• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 08:46:07 följande:
    Hur går det för dig :) sååå nyfikenn? Testat ännu? Symptom? Håller tummisarnaaaa

Åh sötnos! Gulle. Men det går åt helvete. Men vad trodde jag, första försöket liksom....nä! Jag TRODDE faktiskt att det skulle ta sig! Det hade ju vart så perfekt! Men såklart så kan man inte bestämma över naturen. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag såklart avskrev som en "implementationsdipp" och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Jaja, bara ladda om till nästa månad. Får väl tröstsupa på midsommar....

Hur går det själv? Bättre nyheter hoppas jag? =) 

• RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-15 07:00:14 följande:
    Spännande :D Jag mår illa, är sjukligt trött och sover 2h då och då under dagen samt molvärk/spänningskänslor till vänster i tjejmagen till och från. Hur mår du? :)

Jag mår åt helvete. Hade ju sådana förhoppningar att det skulle ta sig på FÖRSTA! Fan va jag hoppades. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag tog som en "implementationsdipp" (hoppet är det sista som lämnar människan!) och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Hur går det själv? Vilken dag och vecka är det nu?! =) =) =) 

• lindakarlsson4380
    RapidAngel skrev 2015-06-17 17:44:32 följande:

Jag mår åt helvete. Hade ju sådana förhoppningar att det skulle ta sig på FÖRSTA! Fan va jag hoppades. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag tog som en "implementationsdipp" (hoppet är det sista som lämnar människan!) och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Hur går det själv? Vilken dag och vecka är det nu?! =) =) =) 

Åh nej gud vad tråkigt!! :( jag är i vecka 6 idag (5+0). Nu mår jag bra, lite molvärk, trött och mår illa från och till men ingen fara alls..
  • RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-17 19:09:15 följande:
    Åh nej gud vad tråkigt!! :( jag är i vecka 6 idag (5+0). Nu mår jag bra, lite molvärk, trött och mår illa från och till men ingen fara alls..
    Underbart!! Jag är så glad för din skull! Har ni berättar det för någon?
  • lindakarlsson4380
    RapidAngel skrev 2015-06-17 20:30:26 följande:

Underbart!! Jag är så glad för din skull! Har ni berättar det för någon?

Mina två bästa vänner, fattar inte hur vi ska kunna hålla oss till efter KUB som förmodligen blir i slutet på juli. Supersvårt, man vill ju bara skrika ut det! ;P
  • Bagaremma

Ni verkar glada och härliga allihopa så jag hoppar in jag med, kan behöva någon att bolla med för tiden verkar gå på halvfart sen man bestämde sig för att försöka! :(

Har nyss slutat med p-piller så jag har väl ingen anledning till att hoppas denna månaden, men varför kan man inte låta bli? Letar symptom som bara den.. :D
    Har slutat med p-piller någon gång innan och då tog det ingen tid alls för kroppen att komma igång så jag hoppas på samma sak denna gången! :)

• Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-17 17:25:39 följande:

Åh sötnos! Gulle. Men det går åt helvete. Men vad trodde jag, första försöket liksom....nä! Jag TRODDE faktiskt att det skulle ta sig! Det hade ju vart så perfekt! Men såklart så kan man inte bestämma över naturen. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag såklart avskrev som en "implementationsdipp" och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Jaja, bara ladda om till nästa månad. Får väl tröstsupa på midsommar....

Hur går det själv? Bättre nyheter hoppas jag? =) 

Nej vännen!!!! Fan då! :((((( åååå nej igen alltså....Säker att det inte tagit sig? Typ bara lite blödngar lixomn????? Lider med dig juuuu...förstår precis att man tänkte att det skulle ta sig..jag är exakt likadan! Mål i sikte o bara go go go :) nää vi kan ju inte bestämma...

vet inte alls hur det går för mig...känner inget alls...lita ömma boobies..but thats it! Har ju bim 25-26/6 typ...vi får la se...annars så blir det äl tester så ja iaf vet att jag kan pricka den hiihih :)

Vi får följas!!!! <3
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-17 21:55:21 följande:

Ni verkar glada och härliga allihopa så jag hoppar in jag med, kan behöva någon att bolla med för tiden verkar gå på halvfart sen man bestämde sig för att försöka! :(

Har nyss slutat med p-piller så jag har väl ingen anledning till att hoppas denna månaden, men varför kan man inte låta bli? Letar symptom som bara den.. :D

Har slutat med p-piller någon gång innan och då tog det ingen tid alls för kroppen att komma igång så jag hoppas på samma sak denna gången! :)

Välkommen! :) vet du än när du har äl och bim? Själv slutade jag med p-piller i början av maj, och hoppas på att man prickade äl denna månaden. hur ser din situation ut? Om du vill berätta lite om dig alltså :)
  • Suada86
    Bagaremma skrev 2015-06-17 21:55:21 följande:

Välkommen till oss :)
  • EkoS
    hennaah skrev 2015-06-15 21:50:15 följande:

Haha därserman! Va spännande! Då håller vi tummarna :)

Hur har det gått? Haft ÄL ännu? :)
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"