Inlägg från: LISALISA |Visa alla inlägg
  • LISALISA

Tråd för oss rökare

lisa rökare här...vad gör man, vill ju sluta men kan inte, inte just nu..fast e ju inte gravid nu i heller vad jag vet..men det kommer kanske en dag när man blir det, det är lättare sagt än gjort å sluta..men det kan ju inte alla förstå..."det är väl bara å ge f*n i det" javisst.....*suck*

• LISALISA

malin808: sluta röka är ju ett problem för många människor, speciellt om man är gravid, och det är ju skönt att du håller med om att det inte är lätt!

Alla: Kan vi inte bara lägga ner strisyxan och använda denna tråden till vad den från början vad till för, att stötta varandra när det är jobbigt att man bara vill ta en cigg, ge varnadra tips på för att sluta/minska på ciggeriet. Kanske ni ickerökare har några förlag, några av er har kanske rökt innan som vet nått knep? nå?

Ha en bra kväll alla!
    Kram

• LISALISA

lövet2: som du ser så skrev jag tidigare idenna tråden att det inte allt är så lätt för en rökare att sluta, jag kan ju villigt erkänna att jag inte lagt massor med krut att försöka sluta i dags läget, men i framtiden ligger det i min plan att försöka sluta, pch kanske gäller detta inom en snar framtid. jo det är jätte bra att få bli uppmuntrad, och de som har rökt innan kan ju förstå att det inte e så lätt. Du har alldeles rätt i att det gäller att byta sitt beronde, OCH bryta vanor framför allt..hur ofta är det inte så att när man pratar i telefon så tänder man en cigg..varför e det så? Och ciggen till morgonkaffet...
    Jag tycker framför allt att det är viktigt att man försöker sluta/minska på att röka när man väntar barn och det VET vi rökare och att det är farligt. Stöd/råd i denna tråd är ju jätte bra att få i det läget när man väntar barn. Så tack för tipset om virkningen..det kan ju vara värt att få inflammation i handleden..har Fler några mer bra tips?? TACK kram Lisa

• LISALISA

majspuree: jag fårstår din mening med denna tråden som du nog sett med mina inlägg..hoppas bara att "din tråd" kan få fortsätta i samm anda den var tänkt för från början..lycka till! kram Lisa

• LISALISA

malin808: hoppas att du mår bättre snart..kram

• LISALISA

malin808: hur mår du? vi kanske kunde sluta röka tillsammans..hur det nu går..kram

• LISALISA

nu har jag varit inne på bokus.com och beställt Allen carr´s bok
    "äntligen icke rökare" kanske det kan ge en stöttning i denna process?? 58:-, kan det ju helt klart vara värt! Lycka till alla! kram på er!

Svar på tråden Tråd för oss rökare