• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • ebbaochannasmamma

fasiken det finns alltså fler rökare än mig alltså . hehehe. hade också en rökar tråd förut men den blev så attackerad att det gick knappt att skriva mer i den..

• malin808

Ja då kan jag verkligen förstå att du rökt nån mer. Det hade jag oxå gjort!
    Mår man dåligt så tar man ju till "sin vän".
    Blir ju lugnare då.

Men se det på den ljusa sidan!
    Visst är det jobbigt nu men det går över efter ett tag o då kan du se de fina minnena du/ni har med din/er hund o minnas dem med glädje!

*styrkekramar*

• etanol

Jag är en f.d. rökare.
    Ha, nu trodde ni väl att jag skulle komma med moralkakor va?!

Nä, jag börjar nog snart att röka igen, sorgen är alldeles för stor och avtar tamejfan aldrig heller...Ett år och åtta månader...Jojo jag kan dunka mig på axeln och låtsas att jag är förmer än er nu, men ser ni det är jag ju inte.

Vet inte vad jag ville ha sagt med det här inlägget eg...

Ha det bäst alla!

• malin808

*ebbaochannasmamma: Välkommen hit!!

• malin808

*etanol: Grattis till dig som lyckats sluta!!

• etanol

Malin: Tack, men jag anser ff att jag är en rökare och att detta med att sluta bara är tills jag slutat amma... ...Helt sjukt så man tänker...

• ebbaochannasmamma

tackar =)=) jag däremot har noll intresse av att sluta, visst en dålig ovana men lojalare vän kan man inte ha =)=) förutom att den tar livet av en till slut men det är en annan historia. hehehe

• malin808

*ebbaochannasmamma: Ja jag håller med dig om att det inte finns en lojalare vän!
    Sen är det ju så att rökat kött varar längre.... HAHA!

*etanol: Ja jag vet! Man tänker helt konstigt ibland. Fast ja jag kan säga som jag brukar: en gång rökare, alltid rökare. Även om man slutat.....

• ebbaochannasmamma

haha det där med rökt kött drog en gammel farbror för mig 90 år o rökare, fast han sa så här, ni vet hur norrlänningar allttid röker sitt kött, dom gör det för att hålla det fint, precis som jag. o fy satan va jag satt o skratta då, tänk er de med dala dialekt o 90 år o står o blåssar på som det vore sista ciggen. eh man måste ha varit me för att se de roliga =)=)

• malin808

Jo jag kan se det framför mig!! HAHA! Har sj fått höra det av en farbror när jag jobbade inom äldrevården. Han va 95 o blossade på ,som du säger, som om det vore sista ciggen!!

Svar på tråden Tråd för oss rökare