• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • malin808

* ebbaochannasmamma: Tihi... inte så länge tills en annan oxå gör det.
    Tar en cigg (eller fler) imorrn o tänker på dig!!
    Grattis i förskott!!

• Thinner

Får man hänga här även fast man är FD rökare?
    Slutade tvärt när jag blev gravid med vår son, nu ammar jag inte längre och skulle kunna ta mig en cigg om jag vill men försöker verkligen låta bli. Men GUD va det suger i mig när man kan dricka vin & öl igen *suckar*

I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • Majspuree

ebbaochannasmamma: När fyller man kärring då? För mig är man kärring vid 50 och så gammal lär du ju inte vara!

Blir så trött när det letar sig in någon som trasslig och bara svamlar. Barnamördare, tack för det. Finns väl betydligt värre saker att göra än att röka. Eller? Jag slår iallafallinte mina barn och lämnar dom inte i händerna på pedofiler heller!

Köpte ny barnvagn igår Sååå fin.

• Majspuree

Thinner: Självklart. Här är alla välkomna. Ja förutom sånna som trasslig då. Vad duktigt av dig att ha lyckats sluta.

• superasstess

Majspuree: vad blev det för vagn?

Jag är så trött på allt tjat om att vi som röker är så dåliga mammor osv. Hur kan "moralkärringarna" veta att vi är sämre?

• ebbaochannasmamma

ne de är ett ordspråk att man fyller kärring när de går över 20, gammalt ordspråk :)

• Thinner

När man skafar barn får man utstå mkt från alla håll, jag är superglad at jag lyckades sluta röka & att jag även inte börja igen men istället blir jag ifrågasatt varför jag slutat amma, har även fått kommentarer om att jag inte fött barn "på riktigt" bara för jag blev förlöst med urakut k-snitt. Så man får alltid ta skit oavsett om man rökar eller inte, när man blir mamma ska man tydligen tävla med andra mammor *idiotiskt*

I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • ebbaochannasmamma

eh de e bara dom som är avundsjuka för att inte dom kan leka av sig, inget att bry sig i :)

• MrsMurphy

Tänkte bara titta in och säga att jag muttrat konstant sen en viss persons inlägg här. Jag tjuvkikar här ibland för röksuget är brutalt och det är oftare roligare i rökrutan... Men har gudskelov fått hyggligt pli på begäret nu men när jag läser sådana inlägg är jag nästan på väg att storma ut och köpa cigg för jag blir så provocerad... Skrikandes Inte rätt sätt att få folk att sluta! Många av oss bör väl överväga att gå till polisen och anmäla våra föräldrar för mordförsök i så fall...

Lycka till tjejer! Modigt att våga träda fram här på fl må jag säga!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Majspuree

Oj över 20 ja då har jag varit kärring i 4 år redan. Uhu vad gammal jag blev helt plötsligt.

Svar på tråden Tråd för oss rökare