• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Applemum

Hej på er rökare!
    Jag hade varit en av er om jag inte blivit en av dem som bara kraäks kräks kräks av att vara gravid. Har legat inlagd på sjukhus i veckor alla mina tre graviditeter med dropp och vitaminninjektioner (snyft). Jag mår mao TOKILLA! Om jag inte är gravid är jag en hängiven rökare. Och det är verkligen hemskt för precis som ni säger så vet man ju om hur faligt det är och därför blir plågan av rökningen ännu större! Varje kväll låg jag i sängen och hade ångest över att jag skulle dö. Min äldsta dotters pappa drunknade när hon var ett å 10 månader och i min dödsångest ser jag framför mig hur jag drunknar i min egen saliv (som ju endel gör som dör i lungcancer)... Trots att jag var ensam förälder till henne kunde jag ändå inte sluta röka och folk dömde mig. Men idag är jag gravid med nr tre. Träffade ny man å blev gravid med tvåan hösten 2005 (han föddes juni 2006) och är sedan dess rökfri. Och denna gång ska jag försöka klara mig utan att börja igen... Saknar ju cigaretterna även om jag nu i mitt gravillamående ALDRIG skulle klara av att röka. Mår illa bara av att se en cig (bli inte arg på mig nu...) Vet att jag kommer bli sugen så fort jag slutar amma så jag försöker preparera mig. Ett tips kan vara boken "äntligen icke rökare" av Allen Carr.

Kram på er

• malin808

*Sannovitch:Precis! Ingen annan kan göra det beslutet åt en annan o det är inte nån annan som mår dåligt av att röka o veta att det inte är bra.

Har sj en son på snart 5 år o han har alltid varit pigg, sovit bra, äter bra.
    De säger ju att barn till rökare har mindre födelse vikt men min son vägde 3740gr o va 49 cm lång. Inte nån dålig tillväxt där inte. Inte har han heller varit på nåt annorlunda vis än andra nyfödda!!

Ja de flesta här inne på denna tråden har upptäckt att det finns riktigt elaka folk här inne på FL

Kikar in.. snart bingen här men blev fast i denna tråden.. är en riktig moralkärring :) men inte om rökning..

Anser de är upp till var o en.. ingen annan som kan bestämma ang era beslut...

Har en dotter på 4 månader o inte f-n mår hon dåligt.. äter bra,sover kanon, pigg o glad tjeja!!

Nä jag säger då de.. vissa kan vara riktigt elaka här inne på FL...

• malin808

Sorry... råkade få med det du skrev oxå!

• Sannovitch

Lugnt.. :) ja eftersom min dotter vägde 2640 gram o 46 cm lång så har jag fått höra var o varannan dag att de är pga av min rökning, men de lyssnar jag inte på längre för de börjar bli lite väl tjattigt.. de kan vara o de kan itne vara, ingen som vet.. har tagit de med förlossningen när hon kom,samt på bvc och min barnmorska o dom säger samma sak.. de vet man inte..
    kan tillägga att både jag o min sambo var små när vi föddes.. men de vill ingen lyssna på..

nu blir de sängen här.. lång dag imorgon igen.. o man blir så trött av allt promenixande ute i de fina vårvädret hela dagarna :)

Natti natt!!

• malin808

*Sannovitch: Kan vara ja men ingen som säger att det är så....

Ja det är likadant med mig o min sambo. Vi var inte så stora när vi föddes heller.

Ja jag håller med om att man blir trött av att vara ute o promenixa i det fina vårvädret men guuuuud så gott det är!!

Nattinatti!!

• trasslig

gör en tråd "vi som dricker alkohol under vår grav också"

de blir nog lika poppis

• malin808

*trasslig: Vad menar du med det????

• malin808

Ja typ..... Jobbigt med såna.... Eller ja.. inte för att man tar åt sig speciellt mkt iaf!

• Mysan31

Hej allihop!

Ett tag sen jag skrev i denna tråd. Jag fick en tös den 14/3 fullt frisk! Hon kom bf -10 vägde 3120g o va 47 lång. Nu 14 dar exakt idag väger hon nästan 4 kg!

Svar på tråden Tråd för oss rökare