• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-12 06:34:16 följande:
    Helt klart! :D Du har BIM imorgon va?
    Nej på torsdag. En hel evighet bort! :) hur mår du nu?? :)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-12 09:25:59 följande:
    hahah ja men verkligen!! HAr också läst att de ibland stannar kvar..kanske bättre att de gör det för spermiernas skull ju hiihhi...vi får äl för lita oss på annan teknik då :)

Gillar att du har stenkoll på apparna! Jag laddade precis ned den Ovia....App junkie thats me ;) eftersom jag inte kör med temp så får jag väl ta ut svängarna där helt enkelt! Gillar systememt med poäng, lite kul ju haha

Vad bra att ni fick till det de dagarna! Det borde vara nog enligt vissa ju...så nu håller vi tummarna för er!!!! :)

Jag hade världens värk i nedre magen på vänster sida igår på kvällen, har aldrig hänt...kändes verkligen som ÄL! Hoppas det var det! Myste igår såå hoppas hoppas! Enligt en av mina appar skulle Äl vara igår så vi får la se:)

Jag har Bim 25/6 du då?
    Haha,"enligt en av mina appar"! Helgardering är det som gäller! Man hör ju inte karlarna protestera precis :) hoppas ni träffade rätt direkt!!

ja håll alla tummar du kan! ÄL +6 idag. Hade en massa molvärk och ömma bröst några dagar efter ÄL. En superkramp/hugg högg till under fredagskvällen under någon minut, men har sedan dess ENBART haft superonda bröst. BIM 19/6.

Här kommer den eviga frågan: är det vanlig PMS, eller ovanlig bulle i ugnen?
    Med pms tror jag inte jag brukar ha molvärk så tidigt, men å andra sidan känner jag ingenting NU. Inga kramper, inga flytningar, inte nåt...

Ska man fortsätta hoppas? Är det för tidigt att testa imorgon på ÄL +7 med vanligt test? (inte testa tidigt) Har du tänkt när du ska testa? Innan BIM eller efter?
  • lindakarlsson4380
    RapidAngel skrev 2015-06-14 21:58:53 följande:

Nej på torsdag. En hel evighet bort! :) hur mår du nu?? :)

Spännande :D Jag mår illa, är sjukligt trött och sover 2h då och då under dagen samt molvärk/spänningskänslor till vänster i tjejmagen till och från. Hur mår du? :)
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-14 22:02:11 följande:

Haha,"enligt en av mina appar"! Helgardering är det som gäller! Man hör ju inte karlarna protestera precis :) hoppas ni träffade rätt direkt!!

ja håll alla tummar du kan! ÄL +6 idag. Hade en massa molvärk och ömma bröst några dagar efter ÄL. En superkramp/hugg högg till under fredagskvällen under någon minut, men har sedan dess ENBART haft superonda bröst. BIM 19/6.

Med pms tror jag inte jag brukar ha molvärk så tidigt, men å andra sidan känner jag ingenting NU. Inga kramper, inga flytningar, inte nåt...

Ska man fortsätta hoppas? Är det för tidigt att testa imorgon på ÄL +7 med vanligt test? (inte testa tidigt) Har du tänkt när du ska testa? Innan BIM eller efter?

Hehe eller hur! Vi får la se om vi prickat :)

Jag hade också molvärk o lite ömma bröst efter ÄL o inga flytningar. Nu på ÄL +4 har jag enbart ömma bröst o lite flytningar... högg det till??? Vilken dag på ÄL var det?

Den eviga frågan hihi men tycker absolut du ska hoppas!!!! Jag brukar inte alls ha molvärk efter äl heller...tar det som ett spännande tecken...:)

Har bim efter midsommar 25 elr 26 så kommer nog vänta in det innan jag testar...om inte det börjar klia i fingrarna hahahh :) vet ej hur det funkar med testningen men det finns säkert nån som gjirt det o plussat :) gör det som du är bekväm med ;)
  • hennaah

Hoppar in här hos er! Behöver också några att tjöta med! Har ÄL imorgon enligt appen och bim den 30:e. Så det är lite pirrigt här! Vad sysslar ni med annars? :)

• EkoS
    hennaah skrev 2015-06-15 13:12:13 följande:

Hoppar in här hos er! Behöver också några att tjöta med! Har ÄL imorgon enligt appen och bim den 30:e. Så det är lite pirrigt här! Vad sysslar ni med annars? :)

Då tajmar vi precis! Spännande!
  • Suada86
    EkoS skrev 2015-06-15 15:35:03 följande:

Vad roligt! Lycka till tjejer :)
  • EkoS
    Suada86 skrev 2015-06-15 15:40:06 följande:

Vad roligt! Lycka till tjejer :)

Tack detsamma!!
  • hennaah
    EkoS skrev 2015-06-15 15:35:03 följande:

Haha därserman! Va spännande! Då håller vi tummarna :)
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-14 22:02:11 följande:

Hur går det för dig :) sååå nyfikenn? Testat ännu? Symptom? Håller tummisarnaaaa
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"