de e som du säger skulle ja gärna vilja prata med henne... eftersom en BM inte får snacka sånt skit. hon finns i första handtill för barnet, sen för dig. inläggen från er rökare borde dock vara mer vädjande än försvarande om de ska stämma överns med de ts skrev.

• Wilowa

Men hallå! Vad hjälper det att ni sitter här och träter? Tonen som är här är ju inte precis trevlig! Om jag vore gravid rökare som inte klarade av att sluta, inte skulle jag få lättare att sluta efter att ha läst den här tråden! Ni som är emot rökning under graviditeten, är ni här för att hjälpa eller för att bråka? Det är en bra fråga som ni alla bporde ställa er!

Jag är dock vare sig gravid eller rökare. Jag tycker heller inte att man ska röka när man är gravid, fast jag vet också att det inte är så lätt att bara sluta! Jag har problem med kroppen och jag har länge vetat att jag blir bättre av träning, men inte orkat träna! först nu efter tre år börjar jag komma igång!

Om du gör det du alltid gjort, kommer du att få det du alltid fått.
  • Complicata

Stress och psykiska besvär kan faktiskt förorsaka både missfall och för tidig födsel. Rökning förorsakar "bara" blodproppar i livmodern som kan leda till att bebisen inte får tillräckligt med näring och ev. dör.

OM man är rökare, och kan dra ned betydligt på rökandet så KAN det vara bättre, än att vara uppjagad och i obalans mentalt.

Men att en sak är bättre än en annan betyder inte att det måste vara bra.

Jag tycker att det är bra med en tråd där rökare kan motivera varanra till att inte röka, även om de inte klarar att sluta helt när de försöker.

*ikke rökare*

• FannyJakobochJulius

einstein - ge råd, men får en otrevlig attityd tillbak, därav stämningen i denna tråd. finnsnog ingen bättre motivation än att ens älskade barn faktiskt tar skada av ett onödigt begär. sen när man diskuterar ngt skriftligt med varann är ju tonen i diskussionen individuell, folk kan uppfatta saker på fel sätt, vilket ja tror sker om ngn säger man e emot de i den här tråden

• FannyJakobochJulius

complicata - listan på sjukdomar en bebis kan få pga rökning är meterlång... !! blodpropp e bara en av många...

Svar på tråden Tråd för oss rökare