• H1ssa

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Får jag också vara med? Sambon är äntligen med på noterna och vi startar bebisfabriken vid nästa ÄL, som borde vara 18/6, BIM 2/7 så en bra stund kvar. Så härligt att äntligen få börja, har haft en enorm bebislängtan det senaste året.

• H1ssa

Hur kan tiden gå så långsamt? Det här är första månaden vi försöker och jag hade aldrig kunnat tänka mig att tiden kunde gå så långsamt.

Jag är ganska säker på att jag hade en nidblödning tidigare i veckan. Nu håller jag tummarna för att ägget grabbar sig fast ordentligt och stannar där. Eftersom hcG börjar produceras när ägget har fäst, undrar jag om någon vet hur tidigt man kan göra ett graviditetstest efter nidblödningen. Antar att dagar efter implantationen är mer relevant än dagar kvar till BIM. Någon som vet?

• H1ssa

Testade idag öven om det är bim -7... hopolös är vad jag är... resultat behövs väl knappt... negativt givetvis.

• H1ssa

Jag fattar verkligen ingenting! Gav upp den här månaden när jag kände den klassiska mensvärken komma smygande, men idag bim+1 har min så punktliga mens fortfarande inte kommit. Testade precis positivt och sitter här som ett frågetecken...

Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"