• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • EkoS
    saandra90 skrev 2015-06-23 18:14:10 följande:

Jag får helt enkelt föra lite egen kalender utöver mina appar, då dom inte hänger med i dessa förändringar. Om nu inte mensen dyker upp innan såklart, det positiva är ju att det inte går åt så mycket gravtest, om man nu ska se det från den ljusa sidan ;)

Men om det nu inte skulle ta sig denna gång och jag vill börja med någon ny form för att ha koll, vilken är att föredra, att ta temp eller att älstickor?

Jag använder båda, både för att se när det är på gång och sen en bekräftelse på att det faktiskt släppt. Men jag har ju inte blivit gravid ännu ändå ;)
  • saandra90
    EkoS skrev 2015-06-23 19:02:58 följande:
    Jag använder båda, både för att se när det är på gång och sen en bekräftelse på att det faktiskt släppt. Men jag har ju inte blivit gravid ännu ändå ;)
    Ja kanske är det dags att i alla fall prova något utav det. Är ingen morgonmänniska så känns som att tempgrejen kanske inte passar mig riktigt men stickor kanske kan funka. Får se hur dagarna blir här om det är mens på gång eller inte.
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-23 12:51:46 följande:

Usch jag mår SÅ konstigt! Typ mensvärk men ingen mens, konstig kramp i magen, illamående, skakig och kallsvettig..

Men inte gravid antar jag.. Så jobbigt att inte veta säkert! Man bara inbillar sig!

Ja det tror jag absolut att ni kommer! Bry er inte om någon skulle säga något annat!:D

Ja man vill ju vänta till v.12 men det känns så långt bort.. Kommer nog berätta för mina närmsta tidigare!:)

Känner du några symptom?

Alltså denna väntan!! Så drygt ju! Du får avvakta några dagar o se! :)

Ja jo, vi får se hur vi gör, vill inte säga för tidigt bara.

Alltså, jag har sån sjuk .. Mensvärk. Inte i magen utan mer... "Där nere", riktig värk! Liiite illamående tillochfrån också. Bim-7 idag så känns liksom.. Hm. Mysko. Men ja.. Vi får väl se. Ska nog beställa hem något test till efter helgen..
  • My102

Nu hoppar jag in här igen :) har plussat på ägglossningsstest nu två dagar på raken och vi har myst nu i två dagar också. Även förra veckan blev det myst innan vi firade midsommar på varsitt håll pga jobb.

Det är såå spännande nu. Jag har kraftigare ägglossnings smärtor än tidigare, jag brukar känna av det rätt så väl. Men nu är det koncentrerat till magen å jag känner det när jag spänner och sträcker på mig..tom vid ut å in anding. Knepigt!

Mensen kom i juni månad den 9e, och den brukar vara rätt så regelbunden. Så BIM mellan 7-12 ungefär..herregud!

• saandra90

Jag vill förresten bara lägga in en sak angående rosenrot som jag ser att många av er har skrivit om, många kanske inte läser bipacksedeln så därför vill jag bara säga att man rekommenderar ett löpande intag på max två månader. Jag vet inte några biverkningar men bara en liten hint om att det finns en sådan info :) Annars ska det väl bara att käka på, om man inte är allergisk vill säga :)

• saandra90

En annan fråga som jag inte tror redan har diskuterats (kommer inte ihåg allt ;) ) vilka graviditetstest kör ni med, jag börjar komma upp i ett antal nu och vill därför inte köpa allt för dyra. Jag har köpt mina från tradera, kommer inte riktigt ihåg men 2pack för 50kr cirka. Dom har varit bra men tagit en stund för att få svaret. 10 minuter måste man vänta innan man får kolla på dom, andra tester brukar ju vara tvärtom att man måste ha kollat inom en viss tid. Vilka föredrar ni?

• miamarina84
    saandra90 skrev 2015-06-24 16:47:48 följande:

Jag vill förresten bara lägga in en sak angående rosenrot som jag ser att många av er har skrivit om, många kanske inte läser bipacksedeln så därför vill jag bara säga att man rekommenderar ett löpande intag på max två månader. Jag vet inte några biverkningar men bara en liten hint om att det finns en sådan info :) Annars ska det väl bara att käka på, om man inte är allergisk vill säga :)

Hej. Har just köpt dem. Vad menar du med att vi ska äta dem i löpande intag. Menar du varje dag oxå? Jag hsr läst här på fl att folket bara äter dem från första dagens mens till ägglossningen pga av att ingen vet vad kosttillskott gör med en gravid kvinna ;/
  • saandra90
    miamarina84 skrev 2015-06-24 17:57:35 följande:
    Hej. Har just köpt dem. Vad menar du med att vi ska äta dem i löpande intag. Menar du varje dag oxå? Jag hsr läst här på fl att folket bara äter dem från första dagens mens till ägglossningen pga av att ingen vet vad kosttillskott gör med en gravid kvinna ;/
    Ja alltså, vanligast är ju att du äter en vitamin eller ett annat tillskott varje dag = löpande. Vilket innebär att du rekommenderas att göra det bara under två månader i sträck. Säg att du börjar äta det idag, och sen så kanske du inte blir gravid, eller inte heller har för avsikt att bli gravid utan bara vill äta rosenrot för att det finns en annan anledning, då ska man ju inte äta det i mer än två månader i sträck. Det kanske inte är det första man tänker på när man äter något tillskott så, det var mest för att informera folk om detta :)
  • miamarina84
    saandra90 skrev 2015-06-24 18:52:19 följande:

Ja alltså, vanligast är ju att du äter en vitamin eller ett annat tillskott varje dag = löpande. Vilket innebär att du rekommenderas att göra det bara under två månader i sträck. Säg att du börjar äta det idag, och sen så kanske du inte blir gravid, eller inte heller har för avsikt att bli gravid utan bara vill äta rosenrot för att det finns en annan anledning, då ska man ju inte äta det i mer än två månader i sträck. Det kanske inte är det första man tänker på när man äter något tillskott så, det var mest för att informera folk om detta :)

Tack för svaret :) Hade ingen aning om att man bara skulle ta dem i två månader.
  • Bagaremma
    hennaah skrev 2015-06-23 22:07:20 följande:

Alltså denna väntan!! Så drygt ju! Du får avvakta några dagar o se! :)

Ja jo, vi får se hur vi gör, vill inte säga för tidigt bara.

Alltså, jag har sån sjuk .. Mensvärk. Inte i magen utan mer... "Där nere", riktig värk! Liiite illamående tillochfrån också. Bim-7 idag så känns liksom.. Hm. Mysko. Men ja.. Vi får väl se. Ska nog beställa hem något test till efter helgen..

Hoppas hoppas hoppas på att det är en liten bebis i våra magar :D

Ingen mens än i alla fall och bim i morgon om mensen är regelbunden vill säga..
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"