• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Cinderellla

Har hört så mkt om att om man röker under grav så föder man för tidigt o barnet är så litet att det får ligga i kuvös.

Ska man tro på det? Tycker alla andra säger tvärtom. Min mamma rökte med min lillasyster o det ä ju inget fel på henne liksom.

Trevlig helg!

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
  • MissB

Skönt att jag hittade er tjejer här, hoppas jag får hänga på! Fick nyss reda på att vi väntar 4an, hade iof tänkt försöka sluta röka iaf. Jag har aldrig lyckats helt med det med de andra tre men är iaf nu ner i 3-4 /dag från en hel ask för ett par dagar sen. Huga!

Jag klarar däremot inte av att ha cigg hemma, mannen har de i sin bil:) Jag är helt karaktärslös om de ligger här och röker och röker. Att det ska vara så jäkla svårt??? Iaf, jag räknar med att ge gärnet här snart och försöka ge up dem helt. Sitter nästan och önskar jag kunde får lite seriösa gravsymtomer så som illamående och trötthet, som jag fick med mina tre söner, inbillar mig det är lite lättare att låta bli då.

Kul att vara här!

• Älskade Jordbarn

Jag rökte med andra barnet i magen ända fram till beräknad igångsättnig 42+0.
    Det fanns inte en chans i värden att jag skulle kunna sluta, men när jag skulle åka in till igångsättningen så fick jag tanken i huvudet att jag kanske skulle bli kvar i ett antal timmar/dagar. Och man får ju inte röka under förlossning, så jag gav mig F** på att sluta kl 07.00 dagen D.
    Och jag gjorde det :)

Nu har jag inte rökt sen 18 mars 06 kl 07.00. Ett datum som kommer förfölja mej då dottern födes 18 mars 06 kl 19 25.

:)

Men vist jag är ännu röksugen, och jag vill så gärna ta en cigg men jag har intalat mig själv att tar jag en nu så kommer jag spy galla och må pyton en dag.
    SÅ varför utmana ödet :)

Jag tycker det är helt underbart att kunna ta ett sånt STORT steg och jag hurrar för alla här inne som försöker eller har klarat det.
    Och för dom som inte kan klara det eller inte vill rök på..
    Det annser jag bättre än att må dåligt av det en hel graviditet för stressen kan skada mer än en cigg.

Och det är inga fel på mina barn, TROTS att jag rökte säkert 10-15 cigg om dagen i 42 v.

STYRKE KRAMAR TILL ALLA denna tråd behövs.

• Miriam73

Hej här var det en till rökare, skönt att jag inte är ensam om att inte klara av att sluta! Jag har dragit ner från ett paket om dan till 5-6 cigg om dan.

• Cinderellla

Hur är det med er?

(¯`°?.¸ ღStolt mamma till Tova 051021 & plutt i magen, Bf 0704..ღ ¸.?°´¯)
  • Majspuree

Med mig är allt bra, förutom illamående dygnet runt och migrän så är det jämna plågor .

• Majspuree

Hur mår alla andra med barn eller bebis i magen?

• Miriam73

Jag mår prima! Har varit på ul i dag och allt såg jättebra ut. Lite trött men jag har sluppit illamående och sånt hittils. Fick ett nytt bf 14juli,längtar...:)

• vilmutt

Jag har ett erkännande.
    Ni här är så duktiga och har lyckats dra ner till 5-6 cigg om dagen.Det har inte jag.Jag röker mycket!! Kanske ett paket om dagen...hjälp!!
    Jag får väl se en förkolnad liten skrutt på ul idag..Har verkligen ångest för detta!!
    Urk..jobbigt!!

• katrin

min pojkvän försökte tvinga mej att sluta röka men fortsatte själv så nu smygröker jag för honom.. Har en kompis som också är gravid och hon får heller inte röka för sin pojkvän så vi smygröker tillsammans! hehe.. men har lovat mej själv att jag inte ska röka när jag ammar sen.. de blir ju synd om lilla bebisen.

Svar på tråden Tråd för oss rökare