• Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • zazla

Jag slutade röka och snusa innan graviditeten men jag har skrivit hur jag gjorde i min blogg, det kanske kan hjälpa någon?

Eftersom hjälp efterlystes menar jag

• julia1999

Hej rökisar!
    U-ljud idag, 1v försenat pga magsjuka, så idag får vi se om allt är bra trots cigg. Liv i magen är det i varje fall. Varför alltid sparkar mot urimblåsan....

• emmelli

Hej alla! Jag hoppar in här hos er som rökare, men hoppas på att hålla mig till att vara icke-rökare snart. Jag har inte rökt på några timmar iallafall..... det är ju alltid nåt...
    Jag väntar också mitt andra barn, är i v.21 nu men har inte lyckats sluta än.

• Paw Print

F-n att det ska vara så j-a svårt att sluta röka! Jag kommer nog aldrig bli gravid igen om jag fortsätter röka såhär mycket! Börjar bli desperat! Har testat allt!!!

Allt annat gör jag rätt, men ciggen & kaffet kan jag bara inte hålla mig ifrån! Känns så korkat, vill inget hellre än att bli gravid, och ändå är det inte motivation till att sluta med mina beroenden. Kommer väl antagligen inte att kunna sluta vid en ev. grav. heller...

Fy vad det här är deprimerande!

• Ea30

jag rökte lite granna under hela grav med min dotter tog sista ciggen på väg till bb sen när skruttan var född och vi kommit hem hade jag ingen lust eller sug längre...men suget kom efter ca 10 månader då jag var dum nog att tro att jag kunde "fest"röka lite...ha...men vi planerar en liten till om ett tag och då skall jag inte tro jag kan feströka
    Lycka till alla...

• Spookystar

Jag lyckades iaf sluta röka runt v.12 tror jag det va! och det känns jätte bra.Men det va jobbigt som fan,så jag förstår er som försöker sluta! det är hemskt! Men det känns bra när man lyckas!
    Lycka till

• julia1999

Allt var som det skulle. Följer alla kurvor. BF är nu 23 juli. Bebben spralla en hel del och det var så mysigt att se. Kram alla!!

• Mysan31

Härligt Julia!!! Finns inget mer spännande en ul. Fast att jag väntar fjärde barnet så va de som första !!!

Svar på tråden Tråd för oss rökare