• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-09 16:37:14 följande:
    Ååå vad härligt love the crazy baby lady nick name! :) måste googla mer alltså...hihii

Jag är oxå mitt i min ägglossning nu om man ska tro alla appar?! Svårt o veta tycker jag...hur ofta har ni mys? Redan vid beräknad ÄL-4 eller?
    Vet du vad jag har googlat hela dan? "Utebliven ägglossning" "ägglossningssymptom" "hur veta ägglossning" osv. Jag har också, enligt alla appar, haft den, men jag känner eller märker inget! Ska man inte få nå "trådiga flytningar"? Jag har inte märkt någonting över de utmärkta dagarna...så hur vet man?

Typiskt, bara för att vi börjar försöka så hoppas säkert själva ägget över denna månad...äh vet inte. Som du säger, supersvårt att veta! Hur känner du dig? Märker du nåt?

Min plan var ju att vi skulle mysa varje dag av de fertila dagarna, men då han promt skulle på killhelg i Gbg utan att respektera min ägglossning (Skojja!) så vart det nog dagen innan och samma dag... Kanske. Beror ju på när den var, OM den var! Shit vad jag nojjar :)
  • lindakarlsson4380
    RapidAngel skrev 2015-06-10 22:21:49 följande:

Vet du vad jag har googlat hela dan? "Utebliven ägglossning" "ägglossningssymptom" "hur veta ägglossning" osv. Jag har också, enligt alla appar, haft den, men jag känner eller märker inget! Ska man inte få nå "trådiga flytningar"? Jag har inte märkt någonting över de utmärkta dagarna...så hur vet man?

Typiskt, bara för att vi börjar försöka så hoppas säkert själva ägget över denna månad...äh vet inte. Som du säger, supersvårt att veta! Hur känner du dig? Märker du nåt?

Min plan var ju att vi skulle mysa varje dag av de fertila dagarna, men då han promt skulle på killhelg i Gbg utan att respektera min ägglossning (Skojja!) så vart det nog dagen innan och samma dag... Kanske. Beror ju på när den var, OM den var! Shit vad jag nojjar :)

Vi fick bara till det ÄL-1 & ÄL+1 . Hoppas du plussar snart :D
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-10 22:21:49 följande:

Åååå jag har googlat exakt samma saker!!!! Så svårt att veta o om man känner av något så kanske man tänker att man överanalyserar hahahha :) det enda jag kände igår var lite typ som mensvärk men mini mini style... idag inget! Lite svårt att planera in för oss också...sambon var trött igår o jag också så vi hoppade myset..enligt apparna ska jag ha ÄL idag,12 elr 13/6...man blir ju helt vimsig :)

Vilken app använder du? Jag har typ 5 olika, förutom det att jag googlat en del på ägglossningskalendrar också...nojjig ggr ttusen eller målnriktad kanske :))

Inga trådaktiga flytningar ännu..men sen verkar det inte som att det är lätt att se heller...vissa säger att de fastnar på toapappret o då kan man se dem..nåt du märkt?

Om vissa bara fick till myset äl -1 &-1 så kanske det ändå finns hopp! Ååå hej juni verkligen...:)
  • eerica

Hej jag är också inne på mitt första barn. Du som började med denna tråd har du ätit några p piller eller så? Tycker det blir för mycket om man ska checka av sin äl hela tiden. Vi kör på då mensen är över. Den slutade förra v så vi kör som varann dag å hoppas på det bästa att man är en sån person som har tur. Vet att det är en myt men tips på någon bra ställning? Längtan efter barn är grymt stort å hoppas verkligen det kan bli något positivt under sommaren.

• Bumbleroot

Alltså tjejer.. Jag behöver lite åsikter.. Bim är 28/6 och jag har en cykel runt 31 dagar. Enligt min app borde jag ha ägglossning nu på söndag (14 dagar innan bim) men i tisdags hade jag tydliga äggviteflytningar (så vi myste) och sen ons och idag har jag typ lotionflytningar.. Dock ingen temphöjning (3 dagar) varken före eller efter ägglossning. Kan det vara så att kroppen spelar mig ett spratt eller hade jag verkligen ägglossning så tidigt med bara en dags temphöjning på måndagen?

Vi ska fortsätta varannan dag fram till nästa onsdag men man blir ju konfunderad :) några tankar kring detta?

• RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 23:26:21 följande:
    Vi fick bara till det ÄL-1 & ÄL+1 . Hoppas du plussar snart :D
    Exakt samma dagar som jag tror stt vi fick till det på! Så du tror det finns hopp?:)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-11 08:28:15 följande:
    Åååå jag har googlat exakt samma saker!!!! Så svårt att veta o om man känner av något så kanske man tänker att man överanalyserar hahahha :) det enda jag kände igår var lite typ som mensvärk men mini mini style... idag inget! Lite svårt att planera in för oss också...sambon var trött igår o jag också så vi hoppade myset..enligt apparna ska jag ha ÄL idag,12 elr 13/6...man blir ju helt vimsig :)

Vilken app använder du? Jag har typ 5 olika, förutom det att jag googlat en del på ägglossningskalendrar också...nojjig ggr ttusen eller målnriktad kanske :))

Inga trådaktiga flytningar ännu..men sen verkar det inte som att det är lätt att se heller...vissa säger att de fastnar på toapappret o då kan man se dem..nåt du märkt?

Om vissa bara fick till myset äl -1 &-1 så kanske det ändå finns hopp! Ååå hej juni verkligen...:)
    Är vi tvillingar? Haha! Du hade ändå minimolvärk, jag hade nada! Eller...lite sådär vattninga flytningar men inget annat. Men vet du vad jag också har läst - att de där jädrans flytningarna inte alltid kommer UT utan stannar på insidan för att hjälpa spermierna in. Man blir ju knäpp av all info!

Jag kör med natural cycles där jag lägger in kroppstemperaturen plus en kulmysig app som heter Ovia. NC tillför ju statistik till mig beroende på temp och när mensen är, annars hade jag ALDRIG vetat hur lång cykeln. Ovia ställer du in själv, finns en massa funktioner, jag gillar poängen man får varje dag :) "vi måste sexa, det är 9,5 poäng idag!" Haha

Trots detta fick vi till det ÄL -1,1,+1. HOPPAS DET RÄCKER!! När har du BIM sa du?
  • lindakarlsson4380
    RapidAngel skrev 2015-06-11 23:44:38 följande:

Exakt samma dagar som jag tror stt vi fick till det på! Så du tror det finns hopp?:)

Helt klart! :D Du har BIM imorgon va?
  • sarasv88

Hoppar in här, verkar vara en "glad" grupp.. :)

Har precis haft ägglossning, bim 24 juni.

Slutade med p-piller januari 2014 sen har vi försökt aktivt sen augusti.

Kört royal jelly förra månaden men fick en sjuk värk i magen och blödningar vid ägglossningen. Så denna månad tar jag bara folsyra som jag tagit under hela tiden! Annars kommer mensen regelbundet och allt verkar fungera som det ska, ja förutom att jag inte är gravid förstås !

• Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-11 23:52:49 följande:
    Är vi tvillingar? Haha! Du hade ändå minimolvärk, jag hade nada! Eller...lite sådär vattninga flytningar men inget annat. Men vet du vad jag också har läst - att de där jädrans flytningarna inte alltid kommer UT utan stannar på insidan för att hjälpa spermierna in. Man blir ju knäpp av all info!

Jag kör med natural cycles där jag lägger in kroppstemperaturen plus en kulmysig app som heter Ovia. NC tillför ju statistik till mig beroende på temp och när mensen är, annars hade jag ALDRIG vetat hur lång cykeln. Ovia ställer du in själv, finns en massa funktioner, jag gillar poängen man får varje dag :) "vi måste sexa, det är 9,5 poäng idag!" Haha

Trots detta fick vi till det ÄL -1,1,+1. HOPPAS DET RÄCKER!! När har du BIM sa du?
    hahah ja men verkligen!! HAr också läst att de ibland stannar kvar..kanske bättre att de gör det för spermiernas skull ju hiihhi...vi får äl för lita oss på annan teknik då :)

Gillar att du har stenkoll på apparna! Jag laddade precis ned den Ovia....App junkie thats me ;) eftersom jag inte kör med temp så får jag väl ta ut svängarna där helt enkelt! Gillar systememt med poäng, lite kul ju haha

Vad bra att ni fick till det de dagarna! Det borde vara nog enligt vissa ju...så nu håller vi tummarna för er!!!! :)

Jag hade världens värk i nedre magen på vänster sida igår på kvällen, har aldrig hänt...kändes verkligen som ÄL! Hoppas det var det! Myste igår såå hoppas hoppas! Enligt en av mina appar skulle Äl vara igår så vi får la se:)

Jag har Bim 25/6 du då?
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"