Inlägg från: FannyJakobochJulius |Visa alla inlägg
  • FannyJakobochJulius

Tråd för oss rökare

sandramalmö - folk bryr sig inte om vad du gör för att dem bryr sig om dig. dem bryr sig om ditt barn. Psykisk instabilitet är anledningen till att de e svårt att röka, men ja, går man verkligen in för ngt kan man göra de. finns viljan, finns det möjligheter. hoppas för ditt samvete  och din egoism att allt går fint med graviditet o bebis. ska tillägga att en vän till en vän rökte under sin graviditet och barnet är nu 6 år och lider av grav ADHD, kanske kunde ha undvikits!!!

majspuree - starta inte en sånn här tråd om ni inte vill ha några viktigpettrar här... ring slutarökalinjen!!! skulle jag starta en tråd där jag talar om att supa med redlöst full dagligen skulle du nog tycka de hela vore absurt. att skaffa barn innebär uppoffringar, klarar man inte med de är man nog inte redo för vad som komma skall rent mentalt. rökberoenden grundar sig i ngt annat problem man har. endast  och hela personer kan sluta röka!!

• FannyJakobochJulius

vilmutt - får du kalla folk som är emot rökande havande för moralkärring, får nog vi moralkärringar även dela våra åsikter. vänd dig till en terapeut eller dylikt om du inte vill höra andras åsikter, vänd dig inte till en öppen tråd. dem har tystnadsplikt. att du mår psykiskt dåligt är MYCKET bättre för bebis en cigaretter.

• FannyJakobochJulius

vilmutt - under graviditeten får man skjuta sig själ åt sidan... jag är själv rökare... men rökte inte ett bloss under min graviditet, skitjobbigt, men skulle inte kunna leva med mig själv om min älskade son blev sjuk pga en sånn pinsam sak som at jag föll för nikotin när jag va 15.. ösch!!

• FannyJakobochJulius

vilmutt - haha, jag sitter vid en gammal lap top och har en sovande sweety på min ena arm. dyslektiker får man tydligen inte va, om de nu skulle va så, men röka under graviditet är okey!! går du hos en terapeut är de bra för dig, och de finns inte en suck att din barnmorska säger att du likväl kan röka eftersom nojja efter cigaretter när man försöker sluta är lika farligt. isf får du gärna ge mig hennes namn o nummer så ska ja ringa henne. är själv mitt uppe i en barnmorskeutbildning, allt vi lär oss strider emot de du just sa att hon hade sagt!!

• FannyJakobochJulius

vilmutt - ja sa att om de e som du säger skulle ja gärna vilja prata med henne... eftersom en BM inte får snacka sånt skit. hon finns i första handtill för barnet, sen för dig. inläggen från er rökare borde dock vara mer vädjande än försvarande om de ska stämma överns med de ts skrev.

• FannyJakobochJulius

einstein - ge råd, men får en otrevlig attityd tillbak, därav stämningen i denna tråd. finnsnog ingen bättre motivation än att ens älskade barn faktiskt tar skada av ett onödigt begär. sen när man diskuterar ngt skriftligt med varann är ju tonen i diskussionen individuell, folk kan uppfatta saker på fel sätt, vilket ja tror sker om ngn säger man e emot de i den här tråden

• FannyJakobochJulius

complicata - listan på sjukdomar en bebis kan få pga rökning är meterlång... !! blodpropp e bara en av många...

• FannyJakobochJulius

jag svarade på vad vilmutt hade skrivit... börjar hon anvnda sig av otrevligheter pga att folk är emot sånt som alla är emot så ska man inte räkna med ömhet och snällhet tillbaka... rökningen verkar då inte göra henne till en gladare person.. =)

• FannyJakobochJulius

och som sagt... vill man inte höra folks åsikter bör man vända sig ngnannanstans än till en öppen tråd!!

• FannyJakobochJulius

Jag vill även tillägga att de complicata säger även inte riktigt stämmer... de vore isf något vi skulle fått lära oss under min utbildning, visst är stress o ångest inte bra för en graviditet, men det är inte alls en lika hög procentuell chans att barn far illa av de som av rökning!!

• FannyJakobochJulius

beckah82 - exakt!!

• FannyJakobochJulius

vilmutt - haha inget i de där inlägget är på något sätt otrevligt, bara väldigt uppriktigt skrivet. du kallade folk som va emot gravida rökare för moralkärringar, väldigt trevligt!! de med terapeuten va ett exempel på vart du ska vända dig om du vill tala ut utan att sånna som jag, moralkärringar, kommer med sina åsikter, öppna trådar är öppna för alla och deras åsikter. och ja, den sista meningen talar för sig självt.. va inte ett dugg otrevlig, utan bara väldigt uppriktig som sagt. att jag inte håller med dig betyder inte att ja är otrevlig. prova läs texten på ett mer positivt sätt!!

• FannyJakobochJulius

complicata - att man inte ska utsätta sig för onödig stress innebär inte att de e lika farligt som rökning!!stress som kommer av rökning är inte bra, men inte lika farligt som rökning!!

• FannyJakobochJulius

har böckerna nerpackade nu; har även varit på olika seminarier där dem talat om de här: stress går att bota med medicin som inte skadar fostret och även med massage; spa; en semester kanske etc: för mig är de helt innesjukt att man får röka med foster i magen så de är olagligt inne på tex krogar för andra individers skull:

• FannyJakobochJulius

malin808 - håller med lyckajones... ingen känner empati för otrevligt folk... gyllene regeln

• FannyJakobochJulius

malin808 - läs tråden gärna själv, när man klev in i tråden möttes man inte av inlägg där de skrevs något om att man verkligen ville sluta etc. inget för att peppa varann att sluta röka. utan bara av inlägg där man försvarar sig emot icke rökare, samt är dryga mot dem som inte röker. att rökare tror dem kommer få råd av folk när dem kallar dem för pirayor, moralkärringar etc. bara för att man tycker de e fel att man som gravid röker, de e nog att vara lite vilsen. Jag har som sagt själv rökt, MEN jag skulle aldrig någonsin försvara de om någon sa att de va fel... eftersom de är de!! skulle detta ha varit en positiv tråd när folk klev in, utan att kalla folk med andra åsikter för både de ena o de andra skulle rökarna faktiskt mötas på ett annat sätt... så snälla, skyll inte ett dåligt beteende på andra, och framförallt försvara de inte...

• FannyJakobochJulius

malin808 - sen vill ja bara säga att ja inte trakasserar någon... uppfattar du de så så är du helt ute på villovägar...

• FannyJakobochJulius

lövet - du har helt rätt i vad du skriver.... jag bytte rökningen mot träning och ägnade mkt tid åt matlagning... blev jag stressad och uppspelt gick jag på en massage eller ngt annat där jag skämde bort mig själv lite extra...

Svar på tråden Tråd för oss rökare