NalleB/trötter.. jag har fått rådet åt andra hållet. Man ska varken minska i syrka eller försöka lura sig själv med bara ett par bloss, oftast går man då ut och röker oftare just för att få i sig den mängd kroppen kräver.
Jag håller med lolo, boken äntligen icke-rökare, finns faktiskt i kvinnovariant nu.. fungerar bra. Jag kom så långt att jag minskade ner till 2-3/dag för att lyckas med ett uppehåll på 5dgr i v15, där föll jag för missbrukarens idiotiska dialog med sig själv.. jag har ju kontroll, bara ett par bloss, jag kommer inte röka mer mm.. *suck* hur dum är man egentligen
och där gick jag in i väggen eftersom jag kände mig såå misslyckad, har nu lyckats ta upp motivationen och det är snart dags för nytt datum och att läsa ut boken helt.
Såg att flera skrivit att man skulle sluta lättare på tvåan.. nope, hjälpte inte mig iallafall.. itne heller tjatet från bm på första, gud hade ångest bara att gå dit. Hemskt egentligen när de besöken ska vara trevliga.. å ångest.. leder till att man röker mer.
Att ha en förstående bm, som faktiskt bara ser det positiva man gör, det hjälper, på nr 2 & 3 så hade jag det, rökte allt från 2-3 på en dag till 2-3 dagars uppehåll, skitbra tyckte hon. Att dessutom sätta som mål.. sluta.. är dumt, bättre med.. uppehåll.. ett uppehåll är inte definitivt och då har man inte "gjort slut" med sin bästa vän.. nikotinet
hjärnan hos en missbrukare är inte normal, det måste man komma ihåg, drogen styr våra liv. Har man pengar till cigg, letar man i fickorna efter cigg, kollar man efter platser man får röka på/kan stanan på vid resa mm. Normalt beteende.. not..
Just nu har jag haft en down period ett tag, just nu i v26, men viktigaste är itne att sluta, viktiga är att man ser det positiva i varje cigg man inte rökte och att man ahft mindre uppehåll.. många bäckar små.. till slut finns hela motivationen och styrkan. Jag hoppas och vill bli fri, har rökt sen jag va 8-9år, vill varken va en missbrukande slav eller bli en trött/sjuk mamma.. jag vill leva, se barnbarn växa upp och vara min egen härskare.. och en dag, så ska jag va fri, hoppet är det sista som överger oss!!