• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • Suada86
    EkoS skrev 2015-06-02 18:35:06 följande:

Det känns som att vi gör allt... ÄL-test och använder NC. Det här blir tredje månaden med rosenrot, och tänkte även testa bidrottninggele den här månaden. Antar att det inte funkar, men testar hellre en sak för mycket...

Aha okej...vad är rosenrot o bidrottninggele bra för? Jo man är beredd på att testa vad som egentligen..kör själv folsyra sen snart 3 mån tillbaka..blev rekommenderad det. Hur gör du?
  • EkoS
    Suada86 skrev 2015-06-02 19:55:47 följande:

Aha okej...vad är rosenrot o bidrottninggele bra för? Jo man är beredd på att testa vad som egentligen..kör själv folsyra sen snart 3 mån tillbaka..blev rekommenderad det. Hur gör du?

Ska jag vara helt ärlig är jag lite osäker på vad det är bra för ;) Men jag googlar alldeles för mycket och tycker att det är de kosttillskotten som jag snubblar över oftast som eventuellt skulle kunna vara bra för fertiliteten. Folsyra tar jag också, det är ju rekommenderat av sjukvården att ta så fort man försöker bli gravid, minskar risken för fosterskador, men hjälper nog ingenting för fertiliteten. Nu låter det som att jag äter hur mycket som helst, men det är faktiskt bara de tre sakerna ;)

Har ni planerat länge att börja försöka?
  • Minttu87

"Royal jelly" tar jag som honung i teet, (bra för äggkvaliten) och även folsyra (bra för ev foster och ryggmärgsbråck) Ni som grejar med NC, funkar det bra? Alltså jag blir så förvirrad på min, tempen är olika varje dag och även ägglossningsstickan är neg (svagare steeck än kontrollstrecket) så visar den enda att jag är fertil och har äl? Fattar inte haha..men tar det inte så superseriöst & stressar inte, men är ju skönt å få en översikt lixom.

• Suada86
    EkoS skrev 2015-06-02 21:54:36 följande:
    Ska jag vara helt ärlig är jag lite osäker på vad det är bra för ;) Men jag googlar alldeles för mycket och tycker att det är de kosttillskotten som jag snubblar över oftast som eventuellt skulle kunna vara bra för fertiliteten. Folsyra tar jag också, det är ju rekommenderat av sjukvården att ta så fort man försöker bli gravid, minskar risken för fosterskador, men hjälper nog ingenting för fertiliteten. Nu låter det som att jag äter hur mycket som helst, men det är faktiskt bara de tre sakerna ;)

Jag googlar också massa haha ;) men har enbart kört på folsyran nu 3 månader innan ungefär..blev rekommenderad det av gyn! Var har du hittat rosenroten och bidrottninggelen? Tar gärna emot tips vilket märke som kan vara bra ;) Har även funderat på om min sambo kanske ska ta något för hans små soldater hehe...överkurs i know!

Vi har funderat länge kanske ett år på att skaffa barn men pga eget företag och osäkerhet med ekonomin valde vi att vänta...Känns dock som att det aldrig blir "rätt" tillfälle så att säga. Vill att vi båda ska ha fasta tjänster så slipper man gå o oroa sig för det biten också. Kassiska tankar som många funderar över antagligen, men sambon kommer att få en fast tjänst inom kort och jag går på ett vik och väntar besked nästa vecka om det blir en förlängning (vilket dem i princip lovat)... sorry långt utlägg..

Hur och när bestämde ni?
  • EkoS
    Suada86 skrev 2015-06-03 09:50:01 följande:

Jag googlar också massa haha ;) men har enbart kört på folsyran nu 3 månader innan ungefär..blev rekommenderad det av gyn! Var har du hittat rosenroten och bidrottninggelen? Tar gärna emot tips vilket märke som kan vara bra ;) Har även funderat på om min sambo kanske ska ta något för hans små soldater hehe...överkurs i know!

Vi har funderat länge kanske ett år på att skaffa barn men pga eget företag och osäkerhet med ekonomin valde vi att vänta...Känns dock som att det aldrig blir "rätt" tillfälle så att säga. Vill att vi båda ska ha fasta tjänster så slipper man gå o oroa sig för det biten också. Kassiska tankar som många funderar över antagligen, men sambon kommer att få en fast tjänst inom kort och jag går på ett vik och väntar besked nästa vecka om det blir en förlängning (vilket dem i princip lovat)... sorry långt utlägg..

