• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • malin808

*Mysan31: Grattis till tösen! Önskar er all lycka i framtiden!!

*Sannovitch: Ja det är rätt komiskt att de bara ORKAR!!! Står ju att vi inte nill ha viktigpettrar här inne....

• Sannovitch

Precis.. nä nu skriker bingen högt.. väcker snart lill tjejen..

Kikar in en runda imorgon med morgon kaffet :)

Natti natti (igen) :)

• Majspuree

Grattis Mysan!!! Vad kul!
    Oj vad många nya. När jag var inne i morses va det dött i tråden, men NU 49 nya inlägg. Uhu vad ni har legat i under dagen. Självhar jag pysslat i trädgården vilket jag annars HATAR hela underbara dagen. Klippt buskar och rökat. Sen har vi avlivat sonens katt oxå, indre kul. Arvid blev såå ledsen. Tänk vad mycket en 3 årig hjärna förstår. Har lovat han en ny katt dock.

Välkomna alla nya.

• Modesty2000

Jag slutade röka för 2,5 år sedan men har sedan nåt år tillbaka fastnat i vattenpipeträsket... slutade röka vattenpipa under några månader för jag mådde så illa men nu är jag där igen...sitter och boffar och räknar värkar just nu...

Det som har varit så underligt är att jag trots att jag är sååå lycklig över att ha blivit av med cigaretterna nu under graviditeten varit sjuuuukt röksugen! Jag har drömt om Marlboro light på nätterna och tiggt och bett min karl om att jag ska få börja röka när jag fött barn (vilket jag ju naturligtvis inte får)...så jag har ALL sympati för er som inte klarar av att lägga av med ciggen!

Ett tips är iaf att börja med vattenpipa...om det är bättre eller sämre vet jag inte men man tar ju inte direkt med sig pipan till ICA MAXI för en sista boff innan man ska in och storhandla :D!

• Modesty2000

Vill bara tillägga att jag haft en soft BM som inte pikat mig...hon bara sa att vi skulle hålla lite extra koll på tillväxtkurvan....och den har jag följt som en klocka!

• Majspuree

Haha vattenpipa. Vart får man tag i sånna?

• Micaela

trasslig: varför ens göra dig besvär med att skriva i detta forum? Bara för att man röker så är man ingen dålig mamma och du/ni som lägger er i mår säkert så jävla dåligt själva så ni måste ha nån annan att klanka ner på och jävlas med..ta hand om dig själv och skit i andra i stället så mår nog alla mycket bättre!!!

• ebbaochannasmamma

håller med =)=) så hur är de me dig i dag micaela =)

Svar på tråden Tråd för oss rökare