• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • ebbaochannasmamma

dom är så häftiga dom där gubbarna. min morfar tex han var rökare sen 40 rökte 3 stora blend om dagen o har gjort de då i 40 år, o sen så går han till en läkar undersökning o dom konstaerar strup camcer av rökning, och han blve så arg så då drog han upp ett till paket om dagen o sa att de va konspiration mot rökare o han hade då inge cancer utan de var läkaren som ljög konstaterade han, han hade fått lite hals ont av att han åkte snö skoter sa han..hahaha han va så cool.

• Micaela

Hej på er...Är gravid i v 19 och röker tyvärr..blev attackerad här på FM av ett gäng icke rökande mammor som påstod att om man röker under grav så är man en dålig mamma och inte mogen att skaffa barn..Blev så jävla förbannad ..jag vill verkligen sluta men får inget stöd från barnmorska eller nåt blir så arg på mig själv när man vet hur farligt det är att röka ...
    Fattar inte hur folk kan säga att man är en dålig mamma bara för att man röker!!Lycka till alla

• ebbaochannasmamma

du är ingen dålig amma för att du röker, är du tokig =)=) du är säkert bättre n dom flesta cike rökare, folk som sitter o fäller sådana kommentarer har bara inget för sig o har ett så tråkigt liv så att dom måste få nån annan att må dåligt, men gör inte för dom vet inte vad dom pratar om. tänk tex att det finns många som är tec överviktiga o klagar på rökre, att vara överviktig kan till och med vara farligare än att röka. visst aldrig bra att röka men var o en gör sitt eget val, jag rökte under bpåda mina grav och mina barn mår prima.

• Micaela

Tack det behövde jag höra..min mama har fyra barn och har varit rökare och vi mår också prima jag blir galen på alla viktigpettrar som försöker säga vad som är rätt och fel ..dom behöver inte lägga sig i mitt liv och min grav ...skönt och roligt att nån startade en sån här tråd...

• ebbaochannasmamma

nej just preicis så bry dig inte om dom, dom har bara inte nåt eget liv att må bra över så då måste dom dra med sig nån i fallet, visst aldrig bra att röka men som jag sa tidigare, trognare vän kan man inte få. o plus att det är farligt för fostret att tvär sluta under grav. och det är så sällan det händer nåt vid rökning o grav så man behöver inte bry sig. plus att dom aldrig lyckats bevisa att det faktiskt är skadligt att röka när man är grav, än så länge är det bara teorier. dom som gick ut med detta för typ 500 år sedan ..hehe (ironi) blev till o med dragna inför domstols o fick betala alla ciggarett fabriker skadestånd, men teorin har ändå stått kvar. för de mörklada den rättegången men de går att hitta om man letar. så passiv rökning finns det inga som ehlst bevis på att det är farligt.

• Micaela

okej känns könt att veta ...har hört att det är vanligare med plötslig spädbarnsdöd hos rökande mammor men tror inte att man ska ta så allvarligt på allt sånt snack...

• ebbaochannasmamma

ne gör inte de, visst de kanske är en risk, men merpareten av barn som dör tillhör icke rökande mammor så de är inge fasta bevis, o om ja kommer ihåg rätt så är det bara 50 av typ 1000000 som dör i de så sannilogheten är ej så stor

• Micaela

okej vd bra då behöver jag inte stressa med att sluta då hehe..kan ta det i min egen takt och lyckas jag inte så är det inte hela världen!!

Svar på tråden Tråd för oss rökare