Hur och när bestämde ni?

Bara kul med långa inlägg tycker jag ;)

Jag äter arctic root och apiforce. Om de är bra vet jag ju dock inte ännu ;) Känner ingen märkbar skillnad direkt. Köpte på apotea. Min sambo äter zink (eller nåja, han försöker i alla fall, men minnet är väl sådär ;) )

Vi hade egentligen tänkt vänta något år, men så kom jag på att jag gärna vill byta jobb, och jag vill hellre avsluta gamla jobbet med att vara föräldraledig, än att börja nya med föräldraledighet. Så vi satte igång nästan på studs när vi kom på att det var så vi ville göra. Det var i oktober.

Åh, jag håller tummarna för jobben! Låter lovande :)
  • Suada86
    EkoS skrev 2015-06-03 21:41:56 följande:
    Bara kul med långa inlägg tycker jag ;)

Jag äter arctic root och apiforce. Om de är bra vet jag ju dock inte ännu ;) Känner ingen märkbar skillnad direkt. Köpte på apotea. Min sambo äter zink (eller nåja, han försöker i alla fall, men minnet är väl sådär ;) )

Vi hade egentligen tänkt vänta något år, men så kom jag på att jag gärna vill byta jobb, och jag vill hellre avsluta gamla jobbet med att vara föräldraledig, än att börja nya med föräldraledighet. Så vi satte igång nästan på studs när vi kom på att det var så vi ville göra. Det var i oktober.

Åh, jag håller tummarna för jobben! Låter lovande :)
    :)

Okej tack för infon! Ååå då Kanske jag sk ge mannen min lite zink hihi
    Smart beslut att vänta in det innan man bytar! Jag vill verkligen ej byta jobb nu om mitt vik ej blir förlängt om det skulle bli ett pluss, inte kul att gå på intervju gravid :)

Tack håller också tummarna! Massa planer som ska gå i lås hihi :)
  • Bumbleroot

Nu går jag mot ägglossning denna veckan men hur ska jag få igång min sambo? Förra månaden fick han prestationsångest och det förstår jag! Jag vill inte bara mysa för att vi måste pricka rätt utan för att vi vill mysa med, göra det lite mer avslappnat tänker jag.. Har ni några tips på hur man kan göra? Förföra lite kanske, göra denna veckan till något extra? Hur gör ni? :)

• My102

Jag hoppar också in :) bestämde för en vecka sen att köra på! Missade dessvärre ägglossning nu i juni så BIM blir om en månad ungefär, ska ha mens när som helst. Väldigt pirrigt det här måste jag säga. Från exalterad och värdens gladaste att äntligen ha bestämt oss till att bli oroligt och nervös! Men det är väl sände ska va?

• Bumbleroot
    My102 skrev 2015-06-08 22:42:15 följande:

Jag hoppar också in :) bestämde för en vecka sen att köra på! Missade dessvärre ägglossning nu i juni så BIM blir om en månad ungefär, ska ha mens när som helst. Väldigt pirrigt det här måste jag säga. Från exalterad och värdens gladaste att äntligen ha bestämt oss till att bli oroligt och nervös! Men det är väl sände ska va?

Jag blev också helt nervös när vi bestämde oss! Innan har jag aldrig haft en tvekande tanke på att jag skulle bli en bra mamma eller att pengarna skulle räcka men nu kommer alla frågor och orostankar bara för man försöker ^^ så jag tror det är rätt normalt! Jag har fortfarande inte förlikat mig med tanken att jag ska ha ett barn i min mage, känns surrealistiskt! :)
  • RapidAngel
    EkoS skrev 2015-06-02 21:54:36 följande:

Hahah det låter som att jag har skrivit detta! Haha, googlade också lite väl mycket innan. Jag har vart hormonfri sedan februari och det var som att en klocka började ticka då direkt, också väldigt HÖGT =) men fick sambon med mig för första försöket i juni. Håll i dig nu, för detta är vad jag äter: folsyra, rosenrot, vitaminer, bidrottningéle, omega3 OCH efamol! =) hahah =) Crazy baby-lady =)
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"