• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Essa01

Micaela: Om du kan sluta är det jätte bra! Men kan du inte så betyder det inte alls att du är en dålig mamma,
    Jag rökte 20+ cig varje dag under min grav, ju mer folk sa att jag inte skule ju mer rökte jag...
    Min son föddes varken för tidigt eller var för liten.
    Sätt inte sån pres på dig, vill du sluta visst jätte bra men vill du inte så skämms inte för att säga det.

Det gjorde inte jag och tycker inte att någon borde göra.

Vore alla dessa skrämmsel grejer vissa här på FL kör med sanna och baserat på fakta istället för "vad vissa tror/anar skulle röknning vara olagligt och det är det ju inte ellerhur?

Skit i vad alla säger, stå på dig för vad du själv vill.

Är det inte vår rättighet?

Det finns alltid folk som ska klaga på något/någon istället för att se sig själva i speglen.

kram

• malin808

*Micaela: Du är ingen sämre mamma för att du röker o bara för att du är en rökare innebär det väl inte att du inte skulle vara mogen att skaffa barn??
    Finns de som inte röker som verkligen inte skulle få vara föräldrar men så ser ju inte de där "moraltanterna" det.
    Det är ju vårt val, vårt liv o vår graviditet.

Vi vet att det inte är bra att röka vare sig man är gravid eller inte. Men det är bara så j-vla svårt att sluta.
    Speciellt om man kanske inte mår så bra pga andra saker än sin grav.

Finns ju som sagt ingen lojalare vän än ciggen när man har det svårt.
    Tänk vad mycket de har fått höra o stå ut med;)

• Micaela

Hej tack för att ni skriver tillbaka ni är underbara ni får mig att må bra nu har måt piss pga rökningn och för att alla är på mig hela tiden...Jag har dragit ner från ca 20st per dag till ca 5-10 det tycker jag är bra gjort för man blir fan inte mindre röksugen när man är gravid!!
    Tack alla som puschar och gör det på ett bra sätt...kramar till er alla!!
    P.s Imorgon får vi veta könet på vårt älskade barn..Skriver här när jag vet!!

• DennisMamma

röker oxå:(...men pga alla människor skäms man att säga det...man e ju dum men ingen dålig mamma är jag...och inte ni andra heller...jag är så bra mamma som jag kan vara!!kram på er!!!

• malin808

*Micaela: Ja det är ju jättebra att du dragit ner så pass mkt på rökningen. Jag har oxå lyckats dra ner från typ 20 cigg/dag till som du mellan 5-10/dag.
    Klart att man inte är mindre röksugen bara för att man är gravid!
    Ja man mår inte bra när man vet att det inte är bra med rökning. Varken om man är gravid eller inte. Jag har oxå mått riktigt piss pga detta men får stöttning av vänner, familj o min barnmorska.

Man behöver verkligen inte höra hela tiden hur dåligt/fel det är!
    Man kan ju behöva få lite "puschning" oxå!!

Vad roligt!! Hoppas verkligen att du delar med dig av vad resultatet blir imorrn!!

KRAM till er alla här inne!

• superasstess

Här är en till som röker och är gravid... Visst skäms jag lite för att jag misslyckades med att sluta, men jag älskar inte mitt lilla "kryp" mindre för det.

• malin808

*DennisMamma: Välkommen hit!

Ja man är inte sämre mamma bara för att man råkar vara rökare!!

• Sannovitch

Kikar in.. snart bingen här men blev fast i denna tråden.. är en riktig moralkärring :) men inte om rökning..

Anser de är upp till var o en.. ingen annan som kan bestämma ang era beslut...

Har en dotter på 4 månader o inte f-n mår hon dåligt.. äter bra,sover kanon, pigg o glad tjeja!!

Nä jag säger då de.. vissa kan vara riktigt elaka här inne på FL...

Svar på tråden Tråd för oss rökare