• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • hennaah

Åh va spännande att vi är flera med bim så nära varandra!! :) håller tummarna för oss! Jag har förövrigt riktigt ömma bröst. Lite molvärk ibland... Hoppas hoppas att mensen inte kommer!!

• miamarina84

Testa i fredags bim- 6 ca o idag testa jag bin-3 ca. Båda så vita de kan bli :( så säkert inget plus här. Men hoppas så in i :)

• hennaah

Det sjuka är att inatt så drömde jag att jag testade mig och att det var positivt... Blev nästan lite besviken när jag vaknade och sb testade negativt haha.. Tror jag börjar bli lite knäpp..

• saandra90

Jag återkopplar lite till gruppen igen. Jag undrar om det är för tidigt att ta ett gt eller om det kanske går ändå? Jag har väldigt oregelbunden mens nu helt plötsligt och vet därför inte riktigt när den ska komma/om den kommer. Jag misstänker att jag hade ÄL måndags förra veckan. Provar jag i morgon är det ju 8 dagar sen befruktning, på mitt GT står det 6-15. Om man nu skulle plussa, har man ens fått känningar från det då tro? Jag har inte direkt känt något förutom att jag 2 dagar efter ÄL hade väldigt ont i magen.

• RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 22:49:47 följande:
    Nej vännen!!!! Fan då! :((((( åååå nej igen alltså....Säker att det inte tagit sig? Typ bara lite blödngar lixomn????? Lider med dig juuuu...förstår precis att man tänkte att det skulle ta sig..jag är exakt likadan! Mål i sikte o bara go go go :) nää vi kan ju inte bestämma...

vet inte alls hur det går för mig...känner inget alls...lita ömma boobies..but thats it! Har ju bim 25-26/6 typ...vi får la se...annars så blir det äl tester så ja iaf vet att jag kan pricka den hiihih :)

Vi får följas!!!! <3
    Heej! Hur går det för dig? =) Vilket datum har du ÄL? =) Jag har nu på måndag 6/7. 
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-07-01 13:50:48 följande:
    Heej! Hur går det för dig? =) Vilket datum har du ÄL? =) Jag har nu på måndag 6/7. 
    Heeejj!!! Skrev till dig i en annan tråd, haha kommer ej ihåg vilken :)
    Mensen kom men men nya tag nu :) så Äl är beräknat till 7/7

Nu är grejen att de flesta av mina appar visar samma datum, det är ett första steg ju eller hur :) :)

Hur går det för dig? Taggad? :)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-07-01 16:07:43 följande:
    Heeejj!!! Skrev till dig i en annan tråd, haha kommer ej ihåg vilken :)
    Mensen kom men men nya tag nu :) så Äl är beräknat till 7/7

Nu är grejen att de flesta av mina appar visar samma datum, det är ett första steg ju eller hur :) :)

Hur går det för dig? Taggad? :)

Supertaggad! Haha! Det minns jag att jag såg som en liten seger -  att alla appar var synkade!

Jag får dessutom beröm av Natural Cykles för att jag är duktig med tempen samt att jag har regelbunden ÄL, hahah =) Nörd eller vad =) 

Förra månaden kände jag inte av ÄL alls men jag hade helt galna symptom efteråt, det var så konstigt när mensen kom eftersom symptomen var så knäppa.

Men nya tag nu! Du och jag ligger en dag isär - nu håller vi tummarna! =)  

• line89

Åh, får jag hoppa in här? =) Jag fick missfall den 16/6 (första försöket) i vecka 6+4 och sitter och väntar på ägglossning eller mens. Är det någon här som har erfarenhet av missfall och när ägglossning eller mens borde köra igång? Barnmorskan jag pratade med sa att vi kunde köra på igen med en gång? vilket vi har gjort. Brukar ha tydliga ÄL-känningar, men känner ingenting för tillfället =P

• H1ssa

Jag fattar verkligen ingenting! Gav upp den här månaden när jag kände den klassiska mensvärken komma smygande, men idag bim+1 har min så punktliga mens fortfarande inte kommit. Testade precis positivt och sitter här som ett frågetecken...

• Tussigullan
    H1ssa skrev 2015-07-03 18:58:17 följande:

Jag fattar verkligen ingenting! Gav upp den här månaden när jag kände den klassiska mensvärken komma smygande, men idag bim+1 har min så punktliga mens fortfarande inte kommit. Testade precis positivt och sitter här som ett frågetecken...

Hur har det gått?? Mens?
  • Tussigullan
    Tussigullan skrev 2015-07-07 16:59:54 följande:

Hur har det gått?? Mens?

Hahaha förlåt!!! Läste fel! Grattis till pluset :)
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-07-01 17:15:56 följande:

Supertaggad! Haha! Det minns jag att jag såg som en liten seger -  att alla appar var synkade!

Jag får dessutom beröm av Natural Cykles för att jag är duktig med tempen samt att jag har regelbunden ÄL, hahah =) Nörd eller vad =) 

Förra månaden kände jag inte av ÄL alls men jag hade helt galna symptom efteråt, det var så konstigt när mensen kom eftersom symptomen var så knäppa.

Men nya tag nu! Du och jag ligger en dag isär - nu håller vi tummarna! =)  

Hej! Vad härligt :) Verkligen kul att de är synkade..
    Gillar målmedvetenheten hos dig så bara tempa på haha :) Jag gillar den fert. core på ovia-appen som ger lite poäng :) så då är vi två nördar!

Konstigt det där när man inte känner eller vet hur/vad/när med ÄL...har testat lite med Äl stickor och igår så visade den väldigt starkt..men äggvite flytningarna kom på lördagen sen avtog dem eller blev vattningar? och igår kom äggvite flytningar tillbaka igen...konstigt att hålla koll på allt...

Hur går det för dig? Sååå nyfiken :)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-07-09 14:12:44 följande:
    Hej! Vad härligt :) Verkligen kul att de är synkade..
    Gillar målmedvetenheten hos dig så bara tempa på haha :) Jag gillar den fert. core på ovia-appen som ger lite poäng :) så då är vi två nördar!

Konstigt det där när man inte känner eller vet hur/vad/när med ÄL...har testat lite med Äl stickor och igår så visade den väldigt starkt..men äggvite flytningarna kom på lördagen sen avtog dem eller blev vattningar? och igår kom äggvite flytningar tillbaka igen...konstigt att hålla koll på allt...

Hur går det för dig? Sååå nyfiken :)
    Hej! Du är säkert inte kvar, men nu har det tagit! Är i ca v5! Hur pr det för dig??
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"