• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • Bellannn

Hoppar in här också om de är ok!:) första månaden vi försöker ska ha mens imorrn haft mensvärk i över en vecka blandat med massa andra besvär haha, dock hade jag kraftigare värk idag vid två tiden och tänkte mensen kommer nu men hittills inget som kommit :) tog ett tidigt rfsu test i lördags tyckte jag skymtade nått men inbillade mig nog va inte ens morgonurin :)

Kan du inte slänga upp bild på testerna?:D

• Aniroma

Så här ser det ut! Tog först ett testa tidigt från testlagrets och sen två från billiga tester! Svaga men ändå så vackert positivt rosa :)
  • Minttu87

Hej!! En till här som precis har börjat försöka:) Använder både äl stickor & Natural Cycles, nån av er som provat den? Min menscykel är på typ 40 dagar så jag hopas få lite bättre koll på den med äl stickor osv. Spännande det här!! :D Har äl justnu som det ser ut och BIM 15/6.

• Bellannn
    Aniroma skrev 2015-06-01 21:57:34 följande:

Så här ser det ut! Tog först ett testa tidigt från testlagrets och sen två från billiga tester! Svaga men ändå så vackert positivt rosa :)

Aniroma skrev 2015-06-01 21:57:34 följande:

Åh grattis!! Vad roligt, vilken BIM dag är/var du i när du gjorde testerna?:)
  • Aniroma
    Bellannn skrev 2015-06-01 23:23:29 följande:

Åh grattis!! Vad roligt, vilken BIM dag är/var du i när du gjorde testerna?:)

Tack! :) bim-2!
  • H1ssa

Får jag också vara med? Sambon är äntligen med på noterna och vi startar bebisfabriken vid nästa ÄL, som borde vara 18/6, BIM 2/7 så en bra stund kvar. Så härligt att äntligen få börja, har haft en enorm bebislängtan det senaste året.

• Bumbleroot

Ååå jag är gärna också med! Min fästman och jag är inne på andra försöket nu i juni ^^ nu ska mannen iväg en vecka men det är precis lagom sen till ägglossningen! Har ÄL 14-/6 och bim 28-29/6 ^^ jag hoppas sååå att det tar sig denna månaden. Dock hade jag en vän som det tog 9 månader för första barnet så jag försöker inte tänka på det föör mycket ^^

• miamarina84
    Bumbleroot skrev 2015-06-02 07:46:01 följande:

Ååå jag är gärna också med! Min fästman och jag är inne på andra försöket nu i juni ^^ nu ska mannen iväg en vecka men det är precis lagom sen till ägglossningen! Har ÄL 14-/6 och bim 28-29/6 ^^ jag hoppas sååå att det tar sig denna månaden. Dock hade jag en vän som det tog 9 månader för första barnet så jag försöker inte tänka på det föör mycket ^^

Vi är inne på åttonde gången i läst många som är på nio månader fram till 1,5 års försökande .De e skönt för då vet man att man är relativt normal ;)
  • Bumbleroot
    miamarina84 skrev 2015-06-02 07:51:47 följande:

Vi är inne på åttonde gången i läst många som är på nio månader fram till 1,5 års försökande .De e skönt för då vet man att man är relativt normal ;)

Ja det är ju oftast så att det tar lite tid hihi ^^ men vill det ska gå fort! Följa graviditeten och planera men jag får ha lite is i magen ^^ jag tittade på en dokumentär om just befruktning och jag förstår nu bättre varför det tar lite tid! Stackars spermier som måste kämpa så haha ;)
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"