• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • LyckaJones

Malin808- har jag lämnat felaktig fakta?

• FannyJakobochJulius

malin808 - läs tråden gärna själv, när man klev in i tråden möttes man inte av inlägg där de skrevs något om att man verkligen ville sluta etc. inget för att peppa varann att sluta röka. utan bara av inlägg där man försvarar sig emot icke rökare, samt är dryga mot dem som inte röker. att rökare tror dem kommer få råd av folk när dem kallar dem för pirayor, moralkärringar etc. bara för att man tycker de e fel att man som gravid röker, de e nog att vara lite vilsen. Jag har som sagt själv rökt, MEN jag skulle aldrig någonsin försvara de om någon sa att de va fel... eftersom de är de!! skulle detta ha varit en positiv tråd när folk klev in, utan att kalla folk med andra åsikter för både de ena o de andra skulle rökarna faktiskt mötas på ett annat sätt... så snälla, skyll inte ett dåligt beteende på andra, och framförallt försvara de inte...

• FannyJakobochJulius

malin808 - sen vill ja bara säga att ja inte trakasserar någon... uppfattar du de så så är du helt ute på villovägar...

• LISALISA

malin808: sluta röka är ju ett problem för många människor, speciellt om man är gravid, och det är ju skönt att du håller med om att det inte är lätt!

Alla: Kan vi inte bara lägga ner strisyxan och använda denna tråden till vad den från början vad till för, att stötta varandra när det är jobbigt att man bara vill ta en cigg, ge varnadra tips på för att sluta/minska på ciggeriet. Kanske ni ickerökare har några förlag, några av er har kanske rökt innan som vet nått knep? nå?

Ha en bra kväll alla!
    Kram

• lövet2
    LisaLisa - Min far, som rökt i 50 år, påstår att summan av lasterna är konstant. Om man vill sluta röka, så får man byta ut det beroendet eller den lasten mot något annat. Han har aldrig hittat något han kan tänka sig att byta ut rökningen mot.
    För egen del, så slutade jag röka första gången genom att virka ett sängöverkast. Virkningen blev ett beroende, och jag virkade mig till en inflammation i handleden. Godis är ingen bra last att skaffa sig, men vissa ägnar sig åt ohämmat sex eller ett evigt surfande på Internet. Huvudsaken är att man byter rökningen mot något man kan leva med ...
  • glitterkorn

Hej! Min sida har krånglat så nu har jag fått en ny med samma namn som förut:) Jag hade startat en tråd som hete typ "gravid o rökare" fann några vänner där som jag nu tappat bort tyvär :( Jag blev ju tipsad om denna tråd i st då det var så mkt "moral kärringar" i min :P Kram från mig

• LISALISA

lövet2: som du ser så skrev jag tidigare idenna tråden att det inte allt är så lätt för en rökare att sluta, jag kan ju villigt erkänna att jag inte lagt massor med krut att försöka sluta i dags läget, men i framtiden ligger det i min plan att försöka sluta, pch kanske gäller detta inom en snar framtid. jo det är jätte bra att få bli uppmuntrad, och de som har rökt innan kan ju förstå att det inte e så lätt. Du har alldeles rätt i att det gäller att byta sitt beronde, OCH bryta vanor framför allt..hur ofta är det inte så att när man pratar i telefon så tänder man en cigg..varför e det så? Och ciggen till morgonkaffet...
    Jag tycker framför allt att det är viktigt att man försöker sluta/minska på att röka när man väntar barn och det VET vi rökare och att det är farligt. Stöd/råd i denna tråd är ju jätte bra att få i det läget när man väntar barn. Så tack för tipset om virkningen..det kan ju vara värt att få inflammation i handleden..har Fler några mer bra tips?? TACK kram Lisa

• LISALISA

majspuree: jag fårstår din mening med denna tråden som du nog sett med mina inlägg..hoppas bara att "din tråd" kan få fortsätta i samm anda den var tänkt för från början..lycka till! kram Lisa

• FannyJakobochJulius

lövet - du har helt rätt i vad du skriver.... jag bytte rökningen mot träning och ägnade mkt tid åt matlagning... blev jag stressad och uppspelt gick jag på en massage eller ngt annat där jag skämde bort mig själv lite extra...

Svar på tråden Tråd för oss rökare