• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Cinderellla

Nu är jag nere på 1 cigg o det är ju den som ä det svåra. Men men, allt ä fortfarande bra med bebis så...

Funkar det så funkar det, annars inte ...

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
  • vilmutt

Cinderella:
    Du ska ju vara supernöjd om du röker 1 cigg om dan...tror inte ens det kan vara skadligt!!!
    En annan röker i princip ett paket om dan...huuu,fyyyyy på mig!!!

• julia1999

Cinderella:
    Bra gjort tycker jag! Själv är det ca en ½ paket här fortfarande. Och Vilmutt; du var ju på ul och allt var bra eller hur? Vi här vet hur det är!!

• Cinderellla

Jo jag vet. 1 cigg är inte mkt men när man har en riktig tjatmoster(sambon)här hemma så känns det värre...

Förstår dem inte att det bara blir svårare o svårare när dem tjatar. i ren protest röker man ju nästan mer i stället.

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
  • HemmaHosSofi
    Cinderellla Förstår precis hur jobbigt det är trots 1 cigg.
    Jag har själv gått ifrån 1pkt om dagen till 1st på 1v.
    Här är det hela omgivningen som klagar på den..
    Men jag tror att enda sättet att lyckas är att ta det i sin egna takt.
  • Mysan31

cinderella inget o ha dåligt samvete över! Du är ju SUPER duktig... Själv har jag det som vilmut.... Men men bebben sparkar o har sig.

• Paw Print

Vill bara säga att ni är otroligt duktiga ni som lyckats dra ner, oavsett hur mycket. Tycker det är väldigt tråkigt att er omgivning inte kan se det! Snart är ni nere på 0 cigg. Har ni kommit såhär långt, kan ni gå hur långt som helst! Glöm inte det!

• swe1974

Hej hej!
    Här en till som inte har lyckats sluta röka ännu. Är i vecka 11 (10+5) Har i alla fall minskat jätte mycket.

• Cissif76

Här kommer en till som inte lyckats än. Men jobbar på det. Har tyvärr inte hela motivationen än. Röker bara ultima istället för Marlboro L. och färre cigg men det känns ändå inte bra. Letade reda på denna tråd för att hitta likasinnade och peppning likväl som man vill ge peppning om det går bättre för mig än för andra.

• Mamma till sommaren

Slutade röka samma dag som ja fick plusset :))

Svar på tråden Tråd för oss rökare