Inlägg från: malin808 |Visa alla inlägg
  • malin808

Tråd för oss rökare

Hej!!
    Här har ni en till gravid rökare tyvärr....
    Har rökt i ca 12 år o då har det varit typ 1 ask om dagen.
    Minskade till max 6 st om dagen när jag var gravid första gången o trodde att det skulle vara lättare att sluta röka nu när jag ska ha min andra bebis. Men ack nej.... där bedrog jag mig. Men jag har dragit ner från ca 16 om dan till max 6 denna gången oxå. Men jag kämpar på.... Ska försöka sluta men det är lättare sagt än gjort.

Tyckte det var bra med en tråd för oss gravida rökare.
    Kände mig väldigt ensam med detta innan jag hittade denna tråden nu.
    Känns skönt att veta att det inte bara är jag som är "korkad".
    Man vet ju att rökning inte är bra alls o definitivt inte när man är gravid. Men vad gör man????

Ha det gott alla här inne!!
    *kramar om*

• malin808

Glömde nämna att jag är i ca 3:e månaden. Vet ej riktigt i vilken vecka o så pga strulig mens.... Men BM trodde runt v 12-13 när jag var inne o fick grav testet positivt förr förra veckan.

• malin808

Ja det var bra sagt Kims mamma.
    Blir ju inte lättare för att "alla" ska tjata o gnälla på en bara för att man är gravid o dessutom rökare. Man mår dåligt redan som det är. Men det där med att sluta är ju lättare sagt än gjort.

• malin808

Jag röker oxå bland folk. De får tycka vad de vill om mig. De kan ju själva prova att sluta om de nu tycker det är såååå fel att röka. Det är ju inget man kan hjälpa att man fastnat i det där beroendet.

Jag håller med *Julia1999*
    Det är mer skadligt för bebisen om man har ångest o med stress o vad allt det innebär än att man tar ett bloss för att lugna sina nerver o ångesten.

Men jag måste ju säga att även jag har dragit ner lite på rökat nu.
    Innan rökte man ju typ 1 ask om dagen o nu typ 5-7 st/dag.

• malin808

*Cinderella:Grattis till dig! Jättebra att du klarar dig med en cigg/dag!

Sj är jag fortfarande på 7 cigg/dag. Fast nu när det fina o underbara vårvädret kommit o vi skaffat en hund till så kommer det kanske att minska lite till. Kanske rent av klarar av att sluta när man har mer att göra!

Nej ut i det undrebara vårvädret o insupa den goda värmen!!
    Ha det bäst allihopa!

• malin808

*Essa01: Trevligt at du hittade hit:D!! Mkt bättre tråd eller?

• malin808

*Essa01: Ja det var det jag tyckte oxå!!

*Emeliela: Förstår dig helt o fullt!!

• malin808

Ja då kan jag verkligen förstå att du rökt nån mer. Det hade jag oxå gjort!
    Mår man dåligt så tar man ju till "sin vän".
    Blir ju lugnare då.

Men se det på den ljusa sidan!
    Visst är det jobbigt nu men det går över efter ett tag o då kan du se de fina minnena du/ni har med din/er hund o minnas dem med glädje!

*styrkekramar*

• malin808

*ebbaochannasmamma: Välkommen hit!!

• malin808

*etanol: Grattis till dig som lyckats sluta!!

Svar på tråden Tråd för oss rökare