• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Beckah82
    snappi81 skrev 2007-04-03 14:38:44 följande:
    men allvarligt talat Beckah82, måste du lägga dig i alla trådar som startas om rökning?? Lustigt att du inte kan hålla dig till den du startat innan om att rökning.. det är inte din uppgift att jaga rätt på alla som röker! så ta det lite lugnt nu!
    Tja...om det var en regel här på FL att man inte fick hålla till i flera trådar om samma ämne så hade jag valt EN  tråd men nu finns ingen sådan regel. det är fritt fram att skriva i varenda röktråd
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • martiina86

Tänka sig att du kan med att forsätta med dina påhopp...
    & Joo Bebisen KAN bli utstött av kroppen i vissa fall, detta är forskat & bevisat

• Gina 138

Det värsta som finns är när folk börjar skälla på en för att man röker..Jag vet att det inte är bra att röka under graviditeten men ibland mår man ju så jävla dåligt och då är det skönt att gå ut och ta ett bloss....

• Beckah82
    martiina86 skrev 2007-04-03 14:40:57 följande:
    Tänka sig att du kan med att forsätta med dina påhopp...& Joo Bebisen KAN bli utstött av kroppen i vissa fall, detta är forskat & bevisat
    Fast det ÄR inga påhopp...det är det som är poängen.

jag bara skriver rakt och enkelt hur det ligger till med rökning. jag skriver ingenting om vad jag tycker om dig personligen.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • snappi81

Beckah82:

men du är ganska duktig på att hoppa på folk som inte ber om det! varför känner du att du måste jaga alla som är rökare för! om jag inte minns fel så har du oxå rökt innan du blev gravid (rätta mig om jag har fel) & visst du kunde sluta, jättebra men alla kan kanske inte det lika lätt & att jaga rätt på dessa & läxa upp dom verkar ju inte va nån ide, för vad jag kan se så blir folk bara arga på dig istället!

• Lilla Prussiluskan

TS: varför skriver du inte att du även är cigarettberoende i din presentation?

• snappi81

men tror du verkligen det hjälper!? jag kan förstå dina argument, det är inte lämpligt att röka som gravid eller som förälder, och visst du kanske inte menar att jaga folk men så verkar det inte när du skriver som du gör.. det blir påhopp istället för en hjälpande hand.. du förstår säkert vad jag menar, du kanske ska tona ner dina inlägg lite..

• HotMamaAndersson

BECKAH82

Ingen som bryr sig om dina åsikter! Inte jag i varjefall tyfker bara du är fruktansvärd.
    Alla har inte det lika lätt/svårt att sluta röka. Hur svårt är det att kunna begripa det?? En annan människa kan inte yttra sig över hur en annan människa ska göra osv osv... Helt enkelt olika svårt och lätt med angående rökning.

Alla känner olika, alla tycker olika.. och nog tusan är det bra hur hade värdlen sett ut om alla ska tycka tänka känna likadant?!

Tycker du kan lägga ner, finns dem som verkligen försöker sluta röka men verkligen inte kan men fortsätter ändå att försöka. Slut atrampa på folk som du gör!! ska de va så svårt och låta bli?!

En vän sa t mig såhär: alla kan om man vill sluta röka... men ja gavmiginte... hon får prata för sig själv, hon kanske känner så men inte alla andra. Och hur du känner vet ju inte vi men uppbarligen märker vi ju hur du tycker tänker kjänner och vill bara trampa o stampa på folk som kanske har skit svår to sluta röka men kan inte men försöker om o om igen!

Om du ska se d på vad osm är farligt så finns de så mktt mer som e farligt för dina barn än om du röker!!

• superasstess

Beckah82:Tänk att det alltid ska finnas folk som måste hoppa på andra. Vi är mycket väl medvetna om riskerna, med rökning under graviditet. Förstör inte stämningen som finns här tack. Vill vi diskutera för och nackdelar hittar vi till en av "moraltrådarna".

Hoppas alla har haft en bra dag, bebben har fått för sig att ligga rak under revbenen och det gör hemskt ont..

Svar på tråden Tråd för oss rökare