Inlägg från: Micaela |Visa alla inlägg
  • Micaela

Tråd för oss rökare

Hej på er här är en till som försöker sluta är i v 15 och röker ca 10 cigg om dagen inte bra alls...
    Vill verkligen sluta men det är ju mycket svårare nu när man är gravid än vad det var innan...börjar fundera på om det ens går??? Testade att hålla upp för några veckor sen men blev dålig illamående och tappade matlusten och jag tror det är värre än att röka..
    Och sen Dagens Ris till alla barnmorskor som bara trackar en och nedvärderar en för att man röker stötta oss istället för att vara sura och skitnegativa till att vi röker!

• Micaela

Hej på er...Är gravid i v 19 och röker tyvärr..blev attackerad här på FM av ett gäng icke rökande mammor som påstod att om man röker under grav så är man en dålig mamma och inte mogen att skaffa barn..Blev så jävla förbannad ..jag vill verkligen sluta men får inget stöd från barnmorska eller nåt blir så arg på mig själv när man vet hur farligt det är att röka ...
    Fattar inte hur folk kan säga att man är en dålig mamma bara för att man röker!!Lycka till alla

• Micaela

Tack det behövde jag höra..min mama har fyra barn och har varit rökare och vi mår också prima jag blir galen på alla viktigpettrar som försöker säga vad som är rätt och fel ..dom behöver inte lägga sig i mitt liv och min grav ...skönt och roligt att nån startade en sån här tråd...

• Micaela

okej känns könt att veta ...har hört att det är vanligare med plötslig spädbarnsdöd hos rökande mammor men tror inte att man ska ta så allvarligt på allt sånt snack...

• Micaela

okej vd bra då behöver jag inte stressa med att sluta då hehe..kan ta det i min egen takt och lyckas jag inte så är det inte hela världen!!

• Micaela

Hej tack för att ni skriver tillbaka ni är underbara ni får mig att må bra nu har måt piss pga rökningn och för att alla är på mig hela tiden...Jag har dragit ner från ca 20st per dag till ca 5-10 det tycker jag är bra gjort för man blir fan inte mindre röksugen när man är gravid!!
    Tack alla som puschar och gör det på ett bra sätt...kramar till er alla!!
    P.s Imorgon får vi veta könet på vårt älskade barn..Skriver här när jag vet!!

• Micaela

trasslig: varför ens göra dig besvär med att skriva i detta forum? Bara för att man röker så är man ingen dålig mamma och du/ni som lägger er i mår säkert så jävla dåligt själva så ni måste ha nån annan att klanka ner på och jävlas med..ta hand om dig själv och skit i andra i stället så mår nog alla mycket bättre!!!

• Micaela

trasslig ja det kanske du hr men gör inte det i detta forum det står klart och tydligt att såna som du inte behövr göra dig till besvär...vi klarar oss perfekt utan dina jävla åskter

• Micaela

Hej på er alla goda trevliga människor härinne...Jag mår perfekt var på könsul idag och fick reda på kön...vill ni veta???

• Micaela

Det simmar runt en lite nvacker flicka vid namnet Nova i min mage vi är så lyckliga!!

• Micaela

Tack vi tänkte på Ängla först men det börjar bli så vanligt så sambon kom på Nova så då får det bli det!! kram

• Micaela

Godmorgon ja visst är det...det var sambon som bestämde det hehe...vilket härligt vårväder det är ute!!

• Micaela

Vi bor i örebrotrakten ca 4 mil söder om örebro i ett litet hus på landet...hur mår alla härinne idag? Själva har vi varit ute på långpromenix ca 5 km.. nu ska vi iväg och handla lite kanske blir nåt fint till Nova

Svar på tråden Tråd för oss rökare