• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Sessan87

rökte inte under min graviditet och gör det inte nu heller.
    men snälla, Beckah82, ut ur den här tråden nu!
    Det här är en tråd där man ska få klaga över sitt röksug och stötta varandra, tror faktiskt att en del människor mår dåligt över att de röker när de är gravida. Men som det har sagts tidigare: Det är inte alltid bra att sluta mitt i graviditeten, för det kan göra att barnet blir stressigt.
    undra om det går att ge dig varningar för det här?

• Beckah82
    Sessan87 skrev 2007-04-04 16:08:39 följande:
    rökte inte under min graviditet och gör det inte nu heller.men snälla, Beckah82, ut ur den här tråden nu!Det här är en tråd där man ska få klaga över sitt röksug och stötta varandra, tror faktiskt att en del människor mår dåligt över att de röker när de är gravida. Men som det har sagts tidigare: Det är inte alltid bra att sluta mitt i graviditeten, för det kan göra att barnet blir stressigt. undra om det går att ge dig varningar för det här?
    Du har inte LÄST mina inlägga va?

varet på din fråga är nej, det går inte att ge mig varingar för detta då jag inte bryter mot någon regel.

Att uppmana till rökning under graviditet är däremot ett regelbrott.

Att skriva att någon ska ut ur en tråd är också ett regelbrott.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Sesamfrö

Wow.. Hmm.. Vilken trevlig tråd...
    Är själv rökare (rökte ej dock under grav.)
    men började igen efter hon föddes..
    Försökt sluta röka tidigare, men jag har
    ett sju jäkla humör så ja måste lugna ner mej..

De här me att folk kommer in och gnäller över att folk bara inte slutar röka.. Får man fråga om ni varit beroende av cigg?
    Beroende av NÅNTING och sen bara sluta tvärt???
    Det är inte bara och bara, ska ni se...

• Sessan87

jo jag har läst på de senaste sidorna. och jag ljuger om jag säger att folk har bett dig sluta ett antal ggr.
    jag uppmanar inte till rökning under graviditeten, om du nu tror det.
    Men grovt sagt så sitter redan de här människorna i den sitsen så låt de göra det då! Låt dem lösa det på det sätt de vill!

• Sessan87

kan du skriva ett exempel på någon som har uppmanat?

• ebbaochannasmamma

jag har aldrig uppmanat till rökning under graviditet, men däremot före o innan, vem bryr sig, jo såna som itne nå eget liv, o gå på en rökare leder oftast till att den röker ännu mer o de vet du mycket väl, vilket betyder att du är ett stor ego eftersom att du skadar deras barn i deras mage ännu mer när du gör dom upprörda så dom röker mer, men visst det är en sak som står mellan dig o skaparen sen när den dagen kommer. men tänk dig för lite va?

• malin808

* Sessan87: Tack för de orden du skrev ett par rader upp!
    Ja vi vet att det är farligt o tro mig.... man mår inte bra av att veta det o försöka sluta med det.
    Man mår PISS rent ut sagt......

* mammatillLinnea: Ja man kan börja undra om de har varit beroende av ngt alls o varit tvungna att sluta tvärt. De vet nog inte hur svårt det är....

• Beckah82
    ebbaochannasmamma skrev 2007-04-04 16:46:34 följande:
    jag har aldrig uppmanat till rökning under graviditet, men däremot före o innan, vem bryr sig, jo såna som itne nå eget liv, o gå på en rökare leder oftast till att den röker ännu mer o de vet du mycket väl, vilket betyder att du är ett stor ego eftersom att du skadar deras barn i deras mage ännu mer när du gör dom upprörda så dom röker mer, men visst det är en sak som står mellan dig o skaparen sen när den dagen kommer. men tänk dig för lite va?
    Men doh!

Hur tror du själv du påverkar när du skriver saker i stil med:

"Oh va gott med en cigg, satt nyss och blossade för fullt"

Tror du de stackarna som nyss slutat känner sig peppade till att kämpa vidare eller tror du att du gör dem sugna på att springa till närmsta kiosk och köpa cigg?

Jag bara undrar vad du själv tror. Vem är det egentligen som ska tänka efter? *skratt*
    Säger det igen: Håll din rökning för dig själv!!!
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
Svar på tråden Tråd för oss rökare