• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Mysan31

Vilmutt: Ja de hoppas jag oxå. Vid min förra grav då kom det inte så här mkt slempropp!! Hmmm Hoppas den återbildas. Vi får se. De har nu gått 1½ dygn sen den släppte. Det kommer pytte lite då och då nu.

Visst e de härligt när dom lever rövare i magen!! Mmmmmm

• frostis

Gud va skönt att hitta en tråd med andra rökare... försöker juh sjölvklart sluta men f*n va svårt det är.
    Röker ni bland andra?
    Försöker att hålla mig när ja är ute och röker bara hemma, men karln blir galen o ja blir galen på honom...
    Men har dragit ner en hel del iaf :)

• Majspuree

Ja jag röker ute bland folk så att säga, men man smyger ju gärna bakom ett hörn. Känns ju som om alla tittar å en.

• Cinderellla

Röker oxå fortfarande men jag har lyckats med att trappa ner iaf Det är ju huvudsaken. man ska ju inte må skit för nåt man inte kan rå för. Däremot rökning bland andra klarar ja inte av, skäms för mkt. Vet ju att det är så fel.

När jag tänker efter så har jag själv vart dömmande mot andra som rökt när ja va icke-rökare fram till april förra året när ja själv fastnade i det. *skäms på mig*

Har lärt mig en sak iaf med det här. Döm inte nån när man själv inte vet hur läget ä...

Så då fick vi vinter igen då

Nä, ska gå o ta mig ett bloss nu efter en härlig frukost

Ha det gott!

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magenღ ¸.?°´¯)
  • Tingeling84

Jag röker inte heller bland folk,tyvärr tror dem att jag slutat att röka så jag smygröker... Det är ju så man skäms har nästan lyckats att sluta men det är kämpigt!

• vilmutt

jag röker bland folk.Att många som röker under graviditeten smygröker är ju faktiskt ett problem.Folk får ju ännu mer fördomar och dömer ännu mer när dom då ser en gravid kvinna röka eftersom det är sällsynt att man ser det.Dom tror ju att man är den enda i hela världen som röker och är gravid.
    Men stackars den främling som säger ett jävla ord till mig om rökningen..!!

• malin808

Jag röker oxå bland folk. De får tycka vad de vill om mig. De kan ju själva prova att sluta om de nu tycker det är såååå fel att röka. Det är ju inget man kan hjälpa att man fastnat i det där beroendet.

Jag håller med *Julia1999*
    Det är mer skadligt för bebisen om man har ångest o med stress o vad allt det innebär än att man tar ett bloss för att lugna sina nerver o ångesten.

Men jag måste ju säga att även jag har dragit ner lite på rökat nu.
    Innan rökte man ju typ 1 ask om dagen o nu typ 5-7 st/dag.

• UppIDeBlå

Min bm sa till mig att man kan ta nicotin tuggummi när det e som värst för de e ej lika skadligt eller har ej lika många gifter i sig som en ciggaret, så klart så skulle de va den som hade minst nicotin i. tycker de e mycket svårare när man e ensam blir ej så sugen längre när min sambo e hemma eller någon annan så de e ju skönt.

• Paw Print

Blev så förbannad idag på spårvagnen! Där stod en tjej och pratade högt i mobilen om en kompis som var så dålig för att hon inte slutade röka nu när hon var gravid. Hon sa att hon tyckte att om man inte kunde sluta när man är gravid så är man inte mogen att skaffa barn och att det är jättelätt att sluta när man e gravid för att man inte vill skada sitt barn! Tycker att det är fruktansvärt naivt att säga så! Alla blivande mammor vill ju såklart sluta, men det är ju faktiskt inte så jävla lätt! Är så trött på alla som tror att det bara är att sluta, de som inte upplevt den fruktansvärda abstinensen man får när man inte får sin förbannade cigg...

• 3 barns mamman 1984

Hejsan här har ni en rökare till gått över tiden me mina pojkar båda gångerna dom vägde 3575 gr o den andra vägde 3610 o var 50/51 cm långa..
    Glad att jag rökte då dom säger att man får större barn då man inte röker...
    Väntar mitt tredje barn nu och röker fortfarande..

Carl och Wictor ska bli storebröder till en liten flicka som ska komma den 25/5-07
Svar på tråden Tråd för oss rökare