• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • ebbaochannasmamma

jag är inte gravid, jag är förälder, o rökningen har aldrig vart godare

• martiina86

hej, nu har jag oxå hittat hit!
    två barnsmamma, rökte under båda graviditeterna.
    trappade ner & förökte sluta men det gick inte...
    helllre ta en cigg ibland & må bra än att sluta & må totalt skit...
     eller??

Ms Shadows älskar sin Mr Shadows
  • HotMamaAndersson

ja slutade röka i för går men e mega sugen ändån o stoppar i mig massa annat

• Beckah82
    Röka som ickegravid men förälder:

* Spelar ingen roll om man aldrig röker i närheten av barnen, man bär med sig röken på kläder och hud och i hur och i andedräkt.

*Man riskerar att barnen ska få uppleva att föräldrarna dör i förtid.

*När man pussar sina barn och gosar med dem så får barnen gosa och pussa en askkopp.

*Rökare svettas ut gifter, speciellt på nätterna så om man har barnen i sängen så ligger barnen och sover i rent gift, både från föräldrnas andedräkt, sängkläder och svett

osv osv...så javisst är det helt okej att röka som förälder. Bolma på bara. Det har jag med gjort. Min son har tittat min i ögonen och sagt "mamma rökning är farligt, man kan DÖ av cigaretter...och jag behöver ju faktiskt en mamma".

Japp...min son behöver sin mamma, och det gör alla andra barn också. Alla barn förtjänar att slippa pussa stinkande askkoppar.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • martiina86

grattis...
    förstår att du är sugen...
    jag & gubben tänkte försöka sluta när ciggen är slut... om jag mår bättre då...
    håller tuymmarna för att du slipper mer röksug...

• Beckah82
    martiina86 skrev 2007-04-03 14:22:49 följande:
    helllre ta en cigg ibland & må bra än att sluta & må totalt skit... eller??
    Nej...verkligen inte bättre?

Det är samma sak som att säga:

"Hellre fortsätta röka och slippa må dåligt och sedan låta bebisen ta abstinensbesvären istället för mig"

Varför skulle du må skit förresten? det är ju inte så att man MÅSTE röka. Rökning är inget kroppen behöver. Det är inget positivt att röka. det är inte synd om dem som slipper röka
  • martiina86
    Varför jag mådde skit, har inte du med att göra...
    Skapade inte du en egen tråd för att klaga över oss rökande föräldrar & rökande gravida...

VISSTE DU FÖR RESTEN ATT OM MAN SLUTAR RÖKA HASTIGT UNDER EN GRAVIDITET SÅ KAN KROPPEN STÖTA BORT BARNET!!!

jag vet att det inte är något positivt i att röka, men det är något JAG känner att jag BEHÖVER!!!!
  • snappi81

men allvarligt talat Beckah82, måste du lägga dig i alla trådar som startas om rökning?? Lustigt att du inte kan hålla dig till den du startat innan om att rökning.. det är inte din uppgift att jaga rätt på alla som röker! så ta det lite lugnt nu!

• Beckah82

Varför du mår skit har jag inte med att göra, mycket riktigt. lika lite tycker jag att det finns NÅGOT som ursäktar rökning.

För mig får man gärna komma från världens sämsta bakgrund, ha psykiska och fysiska besvär, vara gravid efter en våldtäkt, vara föredetta knarkare, leva i en pressad situation eller vad som helst och jag kommer fortfarande inte tycka att det är godtagbara ursäkter för att röka.

Så lika lite som jag har att göra med varför du mår dåligt tycker jag att det ens är relevant.

Nej, bebisen kan INTE dö eller bli bortstött om man slutar röka tvärt. det är tidernas sämsta och mest fantasifulla påhitt. Den som myntade det påståendet är garanterat rökare själv. det mest tragiska är att vissa barnmorskor till och med kör denna gamla myt

Det är helt och hållet osant. Det enda som är sant är att kroppen kan stöta ut fostret för att man röker, inte för att man slutar

Det är farligt att RÖKA, det är INTE farligt att sluta röka, oavsett om an slutar tvärt eller långsamt så är det BARA positivt.

Svar på tråden Tråd för oss rökare