• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Gabriiella

Ursäkta.. men heter inte tråden "Tråd för oss RÖKARE" ?

• Beckah82
    Gabriiella skrev 2007-04-03 23:55:59 följande:
    Ursäkta.. men heter inte tråden "Tråd för oss RÖKARE" ?
    Jo? Det gör den väl?

Vad är det med det?

Tyvärr är det ju inte tillåtet att bestämma VEM som får skriva i en tråd och detta är ett diskussionsforum så det är ju inget konstigt med att man diskuterar saker.

Hur skulle det diskussionsforumet se ut där alla som tyckte likadant hängde i samma trådar och aldrig beblandade sig med oliktänkare...inte mycket till diskussioner...bara en massa ryggdunkningar och peppning för egen sak, utan att ta in att det finns andra åsikter och andra fakta.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Gabriiella

BEckah82:
    Nej jag bara tänkte.. Ifall rökare ville ha predikan om hur farligt det är, och om hur lätt det är att sluta o jadda jadda då hade väl dom (vi) letat upp en sån tråd?..
    Fast jag har inte hängt med här så jag vet inte ens vad som diskuteras..

• Beckah82
    Gabriiella skrev 2007-04-04 00:19:59 följande:
    BEckah82:Nej jag bara tänkte.. Ifall rökare ville ha predikan om hur farligt det är, och om hur lätt det är att sluta o jadda jadda då hade väl dom (vi) letat upp en sån tråd?..Fast jag har inte hängt med här så jag vet inte ens vad som diskuteras..
    Men nu är det så att många (några) rökare vänder faktan ryggen och sitter istället och intalar sig att det INTE är farligt, att barnen mår dåligt av rökslut, inte av rökning osv och ja då ser jag att det är befogat och nödvändigt att presentera faktan mot deras vilja.

För övrigt så är det emot reglerna att sitta och skriva hur gott det är att sitta med en cigg i solen och dra i sig medan man smeker bebismagen och tycker att man är duktig...

15. Olämplighet, uppseendeväckande och provokation
    Man får inte posta inlägg som:

Har olämpliga ämnen där inläggen retar upp övriga besökare och oftast leder till osämja, påhopp och kränkningar. T.ex. inlägg som förskönar eller uppmuntrar till intag av rökning eller alkohol under graviditet
  • Voluptueuse

"Ung och dum som sagt...så jag började igen ett år senare när graviditet och amning var avslutad och rökte fram tills i höstas, dvs i 8 år, dock med två lite längre uppehåll."

Ahhaa, nu förstår vi... Beckah är helt enkelt så röksugen att hon måste avreagera sig på de som gör vad hon egentligen skulle vilja göra... Här är mitt råd: Köp ett paket lagom starka cigg, dra några riktigt djupa bloss och koppla av... När du väl har tillfredsställt abstinensbesväret slipper vi ev. dina påhopp i fortsättningen.

• Beckah82
    Voluptueuse skrev 2007-04-04 01:34:24 följande:
    "Ung och dum som sagt...så jag började igen ett år senare när graviditet och amning var avslutad och rökte fram tills i höstas, dvs i 8 år, dock med två lite längre uppehåll."Ahhaa, nu förstår vi... Beckah är helt enkelt så röksugen att hon måste avreagera sig på de som gör vad hon egentligen skulle vilja göra... Här är mitt råd: Köp ett paket lagom starka cigg, dra några riktigt djupa bloss och koppla av... När du väl har tillfredsställt abstinensbesväret slipper vi ev. dina påhopp i fortsättningen.
    Hehe nej du jag är inte det minsta röksugen, inte min bebis i magen heller och min stora pojke trivs ganska bra med att mamma inte stinker och inte riskerar att dö, eller döda hans kommande lillasyster

Men tack för...eh..."omtanken" att du tycker att jag ska dra några djupa bloss...det tycker du att min bebis förtjänar? som aldrig utsatts för en enda cigarett?

Jag bryr mig om andras ofödda barn, vill att de ska slippa cigaretter, du å andra sidan tycker att man SKA ge cigaretter till andras ofödda barn...märkligt synsätt. Förstår inte riktigt kopplingen heller?

Är jag röksugen och vill röka för att jag kommer in och berättar att rökning är farligt och att alla kan sluta? Vaddå? Skulle jag vara avundsjuk? Varför och på vad?

Ja som sagt...påhoppen i den här tråden är det nog inte JAG som står för
  • Mysan31

Opps! Här va de visst nån som inte förstog vad TS skrivit men men. Finns alltid människor som måste avreagera sig nånstans.

Hur är det med er?? Inga bebisar som kommit?? Min lilla tös blir hela 3 veckor idag!! :-O Tiden går så fort. Ökat i vikt som hon ska o längden oxå. Min 1 åring håller på att få dom lite större tänderna nu så han har feber o är lett snuvig :-/ Äldsta killarna sitter bara o väntar på sitt påsklov! Hahaha Kommer man ihåg att man själv gjorde!! Att det har gått 17 år sen man sluta skolan..... hihihi :-O

• Paw Print

Beckah, vem härinne tror du lyssnar på dina fakta? Vem är det du tror hjälper? Det enda du har gjort hitills är att reta upp folk, vilket bara leder till en enda sak, de röker ännu mer.

Alla härinne vet alla risker med rökning, det är inget som varken du lr. ngn annan behöver påpeka.

Det finns en del som lever i förnekelse, ja, men som du själv sagt, de kommer INTE att sluta röka för att nån kastar upp fakta i ansiktet på dem.

Och andra kommer att sluta för att de själva bestämmer sig för det, inte för att ngn annan påverkat dem.

Sen har vi den grupp som vet att det är farligt, men som känner att de inte kan sluta, de kommer med störta sannorlikhet fortsätta röka, det spelar ingen roll vilka fakta du drar upp lr. hur många gånger du gör det.

Sen har vi den grupp som du säger kan sluta med lite peppning, de kan dem säkert, men dina inlägg är inte peppning, och dessa människor kommer med största sannorlikhet att börja igen, eftersom de är så lättpåverkade att de slutar pga. ngn annans inverkan, så så fort de får sådan påverkan åt andra hållet, dvs reklam, vänner som röker osv. så står de där igen med en cigg.

Så jag kan inte se ngn poäng med dina inlägg. De hjälper inte, de retar bara upp. Det är bara slöseri med tid och energi och du beter dig som ngn besserwisser. Om du så gärna vill göra världen rökfri, håll i en sluta-röka grupp istället, det borde ge dig mer tillfredställelse än at hänga på nätet och tala för döva öron. Om det nu inte är så att du bara vill provocera!

• Odine

God morgon alla
    Klarblå himmel är det minsan ute idag, ser ut att bli en fin dag *njuta* Ska strax gå och fixa mig lite kaffe och kila ut på altanen och ta några bloss tillsammans med den nya skvallertidningen jag fick igår, om jag har tur kanske man hittar nån smarrig bulle i frysen med

Ha det gott ala töser idag det ska jag iaf

Svar på tråden Tråd för oss rökare