• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • emmsi

Här är en rökare till... Mår som en skit pga det, men försöker minska så mycket som möjligt!

Rökte även när jag väntade sonen... Ta i trä! Han är frisk som en nötkärna!

• tessicka

jag rökte till 8:e månaden med första barnet... med andra slutade jag i 10:e veckan. började om för två veckor sen (då var bebisen 10 veckor) jag är glad att jag lyckades sluta under graviditen men det var fruktansvärt jobbigt så jag vill vara med och stötta er som det inte fungerar att sluta röka för. jag vet hur ni känner er. mår själv piss nu när jag röker bredvid barnvagnen och försöker gömma mig så gott det går

• MakeMeHappy
    Generad *smyger in* Generad

Madelene87: Jaa, det undrar jag också..

Väntar första barnet nu, har rökt i ganska exakt 10 år.
    Vill så gärna bli rökfri!!! Är arg på mig själv för det
    känns som jag har gett upp innan jag ens försökt.. Gråter
  • MissB

Makemehappy, förstår precis hur du känner dig. Jag ger upp innan jag ger det en ärlig chans känner jag med. Läser däremot Allen Carrs "Äntligen icke röckare" som vänder på hela tankesättet och hoppas nu med hjälp av nya tankar, nya tag och ny vilja kunna sluta.

Jag lägger stor förhoppning i boken, måste börja lägga det på mig själv.

• MakeMeHappy

MissB:

Ja, ibland är det till och med så att jag tänker:
    -Varför försöka? Du kommer ändå inte att lyckas.

VAR hittar man motiveringen och styrkan att ta tag i sig själv??

Känner folk som rökt under sina graviditeter, och automatiskt tänker man på dem
    och tänker "Men deras barn var ju fullt friska när de föddes" istället för att tänka
    "Jag skadar faktiskt mitt barn!"

Usch, känner mig hemsk..

• nileelin

Jag röker inte nu men var rökare innan graviditeten och lyckades sluta. Gick in här av nyfikenhet och tänkte komma med lite tips, vet hur svårt det kan vara/är, jag blir fortfarande sugen på en ciggiluring, tro mig!!

Läs boken "Äntligen Icke Rökare" av Allen Carr. Den är faktiskt jättebra och man ändrar sättet att tänka. Jag fick även prova en sluta-röka-kurs baserad på den boken. Slutar man röka så håller nikotinbehovet i sig i ca tre dgr. Efter det så är det bara hjärnan som lurar en att röka. Man kopplar ihop cigaretten med olika situationer i vardagen. Iaf, prova läs den. Finns som poket!

Jag körde i början på att käka frukt när jag blev röksugen. Gör ngt med händerna. Prova nikotintuggummin, även om det är ett substitut så är det bättre än en cigarett. Sen om ni verkligen vill röka, så ta en cigarett men rök inte hela cigaretten! Ta några bloss och spara till senare.

Lycka till med er och magarna! =)

• MissB

Nerre om du läser trådstarten ser du mycket väl att dina kommentarer är inte välkommen här, eftersom du inte respekterar detta anmäler jag ditt inlägg. Finns flera hundra inlägg där du kan lägga dina åsikter så du behöver inte göra det här.

Tack för dina tips elinb84! Precis som du skriver, gäller det att ändra tankesätt och hur man ser på rökningen. Plus är det bättre att ta till en tuggummi än att ta risken och röka.

• Majspuree

MissB: såg inte vad som skrevs ,men jag är säker på att et var någon liten moraltant. Bra att du anmälde det.

• vilmutt

vad skrev nerre?jag hann inte se..nyfiken ,bara.

Svar på tråden Tråd för oss rökare