• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • vilmutt

herregud,här var det livat minsann!!!
    jag kollade en annan tråd där någon stackare frågade om det fanns nån mer som rökte...gissa om hon fick stryk i den tråden...hoppas hon hittar hit.
    det var längesen jag skrev här men kan meddela att jag fortfarande röker som en borstbindare

• Majspuree

Hur långt gågna är ni som är gravida?
    Själv är man gravid i v 29 redan, kusligt vad tiden går snabbt

• Majspuree

Vilmutt: Hej det var längesen. Ja jag var borta härifrån 1 dag och när jag sen titta in va det närmare 50 nya inlägg.

• Sannovitch

Godmorgon eller ja godförmiddag kanske! :)

Nova som som en stock o jag har itne ens börjat med ngt.. fastnade här..

Vill oxå veta hur de gick för micaela :)

Annars sovit gott.. ?!

Nu blir de snart duschen här sen sak vi ut.. :) så underbart väder ju..

• Mysan31

Min har kommit kan jag äntligen skriva hihi rökte ungefär som vilmutt o röker så fortfarande :-/ men men hon mår bara prima o alla värden va bra när hon föddes!

• engeln83

jag röker , rökte  förra grav oxå...men har faktist minskat en hel del

Neo föddes i v 38+6  2530 g 45 cm (alltså rätt liten) meeen både jag o min sambo e små

den här bebisen väger mer såg vi på tillväxt UL...läääskigt

vad hittar alla på med idag då?

• Modesty2000

Vattenpipor finns i varenda förortsbutik som säljer utländsk mat osv...får premiärpipa köptes i Egypten då vi iofs båda var rökare av vanliga cigaretter fortfarande men vi är nu inne på jag vet inte vilken i ordningen...

• coco brun

Jag röker inte men är nikotinberoende.. (tuggummi)
    Slipper övriga 4500 gifterna, men kan inte sluta helt med nikotinet.

Det finns så mycket "fel" saker i samhället, så mycket farligt och så mycket "rätt". Jag äter bra, lever sunt, ute i friska luften så mycket jag kan osv osv. Jag har en plan, jag försöker nu minska ner för att med tiden vara helt fri även från nikotin. Just nu tuggar jag de svagaste tuggummina, har nu reducerat till max 15 om dagen (från 30 st...) vilket innebär max 5 cigaretter motsvarande i nikotin. Mitt mål är att minska till 5 tuggmummin.

Här stödjer vi varandra. Det är en så stor omställing att bli gravid och jag tror säkert alla lyssnar på sin kropp och försöker göra det bästa efter sin förmåga.

Lycka till allihopa!

• trasslig

haha vadå jag har väl lika stor rätt att tycka till om saker som varenda jävel har.

• Micaela

trasslig ja det kanske du hr men gör inte det i detta forum det står klart och tydligt att såna som du inte behövr göra dig till besvär...vi klarar oss perfekt utan dina jävla åskter

Svar på tråden Tråd för oss rökare