• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 22:49:47 följande:
    Nej vännen!!!! Fan då! :((((( åååå nej igen alltså....Säker att det inte tagit sig? Typ bara lite blödngar lixomn????? Lider med dig juuuu...förstår precis att man tänkte att det skulle ta sig..jag är exakt likadan! Mål i sikte o bara go go go :) nää vi kan ju inte bestämma...

vet inte alls hur det går för mig...känner inget alls...lita ömma boobies..but thats it! Har ju bim 25-26/6 typ...vi får la se...annars så blir det äl tester så ja iaf vet att jag kan pricka den hiihih :)

Vi får följas!!!! <3
    Yep! Eller..ok, jag väntar tills imorgon. Tempen har inte gått ned, men jag blöder...vi kollar hur det är imorgon. Men annars är det ny ÄL 6 juli!

Det är superspännande att följa dig! Och BIM är snart!! ;)
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-18 19:26:35 följande:

Yep! Eller..ok, jag väntar tills imorgon. Tempen har inte gått ned, men jag blöder...vi kollar hur det är imorgon. Men annars är det ny ÄL 6 juli!

Det är superspännande att följa dig! Och BIM är snart!! ;)

Okej..skriv imorrn! Tråkigt vännen! Men som du säger nya tag och nästa mål :) tror inte mitt tagit sig heller...känner inget alls...ja ja annrs närsta ÄL 7 juli så får vi boosta varann!!! Kramiss
  • Bagaremma

Tack:D nej jag har jättedålig koll på exakta datum, och om jag ens kan hoppas på att jag hade Äl denna månad, men jag TROR att jag hade Äl för ungefär en vecka sen, runt 12 juni, det kändes så :D
    Bara att vänta och se antar jag, men tiden går ju sååå långsamt när man inte kan tänka på något annat..!

Skönt att höra att jag inte är ensam med att hoppas på snabb befruktning trots p-piller-stopp :D

Men hur gamla är ni allihopa?:)

• Bagaremma

Jag kanske skulle säga att jag är 21 och har sambo, katt och hus så det känns som att det är något som fattas! Har alltid velat ha barn så nu hoppas jag att det går fort :)

• Tussigullan

Kan oxå hoppa in. Försökt ett tag nu att få det att slå rot men blir alltid lika besviken när mensen dyker upp. Sambon tänker händer det så händer det men jag har ganska bra koll på ägglossningarna och försöker få till det..denna månaden har jag beställt stickor som jag ska testa med. Hoppas hoppas.. Har såna där konstiga tankar om att jag säkert inte ens kan bli gravid. Är ju inget som säger att det är så, bara min dumma hjärna som målar upp det värsta. Men men..bara att försöka vidare. Och jag tjötar gärna med er under tiden :)

• hennaah
    EkoS skrev 2015-06-18 17:37:33 följande:

Hur har det gått? Haft ÄL ännu? :)

Jag är så dålig på att veta när det är haha.. Men tror jag hade det runt tisdagen. Så nu är det bara att vänta... Hur har det gått för dig? :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-18 22:23:54 följande:

Tack:D nej jag har jättedålig koll på exakta datum, och om jag ens kan hoppas på att jag hade Äl denna månad, men jag TROR att jag hade Äl för ungefär en vecka sen, runt 12 juni, det kändes så :D

Bara att vänta och se antar jag, men tiden går ju sååå långsamt när man inte kan tänka på något annat..!

Skönt att höra att jag inte är ensam med att hoppas på snabb befruktning trots p-piller-stopp :D

Men hur gamla är ni allihopa?:)

Oh! Men då är det inte så långt till bim! Vi håller tummarna! :D

Jag är 20, har sambo och kikar på hus. Pluggar till sjuksköterska och jobbar samtidigt. Kul att se att vi är jämngamla i princip! :)
  • lindakarlsson4380
    hennaah skrev 2015-06-19 00:59:27 följande:

Jag är 20, har sambo och kikar på hus. Pluggar till sjuksköterska och jobbar samtidigt. Kul att se att vi är jämngamla i princip! :)

Pluggar oxå till ssk, hur många terminer har du kvar? :D
  • EkoS
    hennaah skrev 2015-06-19 00:54:43 följande:

Jag är så dålig på att veta när det är haha.. Men tror jag hade det runt tisdagen. Så nu är det bara att vänta... Hur har det gått för dig? :)

Haha, nää, det är lite svårt ;) Mitt släppte nog i onsdags, så en dag senare än beräknat. Nu är det väntan kvar...
  • Bagaremma
    hennaah skrev 2015-06-19 00:59:27 följande:

Ja håll alla tummar och tår! Men det känns som att jag kommer bli besviken denna månaden..
    Hur långt har du kvar till bim? :D

Åh vad roligt att höra att det finns fler i min ålder som är på samma nivå:D brukar känna mig så gammal;) är du 94:a eller 95:a? :D
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"