• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-23 07:47:10 följande:

Runt den 25:e antar jag, men testade idag och det var TOKnegativt.. Och det känns som att mensen är på ingång.. Men det är väl lite skönt samtidigt för då vet jag att mensen kommit igång som den ska med det samma! :)

Ja men visst är det, och skulle man plussa känns det ju inte jätte säkert att slänga ur sig det till alla runt om kring sig, men man kan ändå få berätta för några, HÄR. :D

Var det han eller du som började prata om barn?:)

Aha, men skönt ändå om det kanske kommer igång som det ska så är det bara att ta nya tag nästa gång :)

Nej precis, nästan lite... Ja, ibland undrar man vad folk runt omkring ska tycka. Men samtidigt så bryr jag mig inte då detta är vad vi vill, och vi kommer fixa detta perfekt!

Men det kommer ju få bli en lättnad att kläcka ur sig det här, eftersom vi planerar att vänta till runt v 12 med att berätta för andra ...

Jadu, det var nog jag som började, men han är väldigt glad för att prata om det också så :)
  • Bagaremma
    hennaah skrev 2015-06-23 10:35:18 följande:

Aha, men skönt ändå om det kanske kommer igång som det ska så är det bara att ta nya tag nästa gång :)

Nej precis, nästan lite... Ja, ibland undrar man vad folk runt omkring ska tycka. Men samtidigt så bryr jag mig inte då detta är vad vi vill, och vi kommer fixa detta perfekt!

Men det kommer ju få bli en lättnad att kläcka ur sig det här, eftersom vi planerar att vänta till runt v 12 med att berätta för andra ...

Jadu, det var nog jag som började, men han är väldigt glad för att prata om det också så :)

Usch jag mår SÅ konstigt! Typ mensvärk men ingen mens, konstig kramp i magen, illamående, skakig och kallsvettig..

Men inte gravid antar jag.. Så jobbigt att inte veta säkert! Man bara inbillar sig!

Ja det tror jag absolut att ni kommer! Bry er inte om någon skulle säga något annat!:D

Ja man vill ju vänta till v.12 men det känns så långt bort.. Kommer nog berätta för mina närmsta tidigare!:)

Känner du några symptom?
  • saandra90

Hejsan alla här!
    Behöver någonstans att få "prata" av mig och här verkar det finnas en del kunniga.
    Har gått över BIM med 5 dagar men inget +. Förra mensen var så spökig, höll på i 2 veckor. Jag brukar ha lång mens och lång cykel också för den delen men nu är det verkligen ur fas. Igår fick jag dock kraftiga flytningar och så där trådig som man pratar om att man brukar få vid ÄL, men blir verkligen ÄL påverkad av en längre cykel? Alltså, om vi säger att jag skulle ha haft ÄL dag 10, men så håller min mens på tills då, då flyttar väl sig inte ÄL'en? Eller är det hela min kropp som nu kommit ur fas? Jag har kört med p-stav och slutade med den i december sen dess har allt varit i sin ordning, tills nu :(

Någon som vet, eller som bara kan ge sin åsikt?

• Bagaremma
    saandra90 skrev 2015-06-23 15:42:53 följande:

Hejsan alla här!
    Behöver någonstans att få "prata" av mig och här verkar det finnas en del kunniga.
    Har gått över BIM med 5 dagar men inget +. Förra mensen var så spökig, höll på i 2 veckor. Jag brukar ha lång mens och lång cykel också för den delen men nu är det verkligen ur fas. Igår fick jag dock kraftiga flytningar och så där trådig som man pratar om att man brukar få vid ÄL, men blir verkligen ÄL påverkad av en längre cykel? Alltså, om vi säger att jag skulle ha haft ÄL dag 10, men så håller min mens på tills då, då flyttar väl sig inte ÄL'en? Eller är det hela min kropp som nu kommit ur fas? Jag har kört med p-stav och slutade med den i december sen dess har allt varit i sin ordning, tills nu :(

Jag har ingen aning egentligen, men varför skulle ÄL inte kunna ha flyttat på sig? :) man räknar väl efter sista dagen i mensen? :)
  • EkoS
    saandra90 skrev 2015-06-23 15:42:53 följande:

Hejsan alla här!

Det är nog egentligen vanligare att ÄL flyttar sig än att mensen gör det. Mensen kommer ungefär 14 dagar efter ÄL, så om ÄL är sen blir förmodligen mensen sen. Har du gjort några ÄL-test eller kollat tempen?
  • saandra90
    Bagaremma skrev 2015-06-23 16:50:46 följande:
    Jag har ingen aning egentligen, men varför skulle ÄL inte kunna ha flyttat på sig? :) man räknar väl efter sista dagen i mensen? :)
    Nä jag är inte helt säker, men är det inte från första dagen i mensen och så ska man räkna ut sin lutealfas och allt vad det är. Kan någon annan hoppa in och rätta oss?
    Men givetvis kan ju ÄL flyttats då hela cykeln verkar ur balans, vi myste till det i fredags och även igår, kanske kan det vara min tur, så länge mensen lyser med sin frånvaro är jag nöjd :)
  • saandra90
    EkoS skrev 2015-06-23 17:41:20 följande:
    Det är nog egentligen vanligare att ÄL flyttar sig än att mensen gör det. Mensen kommer ungefär 14 dagar efter ÄL, så om ÄL är sen blir förmodligen mensen sen. Har du gjort några ÄL-test eller kollat tempen?
    Ja juste i den ordningen är det ju ja. Nej, jag var för att köpa igår men när jag läste på förpackningarna så fattade jag för att dessa ska man ha använt under ett tag? Och eftersom jag misstänkte att jag hade det igår kändes det lite ovärt. Och om jag skulle börja kolla tempen, visst måste jag veta vad jag brukar ligga på då? Jag tar gärna emot tips på att börja utvidga mina chanser till att plussa, känns som en evighet sen man började försöka.
  • saandra90
    saandra90 skrev 2015-06-23 17:46:29 följande:
    Ja juste i den ordningen är det ju ja. Nej, jag var för att köpa igår men när jag läste på förpackningarna så fattade jag för att dessa ska man ha använt under ett tag? Och eftersom jag misstänkte att jag hade det igår kändes det lite ovärt. Och om jag skulle börja kolla tempen, visst måste jag veta vad jag brukar ligga på då? Jag tar gärna emot tips på att börja utvidga mina chanser till att plussa, känns som en evighet sen man började försöka.
    Och om det nu var så att ÄL var igår, när kan jag i såna fall göra ett nytt gravtest?
  • Bagaremma
    saandra90 skrev 2015-06-23 17:49:35 följande:
    Och om det nu var så att ÄL var igår, när kan jag i såna fall göra ett nytt gravtest?
    vanligast är väl att man har bim 14 dagar efter äl, men man brukar ju kunna få ett plus någon dag innan :)
  • saandra90
    Bagaremma skrev 2015-06-23 18:03:51 följande:
    vanligast är väl att man har bim 14 dagar efter äl, men man brukar ju kunna få ett plus någon dag innan :)
    Jag får helt enkelt föra lite egen kalender utöver mina appar, då dom inte hänger med i dessa förändringar. Om nu inte mensen dyker upp innan såklart, det positiva är ju att det inte går åt så mycket gravtest, om man nu ska se det från den ljusa sidan ;)
    Men om det nu inte skulle ta sig denna gång och jag vill börja med någon ny form för att ha koll, vilken är att föredra, att ta temp eller att älstickor?
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"